Legging...

Mymlen

Glad i forumet
Har en liten en som sliter med å sove på kvelden. Han blir 3 mnd 11.01. Rutinen de siste ukene har vært ar han legger seg i 19-tiden også har han sovnet etter litt byssing og gråting men ikke noe særlig hysteri. Nå den siste uka er han helt hysterisk med en gang han legges i senga. Han kan sovne i armene men med engang han treffer senga så våkner han og hyler. Bruker minst 2 timer, gjerne 3 timer før han sovner.
Jeg satt inn spiral for en ukes tid siden og fikk mensen i går. Kan dette ha noe med saken å gjøre?
Får så vondt av han lille og at han blir så hysterisk og lurer på om noen har noen gode tips til hva jeg kan prøve å gjøre? Han sover helt fint på dagtid. Kl 10 på formiddagen slukner han av seg selv på slaget og ligger i dvale til 13-tiden. Så pleier vi å prøve og få han til å sove litt igjen i 15-tiden men ikke alltid like lett og av og til sover han ikke igjen da før leggetid. Hvordan er søvnmønsteret til ungen deres?

Lest at de kan reagere på at man får mensen og alle hormonene i kroppen. Her var det faktisk slik med storebror ved 3 mnd skreik i ca 2 t før han sovnet på kveldene. Men han sovnet på puppen også og bråvåknet hver gang han ble lagt i sengen. Her ble redningen å fortsette å sove i samme seng, ammet i søvn mens han lå i sengen. Prøvde å avenne lenge, men 2-3 t hver kveld i et par uker holdt i massevis for meg. Lillesøster blir 3 mnd den 17. Hun sovner i babynestet av seg selv med smokk i munnen etter amming.. men begynt å protestere på vognen på dagtid, så merker en endring hos henne

Lest at de kan reagere på at man får mensen og alle hormonene i kroppen. Her var det faktisk slik med storebror ved 3 mnd skreik i ca 2 t før han sovnet på kveldene. Men han sovnet på puppen også og bråvåknet hver gang han ble lagt i sengen. Her ble redningen å fortsette å sove i samme seng, ammet i søvn mens han lå i sengen. Prøvde å avenne lenge, men 2-3 t hver kveld i et par uker holdt i massevis for meg. Lillesøster blir 3 mnd den 17. Hun sovner i babynestet av seg selv med smokk i munnen etter amming.. men begynt å protestere på vognen på dagtid, så merker en endring hos henne

Ja, de er jo ikke stilt inn etter hva "ekspertene" sier at de skal så må vel bare finne en mellomting. Pleier å sove i samme seng når han våkner og skal ha mat i 4-5 tiden for da orker jeg ikke å holde meg våken mens han spiser. Er i allefall helt i mot at han skal måtte gråte seg i søvn alene i senga det har jeg ikke samvittighet til så håper heller han går tilbake til den gode perioden vi har hatt tidligere. Spurte om råd på helsestasjonen og der var svaret: sitt ved sengen og stryk han på kinnet så han vet du er der. Hjelper ikke veldig mye det altså :p Kjenner jeg blir litt oppgitt over hvor lett hun jordmora mente det skulle være...

Ja, de er jo ikke stilt inn etter hva "ekspertene" sier at de skal så må vel bare finne en mellomting. Pleier å sove i samme seng når han våkner og skal ha mat i 4-5 tiden for da orker jeg ikke å holde meg våken mens han spiser. Er i allefall helt i mot at han skal måtte gråte seg i søvn alene i senga det har jeg ikke samvittighet til så håper heller han går tilbake til den gode perioden vi har hatt tidligere. Spurte om råd på helsestasjonen og der var svaret: sitt ved sengen og stryk han på kinnet så han vet du er der. Hjelper ikke veldig mye det altså :p Kjenner jeg blir litt oppgitt over hvor lett hun jordmora mente det skulle være...
Nei er ikke alltid så enkelt det de sier. Jeg ammet la ned. Opp igjen ammet og la ned men det var egentlig håpløst. Her har jeg denne gangen tatt opp ammet så jeg sitter i sengen første gangen og andre gangen bærer over i vår seng. Men jeg har pleid å ta henne tilbake til slutt. De er så forskjellige. Men helsesøster sa igrunn tidlig at det var viktig å begynne tidlig fordi de blir veldig vandt til rutinene. Kanskje stemmer det. Første ammet jeg i babynest u sengen i starten så det ble krise i egen seng. Med lille nå har hun omtrent hele veien blitt ammet sittende og.lagt ned så hun våkner. Men smokken her har jo vært gull verd.

Med storebror ventet vi med å legge han i egen seng til han var ferdig å nattspise. Da gikk det igrunn greit. Men etterhvert gikk han alikevell tilbake til at han ville sove med oss ved å våkne hele tiden. Man må bare prøve å se hva som fungerer. De sover ikke i samme seng med oss for evig uansett. Tror veldig mange planlegger ar de ikke skal samsove samme seng til at man faktisk gjør det alikevell

Back
Topp