Leggkramper!

Mammaokt2014

Etterlengtet gull i magen <3
I det siste har jeg fått kramper på baksiden av leggene om natta. De kommer hvis jeg strekker på beina osv. Er det noe jeg mangler av mineraler/vitaminer som gjør dette?
Noen andre som har det?

Sendt fra min IPhone 5C :)

Helt normalt sier de.. Eg og har, og fysj så vondt! Eneste du kan gjøre er og strekke ut, og evt bruke støttestømper. Noen sier det hjelper med magnesium(og det er ikke farlig) men det må du nesten bare prøve selv :)

Jeg fikk beskjed av jordmor om å drikke mer melk, noe som har hjulpet for meg :) Våkner aldri med krampe mer. Ellers kan magnesium hjelpe.

Eit gammalt kjerringråd e å knyta ein ulltråd rundt ankelen ;)

I forige svangerskap slet jeg nye med leggkramper/muskelknuter.
Strekker seg også spennes musklen i leggen. Kjempevondt!!
Denne gangen har jeg fått det to ganger hittil.
Prøver å unngå å strekke meg og har lert meg å vende stortåa oppover for å få det til å gi seg.

Hva det kommer av aner jeg ikke men har det kun når jeg er gravid.

sendt fra Note 3 - sengekos

Drikk nok, ta magnesiumtilskudd. 300-450mg, du får det på apoteket :)

Sent from my iPad using BV Forum

Eit gammalt kjerringråd e å knyta ein ulltråd rundt ankelen ;)
Har du prøvd det ? kanskje jeg skulle prøvd det, er ikke så flink til å ta magnesium, krampene forsvinner ikke helt av det heller.

Sliter med det samme! Våkner og roper auuuuu, er helt grusomt. Kan også visstnok komme av dehydrering. På apoteket sa de magnesiumtilskudd, men syntes det høres litt kjipt ut å huske på å ta disse pillene hver dag. Angrer hver gang krampa ankommer!

Sent from my iPhone

Sliter med det samme! Våkner og roper auuuuu, er helt grusomt. Kan også visstnok komme av dehydrering. På apoteket sa de magnesiumtilskudd, men syntes det høres litt kjipt ut å huske på å ta disse pillene hver dag. Angrer hver gang krampa ankommer!

Sent from my iPhone

Anbefaler å prøve :) Sett på alarm på tlf eller sett dem ved siden av tannbørsten :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har du prøvd det ? kanskje jeg skulle prøvd det, er ikke så flink til å ta magnesium, krampene forsvinner ikke helt av det heller.
Eg har (banki bordet) ikkje hatt bruk for å prøva da, men meine da va nåken andre her inne så hadde effekt av da :)

Takk for tips! :) Blir apoteket neste! :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Back
Topp