Leggingen nå

Spiri

Flørter med forumet
Når og hvordan legger dere babyene nå? Tar det lang tid? Får de ofte mat i løpet av natten, og når står de opp om morgenen? Sover de mye på dagtid?

Her ammes det i søvn mellom 2030 og 22, alt etter når siste lur var. Det tar gjerne en times tid, og hun våkner som regel 2-3 ganger i løpet av natten. Står opp ca 7-8, og sover til sammen rundt 4t i løpet av dagen.
 
1945 går vi opp og skifter, og deretter til rommet. Har lyset av og sitter i en lenestol og gir dagens siste flaske. Får siste skvetten i senga. Tar som regel maks 3-5min før han sovner, sover ca 11-12t uten avbrudd.
Mye våken på dagen da.
Er akkurat 3mnd.
 
1945 går vi opp og skifter, og deretter til rommet. Har lyset av og sitter i en lenestol og gir dagens siste flaske. Får siste skvetten i senga. Tar som regel maks 3-5min før han sovner, sover ca 11-12t uten avbrudd.
Mye våken på dagen da.
Er akkurat 3mnd.

Åj. Ja der har vi fordelen med flaskebarn :p
 
Åj. Ja der har vi fordelen med flaskebarn :p
Ja, første nettene han sov over hev jeg meg over han for å sjekke at han pustet.. for var jo opp 1-2 ganger om natten tidligere. Men virket å være rolig om natten i magen min å, våknet aldri av spark eller bevegelse. Kan jo være en sammenheng?
 
Legges mellom kl 19-20, sovner ganske lett og sover uavbrutt frem til kl 8-9 :) men er ganske ofte hjemme hos foreldrene på besøk (bor i Sverige), og der er det fullstendig kaos ved legging, hun nekter å sovne og sover gjerne ikke før kl 22-23 :/
 
Hun legges mellom kl 19-20 og ammes til hun sovner. Det kan ta ca 20-45 min. Hun sover veldig lett tidlig på kvelden, så hun våkner kanskje 2-3 ganger før hun sovner for natten. Våkner et par ganger ila natten for mat og vi står opp ca 7
 
Jeg får absolutt ikke til å legge lille ved fast tid (tidligere enn oss voksne) har prøvd og prøvd,men han våkner 10 min etter vi har forlatt rommet. Han sover i bedside crib på min side...

Tips??? Han sover fra ca. 23-00 og til 7.30 da vil han ha mat. Ammer på natt og morgen,mens han får pumpet mm resten av dagen.

I tillegg nekter han å sove andre plasser en vogna på dagtid, og vi sliter litt i jula når vi ikke er hjemme hver dag...:/
 
Hvor sent får de lov å sove siste lur? Hvor mange timer går det fra siste søvn til leggetid? Er så i tvil om jeg skal begynne å vekke mini, eller om søvn avler søvn..
 
Vi hadde supre rutiner som lille selv bestemte når han var 4/5 uker. La seg mellom 18.00 og 20.00 og sov til neste dag med 3-5 måltider. Men for et par uker siden begynte han å våkne sent på kvelden og ville leke og underholdes[emoji12] så nå legger vi han 20/21.00 og da sover han stort sett greit. Spiser ca 2 ganger på natt. Han er 14 uker.
 
I og med at vi ikke har knekt koden på å legge mini til fast tid og få tidlig kveld, sover han siste dupp fram til ca. 22.00. Da er han våken fram til 23.30, får mat på rommet og sovner i senga si innen 15 minutter... :)
 
Siste dupp på ca 30min rundt 1730-1800 tiden. Er våken ca 1,5t før han leggesfor kvelden.
Vi slet voldsomt med legging inntil en dag da det bare slo om totalt og han viste tretthetstegn og sovna lett uten to timer raseri først.
 
Han spiser "kvelds" i 20-tiden. Så legger vi han ca 21, han sovner da selv men vi må inn til han 1-3 ganger fordi smokken har falt ut. Tar alt fra 2 til 30 min før han sovner. Mat vil han ha enten en eller to ganger i.l.a. natten, og så står vi opp mellom 7.30 og 8.30.
I jula har nok rutinene falt litt sammen pga selskapeligheter nesten hver dag, og han er ikke særlig villig til å sove da! Vil ha med seg alt! ;) Håper rutinene setter seg bedre når festlighetene er over.
 
Hvor sent får de lov å sove siste lur? Hvor mange timer går det fra siste søvn til leggetid? Er så i tvil om jeg skal begynne å vekke mini, eller om søvn avler søvn..
Vi går ikke etter klokka, men når han sover/våkner. Han er våken rundt 2 timer mellom duppene, og etter duppen i 17-18-19-tiden, så ammer jeg, leker, koser, bytter bleie og til pysj, når han da blir trøtt så ammer vi i søvn(av og til må han bæres, eller våkner og må ammes igjen).
Et par ganger har vi prøvd å vekke eller holde han våken - det ble de verste nettene!
 
Har vært borte i julen og har da lagt han når han var trøtt rundt 19, og da har han bare våknet for mat (deilig)... Kom hjem i går og dermed var vi tilbake til byssing og skriking i noen timer før natta kl 23... Kanskje vi må flytte til besteforeldrene????
 
Min gutt på tre måneder er tydeligvis veldig sulten på kvelden, roer seg som regel ikke før kl tolv..da sover han alt fra 3-6 timer. Er det normalt å sovne så sent? Vurderer å begynne med grøt..Har prøvd erstatning, men det vil han ikke ha:(
 
Back
Topp