Leggkramper, flere som plages med det?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
jeg har i det siste blitt plaget med helt sinnsyke leggkramper. Om natta våkner jeg av dem også. Flere som har fått leggkramper? Hva gjør dere mot dem? Er det noe måte til å få det til å stoppe? Er jo så vondt :(
Lurer på om det henger sammen med svangerskapet, ellers ikke vært plaget av det tidligere i livet.

Er nok svangerskapsrelatert ja. Magnesiumtilskudd kan hjelpe.

Jeg synes faktisk at det gamle kjerringrådet med en ulltråd rundt ankelen hjelper godt også.

Har hatt det noen ganger hittil i dette svangerskapet, veldig ubehagelig. Tar magnesium nå.

jeg har i det siste blitt plaget med helt sinnsyke leggkramper. Om natta våkner jeg av dem også. Flere som har fått leggkramper? Hva gjør dere mot dem? Er det noe måte til å få det til å stoppe? Er jo så vondt :(
Lurer på om det henger sammen med svangerskapet, ellers ikke vært plaget av det tidligere i livet.
Har hatt det ganske lenge og stort sett opp til flere ganger PR. Natt. Forferdelig frustrerende, men satser på at det går raskt bort etter fødselen ☺️

Har detdu ca hver natt,men ikke så ekstremt vondt som sist(da spratt jeg opp av sengen i smerte i benet og tok tid før det gikk over)..,da hjalp det å prøve å stå på benet..nå er det mer at jeg våkner med støle legger hver dag!

Veldig vanlig i svangerskap det ja. Du må reise deg og stå på det beinet du har krampe i. Jeg hadde det hele tiden sist svangerskap. Ikke fått det enda i dette svangerskapet. Krysser fingre for å slippe!

Og der var den nattesøvn ødelagt. Våknet av sinnsyke kramper, og får ikke sove igjen. Får lese litt og prøve på nytt.

Takk for svar deee .skjønner ar jeg ikke lider alene

Ja, nesten hver eneste natt [emoji31] noen ganger så ille at samboer må tøye hele leggen for at det skal gi seg. Utrolig frustrerende. Skal begynne med magnesium nå

Jeg har hatt det flere ganger selv både dette svangerskapet og det forrige. Det jeg føler hjelper meg når jeg får disse grusomme krampene på natten, er å strekke ut foten/leggen. Altså spenn foten. Først tærne opp mot leggen slik at det strammer litt på baksiden av leggen, deretter tærne fra deg, slik at det strekker oppå foten og på forsiden på leggen. [emoji106] [emoji4]

Kramper i leggen for første gang i natt. Er så grusomt! Men stopper med en gang jeg tar føttene i bakken. Heldigvis!

Kramper i leggen for første gang i natt. Er så grusomt! Men stopper med en gang jeg tar føttene i bakken. Heldigvis!

Back
Topp