Legginga fra h.......

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Kjære augustmødre, jeg trenger inderlig hjelp! :(

Fra å ha vært ok å legge i en periode, er det nå et lite h.....hver kveld. Etter 2 1/2 time i kveld lå lille tilslutt bare å skalv og sovnet utmattet oppå meg i vår seng. Han er ok ved leggetid, småprater litt med seg sjøl osv. Så går det over i surving når han begynner å bli trøtt, før det blir illskriking og hiksting. Er inne og trøster ham hver gang han begynner å gråte. Har forsøkt å sitte inne hos ham, stryke på han osv, men da blir han bare mer frustrert..

Stemningen i heimen er mildt sagt frustrerende og vi er begge dødsslitne...

What to do???
 
Kanskje han er overtrøtt når du legger han, evt ikke trøtt nok?
Har ikke så mye peiling egentlig, men høres utrolig slitsomt ut!
 
Han er sånn "gni-seg-i-øynene" trøtt. Har prøvd å legge ham både tidligere og senere, men resultatet er alltid det samme. Det virker som om han ikke klarer å sovne og da blir han frustrert og til slutt overtrøtt. :(
 
Sniker litt fra september ;)
Har hatt samme problem med jenta mi på snart 7 mnd. Hun sovner som regel ved puppen. Legger henne i senga, sover godt ei stund og så vræler hun i. Tror det er noen flere tenner på tur, for hun har hatt en periode med lite søvn på dagtid også. Og så er hun er person som trenger mye nærhet og kos. Vil helst ligge å kose på armen. ❤
Går litt opp og ned med den leggingen.. noen ganger er barna lette å legge, andre ganger håpløse. Han eldste har alltid vært vanskelig. Mens nr.2 er en engel og sovner på ett blunk. Og nr.3 er vel noe sånt midt i mellom. ;)
 
Last edited:
Her har hun lille blitt forkjølet så nå sliter vi med det samme. Hun sovner greit, men våkner etter 30min og hylskriker. De siste 4kveldene har vi brukt 2 timer på å roe henne. Har dessverre ingen tips, men ville bare at du skulle vite at du ikke er alene.

For ditt vedkommende kan det evt være tenner eller utviklingssprang? Huff er grusomt når den legginga skal være så innmari mye styr!:(
 
Har bestandig sovna i egen seng etter noen runder m smokkputting. Nå tipper han over den fasen der han er "sovetrøtt" og blir helt hysterisk. Tror ikke det er tenner. Er i slutten av uke 30 og "separasjonsangst"-perioden. Kan det være det som gjør det hele helt håpløst?

Vi blir så slitne begge to og kveldsstunden som vi sårt trenger alene, blir jo helt ødelagt.. :(
 
Har bestandig sovna i egen seng etter noen runder m smokkputting. Nå tipper han over den fasen der han er "sovetrøtt" og blir helt hysterisk. Tror ikke det er tenner. Er i slutten av uke 30 og "separasjonsangst"-perioden. Kan det være det som gjør det hele helt håpløst?

Vi blir så slitne begge to og kveldsstunden som vi sårt trenger alene, blir jo helt ødelagt.. :(
Her var det helt håpløst i den perioden med separasjonsangst! Hun sovnet KUN når jeg satt å holdt henne i hånda, våknet med en gang jeg prøvde å liste meg ut. Hun våknet hver time og av og til hver halvtime gjennom hele natta for kos. Av og til holdt det med å holde henne i hånda, men som oftest måtte hun tas opp og roes helt ned. Dette gikk over for ca 3 uker siden. Da ble hun omtrent over natta som en drøm å legge. (Nå er hun blitt forkjølet så nå er hun ikke som en drøm lenge, men håper det går tilbake når hun blir frisk:))
 
Her og har det vært veldi greit en lang periode, snuppa er 7 mnd nå å prøver å legge henne i mellom 19 og 20... hun er helt våken og hyler når hun må ligge i sengen...så vi tenker d er en periode som hun trenger å være sammen med oss og kansje forandring i form av noe... så vi tar snuppa opp istedet for å kave mange timer, så går det en time og to så er hu trøtt og legger seg greit!!! Så får alenetiden på kvelden komme senere igjen, for en vlir mye mer sliten av å holde på å "tvinge" de til å såve.. La baby leke litt å utfordre sammen med deg på gulvet så ordner d seg nol etterhvert.. stresser du blir baby mer stresset og klarer på ingen måte roe seg... d er mitt rådTVITVO
 
Høres slitsomt ut. Her går leggingen veldig greit, men har fått problemer med at hun våkner i 3 tiden og er våken 1,5-2 timer på natta. Fryktelig slitsomt! Før sovnet hun med en gang hun kom til oss i vår seng, men nå fungerer ikke det lenger. Så nå er planen å få henne til å roe seg i egen seng. Skjer heldigvis ikke hver natt, men vært to netter så langt denne uka. Ikke fått mat på natt siden februar.
 
Har bestandig sovna i egen seng etter noen runder m smokkputting. Nå tipper han over den fasen der han er "sovetrøtt" og blir helt hysterisk. Tror ikke det er tenner. Er i slutten av uke 30 og "separasjonsangst"-perioden. Kan det være det som gjør det hele helt håpløst?

Vi blir så slitne begge to og kveldsstunden som vi sårt trenger alene, blir jo helt ødelagt.. :(
Prøve å sitte ved siden av senga og si lavt hyyyyysj til han sovner. Pleier å funke :)
 
Hvirdan går legginga nå? Har det bedret seg? Her har det blitt vanskelig IGJEN:/
 
Nå har legginga blitt vanskelig her også.. Tilogmed på dagtid :(
 
Må jo være en periode de er inne i nå? Plutselig over natten ble hun ekstremt vanskelig.
 
Jess. Det skal være et utviklingssprang på denne tiden :-/
 
Ah, ikke si det da!! Her har vi hatt 6 nydelige kvelder nå, og i går sovna han av seg selv etter å ha ligget og prata litt. Fant ham igjen på tvers i senga m bamsen i hånda og smokken i munnen ♥

Vil ikke ha mer leggetrøbbel nå!!! :(
 
Den overskrifta passer så sykt bra for beskrivelsen av våre legginger for tida...:/ Jeg vil ha tilbake litt egentid med mannen på kveldene igjen.
 
Har dere prøvd å kutte ned til to dupper?
Her sover hun 2 dupper nå. Har gjort det siden hun var 6mnd. Det endret seg egentlig av seg selv. Plutselig begynte hun å sove ca 1,5 t av ganga. Og så må hun være våken 3-3,5t før hun blir trøtt igjen, så da rekker hun bare 2 dupper før det er natta. Hva med din gutt?
 
Her sover hun 2 dupper nå. Har gjort det siden hun var 6mnd. Det endret seg egentlig av seg selv. Plutselig begynte hun å sove ca 1,5 t av ganga. Og så må hun være våken 3-3,5t før hun blir trøtt igjen, så da rekker hun bare 2 dupper før det er natta. Hva med din gutt?
Ja. Han sover to dupper nå. Varierer lengde. Altfra 30 minutter til 2 timer :p. Bare vet endel sliter med legging i den perioden det går fra 3 til 2 dupp. Hvor mange timer går det fra siste dupp til leggetid?
 
Back
Topp