Leggkramper

Kometen

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Hei! Jeg har plutselig blitt plaget med kraftige leggkramper om natta. Flere som også er det? Hva kan man egentlig gjøre?:(

Hei! Jeg har plutselig blitt plaget med kraftige leggkramper om natta. Flere som også er det? Hva kan man egentlig gjøre?:(

Er foreløpig ikke plaget selv. Men har hørt at folk tar magnesium tilskudd ved leggkramper. Om det er ok som gravid må du nesten sjekke ut evt :)

Jaaa :confused: helt forferdelig det der.
Det som hjalp meg var å strekke godt ut leggene med hjelp av samboer før leggetid.
Og ta tilskudd av magnesium sa legen. Evnt spis mer banan? Og drikk mye vann.
D var så vondt en periode at jeg våkna og gråt i frustrasjon. Man sover jo når leggen plutselig kramper seg sammen... Så der lå jeg med foten oppover veggen mens tårene trilla:arghh:

Lykke til, håper det ordner seg for deg :joyful:

Magnesium ser jeg er nevnt. Om ikke er det en haug av kjerringråd der ut. Har ei venninne som sverget til å sove med såpestykke under madrassen og en rød tråd rundt foten.

Jeg hadde heftig jernmangel som kan forverre det. Kanskje du burde sjekke det ut? I tillegg synes jeg det hjelper å stå med litt mindre enn halve foten på et trappetrinn og heve og senke hælene.

Jeg begynte bruke støttestrømper på dagtid (fåes kjøpt på apotek), og ble kvitt leggkramper på nattestid..

Takk for tips alle, jeg skal teste støttestrømper først tror jeg, hvis det vedvarer :) jeg drikker masse vann, skal fortsette med det! Håper jeg slipper å ta tilskudd.

Back
Topp