Leggkramper :(

BølleFrø05

Forelsket i forumet
Hei jenter! :)
I natt våknet jeg to ganger av kramper i leggen.. og venstre legg var støl når jeg våknet! Kjennes ut som om jeg har trent relativt hardt :P
Ikke sikkert at dette blir en vane, men hørt om flere som har hatt problemer med dette under graviditeten. Noen som har noen tips og råd mot hva som evt kan hjelpe?

Mangel på magnesium. Jeg slet veldig med det, og nå er det heldigvis borte. Tar 4 magnesium tabletter daglig.

Det kommer ofte på slutten av graviditeten.
Det kan hjelpe å tøye litt før du legger deg, eller ta mer magnesium. :)

Jeg får det av og til på foten, og over vrist. Det er verre enn i leggene synes jeg...

Magnesium er bra :)

Mangel på kalsium kan også gi kramper. Slet med leggkramper forrige svangerskap, veldig plagsomt..
Fant ut at det hjelper å trekke fotbladet oppover, og ikke strekke ut, om du skjønner ;-)

Og så litt mer melk/ost, evt kalsiumtillegg :-)

Som resten her - jeg sverger til magnesium!!

Tar dere vanlig magnesium fra apotek?
Kan man ta for mye?
Sliter med det selv, men glemmer å ta magnesium
Jeg fikk beskjed fra min gynekolog st det ikke var farlig og ta mer enn anbefalt daglig dose. Det kroppen ikke tar opp skilles ut.

Noe som har fungert for meg er å bruke støttestrømper på dagtid. Mulig det er tilfeldig, men har ikke hatt en eneste natt med leggkramper etter sat jeg begynte med det.

i forrige svangerskap hadde jeg kramper nesten vær natt. nå har jeg bare hatt noen få :)

Det er nok ikke lenge før jeg får kramper, for hver gang jeg strekker på leggene må jeg stoppe fordi det kjennes ut som det starter... Men heldigvis har det ikke skjedd enda. :)

Back
Topp