Legging...

Trico

Elsker forumet
Når dere legger barna for natten, lar dere h*n da gråte seg i søvn?? Helsesøster mente at Ansdreas legger seg litt for sent, og at jeg fint kunne la han gråte til han sovna.. Skjærer meg langt inni hjerterota når han skriker, så jeg klarer det ikke.... 

Legger seg ca 20.

ALDRI om noen av mine barn får skrike seg i søvn! Senga skal være en trygg plass, ikke en plass der mamma ikke kommer om jeg gråter[8|]

Han får gråte litt. men jeg er innom med jevne mellomrom. noen ganger bare stryker jeg litt, andre må jeg ta ham opp for å roe han. Han får ikke lov å skrike hysterisk! Da er jeg redd han mister pusten! [&:]

kl 21. Å enig i det at barn ALDRI skal skrike seg i søvn!!! Sutring går, men ikke sår gråt[&:]

Om hun gråter skikkelig tar jeg henne opp å bysser til hun sovner for å så lege hun i senga[;)]

Når er sent for dere da?

Nikolai pleier å bli veldig trøtt i 19 tiden... så han sovner kjempe fint etter å ha fått stell og mat mellom kl 19-20[;)]

Hadde aldri latt han skrike seg i søvn..[>:]

Her legger vi oss kl 21.30, men han sovner som regel ikke før i 22.30 tida.. Prøver alltid å legge han i senga etter amminga men ender som regel med at jeg tar han opp igjen og bysser han i søvn pga gråt.. 

legger seg rundt 20.00 +/-, her har vi vært heldige, for legger han våken, og han sovner med en gang, enda ikke survet da je har lagt han (bank i bordet)[:-]

I alledager! Et barn skal ikke ligge å gråte, dette skal da en HS være oppgående nok til å skjønne..
Nei aldri om jeg lar han ligge å gråte..
Plutselig en dag begynte han å legge seg til klokken sju her i huset..

Hun sovner mellom 18.30 og 19.00, hun sovner på 5 min. hadde aldri latt henne gråte nei.....

Når jeg skulle snu døgnet litt til normalen så lot jeg snuppa mi grine litt (ikke hylskriking). Så gikk jeg/sambo bare inn og trøstet og gav tutt til hun sovnet. I løpet av 15 min roet hun seg helt og sovnet. neste dag gikk mye bedre og roet se etter 5 minutt. Nå legger hun seg uten grining. Men jeg ville ikke latt snuppa mi hylskreket. Det er bare sutring hun har gjort da. Hylskriker hun tar jeg henne opp og trøster for så å legge henne igjen (når jeg vet hun er go og mett.. )

ORIGINAL: Malina84

I alledager! Et barn skal ikke ligge å gråte, dette skal da en HS være oppgående nok til å skjønne..
Nei aldri om jeg lar han ligge å gråte..
Plutselig en dag begynte han å legge seg til klokken sju her i huset..

Ja jeg synes ikke det høres riktig ut... Jeg gjør det ikke iallefall... Dere er heldige da som har så flink gutt[:D] Hvor lenge går det før han våkner når han legger så tidlig??

Hmf. Hvem er det som sier det da? Det hadde jeg aldri gjort hvertfall. Greit nok at han gråter litt hvis han ikke vil legge seg, men jeg sitte jo å trøster han sånn at han roer seg til slutt.

EA er i seng senest 19.30. Sovner for det meste ganske så fort uten grining.Hvis han er overtrett, hylgriner han. Ingen vits å legge ham da, før han er rolig igjen.

Ville ikke latt ham ligge i sengen å gråte, litt sutring er noe annet....

ORIGINAL: Trico

Her legger vi oss kl 21.30, men han sovner som regel ikke før i 22.30 tida.. Prøver alltid å legge han i senga etter amminga men ender som regel med at jeg tar han opp igjen og bysser han i søvn pga gråt.. 

