Leggkramper!!

EttStortØnske

Glad i forumet
Julibarna2014
Flere som har begynt å få leggkramper på natta??
Går på gravid - vitaminer, men sliter allerede!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja! DEN følelsen når du enten våkner av kramper eller våkner og vet at i det du beveger benet starter det. :(

Venter ei lita jente 9.juli :)

Ja har hatt det et par netter.. Husker det med skrekk og gru fra sist :-/

Hade det veldigt mye i förra svangerskap men heldigvis har eg ikkje merka noet till den enda . Får hoppas ja det.

Vet ikke om det er det samme, men jeg slet med rastløse bein for noen mndr siden. Startet med magnesium-tabletter og etter et par dager forsvant det og ikke kjent det siden. Går fremdeles på magnesium og tenker gjøre det svangerskapet ut.

Hadde ikke direkte kramper sånn at det knøt seg totalt, men litt så begynte på magnesium og har blitt en del bedre etter det. Er fortsatt veldig stram i musklaturen, men tror mye av det skyldes den ene sykdommen jeg har.
Men anbefaler virkelig magnesium tilskudd og tøye mangen ganger for dagen, og gjerne rett før legge tid. :)

Hadde ikke direkte kramper sånn at det knøt seg totalt, men litt så begynte på magnesium og har blitt en del bedre etter det. Er fortsatt veldig stram i musklaturen, men tror mye av det skyldes den ene sykdommen jeg har.
Men anbefaler virkelig magnesium tilskudd og tøye mangen ganger for dagen, og gjerne rett før legge tid. :)

Kan man ta vanlig magnesium tilskudd som man får kjøpt på butikk?

Jeg er svært plaget med kramper til vanlig, og gikk på disse før jeg ble gravid. Mener det står at de ikke bør brukes av gravide?

Hadde mest kramper i rygg og skuldre før, og sliter med "sure muskler"..

Har så mye annet som holder meg våken om natta - trenger ikke kramper også ;)

Kan man ta vanlig magnesium tilskudd som man får kjøpt på butikk?

Jeg er svært plaget med kramper til vanlig, og gikk på disse før jeg ble gravid. Mener det står at de ikke bør brukes av gravide?

Hadde mest kramper i rygg og skuldre før, og sliter med "sure muskler"..

Har så mye annet som holder meg våken om natta - trenger ikke kramper også ;)

Det vet jeg ikke. Kjøper på apoteket og spurte de om jeg kunne ta de når jeg var gravid og det sa de at var greit. :)

Jeg tar magnesium hver dag fordi jeg lett får kramper. Det er helt greit å ta magnesium-tilskudd som gravid.

Legen anbefalte magnesium mot leggkramper, så jeg tar d. Håper da ikke ho hadde sagt det dersom d ikke stemte.. :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Våkner nesten hver natt med så sterke leggkramper at jeg hyler:p Ikke spesielt behagelig og leggen blir vond og hard hele dagen når det er på det verste:confused:

Er det en gravide-ting altså? Jeg har samme greien nemlig, må passe på hele tiden hva jeg gjør med foten for at jeg ikke skal få krampe. Det er jo kjempe ubehagelig, så kjenner man det i leggen hele dagen etterpå..

Sniker fra November. Hadde utrolig mye kramper forrige svangerskap. Ble tipset om å spise banan (inneholder mye magnesium) og det fungerte kjempebra her :) Greit alternativ til tabletter om man ikke liker det ;)

får det oftere og oftere :/ ekkelt å våkne opp nå natten med leggkramper i begge bein..

bruker å hjelpe å puste rolig noen ganger, og så sakte strekke tærne opp noen ganger syns jeg!
Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Mene du strekk i leggan?? isåfall jaaa å det gjør så sykt vondt :O

Det hjelper å strekke godt ut også, mangen ganger for dagen og rett før en skal legge seg :)

Sniker fra November. Hadde utrolig mye kramper forrige svangerskap. Ble tipset om å spise banan (inneholder mye magnesium) og det fungerte kjempebra her :) Greit alternativ til tabletter om man ikke liker det ;)

Jeg har også hørt tipset om banan :)

Nå har eg begynt å få leggkramper. Tror eg kommer å prøva magnesium tabletter.

Back
Topp