Legging

Lillegumpen

Betatt av forumet
Endelig har jeg bestemt meg for å slutte å la lillemann få pupp til han sovner, så nå er det harde bud i huset. (Må egentlig, fordi jeg har fått brennkopper på puppen[:@], og det gjør akkurat så vondt å amme som det høres ut, hihi)

Hvordan gjorde dere det når barna skulle legge seg av seg selv i egen seng? Han tar ikke smokk, noen som har andre "trygghets"greier?

I dag holdt jeg han i armene mine og sang for han til han sovnet, ingen rugging eller gynging. Er det en grei strategi? Han HYYYYLTE for å si det sånn, hihi.

Det hørtes ut som en grei strategi ja....:) Går nok bedre etterhvert.. Marie bruker å sovne i armene mine hun også når jeg synger, og det funker greit det altså...

Jeg brukte en link til en side som bente:  anbefalte da jeg skulle avvenne henne fra å sovne med puppen. Da lirket jeg ut puppen rett før hun sovnet i begynnelsen. Etterhvert lirket jeg den ut når hun roet seg. Til slutt sovnet hun uten pupp. Jeg puttet inn en smokk da, og la henne i sengen. Tok meg 4-5 dager før hele problemet var løst... I tilegg til smokk har hun saueskinnet sitt og den sengekanten som hun koser veldig med og en rosa bamse ("Bamsus") som hun fikk av pappa den dagen hun var født.

Tror veldiog på gradvis avvenning så lenge det er mulig. Derfor tror jeg veldig på det du gjør også. At først får han sovne i armene, deretter i sengen mens du holder på ham, deretter mens du står ved siden av sengen, og så kan du trekke deg gradvis unna. Vi har brukte den tilnærmingen på alt mulig, og det er kun på det at hun våknet om natten det ikke funket...

Back
Topp