Vi har ikke gjort noe for å legge ho klokka 20. Ho har bare blitt trøtt, og holder vi ho oppe skriker ho bare[8D]
Hadde ikke stressa med legginga, fint når babyene styrer dette selv. Men noen trenger litt ekstra nærhet[:)] Og babytiden går så fort. Snart savner du å bysse han i søvn[;)]

ORIGINAL: GitteLen

Vi har ikke gjort noe for å legge ho klokka 20. Ho har bare blitt trøtt, og holder vi ho oppe skriker ho bare[8D]
Hadde ikke stressa med legginga, fint når babyene styrer dette selv. Men noen trenger litt ekstra nærhet[:)] Og babytiden går så fort. Snart savner du å bysse han i søvn[;)]

Ja tenker egentlig slik jeg også, men siden jeg ikke har noen erfaring fra før føler jeg at jeg gjør feil.. Men godt å ha BV å høre med da. Liker bedre svarene jeg får her [:D]

ORIGINAL: Missy 88

kl 21. Å enig i det at barn ALDRI skal skrike seg i søvn!!! Sutring går, men ikke sår gråt[&:]

Om hun gråter skikkelig tar jeg henne opp å bysser til hun sovner for å så lege hun i senga[;)]

Når er sent for dere da?

Samme her. Sovedags rundt 21, men det har hun bestemt selv enn så lenge. Sutrer litt frodi hun er trötttrötttrött. Skriker hun er hun ikke trött nok og behöver kos eller lignende.

Han legger seg kl 20 hver kveld, og han ligger aldri og gråter... Nå er det sjelden jeg hører noe fra han etter jeg har lagt han, men gjør jeg det går jeg alltid inn, trenger ikke snakke, men gi han smokken kanskje, stryke han litt over pannen. Roer han seg ikke, setter jeg meg på vår seng som er ved siden av og synger tre faste sanger slik at han forbinder disse med natta. Lengste jeg har måtte vært hos han er vel 5-10 minutt...

Har begynnt å legge ham i 19-20 tiden og da er han rolig og babler med seg selv mens han hører på "god natt" cden sin. Men 1 time etterpå våkner han og brølgriner. Da går jeg inn til ham, tar han opp, trøster ham til han blir rolig igjen og legger han ned. Sånn fortsetter jeg til han sovner igjen og det funker veldig fint her :) Har igrunn fått en veldig lett unge og legge jeg..

Når dere legger barna for natten, lar dere h*n da gråte seg i søvn?? Helsesøster mente at Ansdreas legger seg litt for sent, og at jeg fint kunne la han gråte til han sovna.. Skjærer meg langt inni hjerterota når han skriker, så jeg klarer det ikke.... 

Aldri i verden om ho kunne få gråte seg i søvn. [&:][:'(]
Det er det styggeste rådet jeg hører for små babyer. Det er noe som regnes som Ferber metode og selv om jeg ikke er for metoden, sies at ikke skal brukes på barn under 6mnd uansett.

Jeg satt hos henne til hun sovnet den første halvannen mnd hun sov alene i egen seng (ved siden av vår).
Nå har hun sovnet på egenhånd snart en uke.. jeg går inn jevnlig og sjekker at hun er sutten og slik at hun vet hun ikke er alene. Hadde hun grått hadde jeg sittet hos henne til hun sovnet. Men det har gått knirkefritt, kanskje fordi jeg var så iherdig med å være med henne den første tiden for å gjøre henne trygg i vogga (løftet henne ikke opp da).
Men satt med laptop i senga og rugget på vogga.

Jeg syns du skal følge mammahjertet ditt. Som svigermor sa til meg: " DU vet hva som er riktig for DITT barn". Og det var godt å høre. Jeg har gjort mange ting som andre har ment har vært litt for Hønemor'ete.. men resultatet har blitt helt supert. *bank i bordet*. Hun sover bra selv så klengete hun var de første mnd pga kolikk o.l.
Så gjør det du føler for selv. [:)] Alltid.

Tiril legger seg 20.30.
Startet med 22 og blitt litt og litt tidligere. Tror vi har et godt klokkeslett for enn så lenge.
Eller hun får mat 20.20 eller 20.30 og blir lagt etterpå. Sover innen 21.

Lillegutt blir veldig survete ved 19.30 tiden, da går vi på badet og så får han mat etterpå. Det er litt opp og ned hvor lang tid han bruker på å sovne, men lar han aldri ligge å gråte, han kan ligge og surve i 5 minutter før vi går inn og gir han smokken og går ut igjen [:)]

Back
Topp