Legging

TenaLady

Andre møte med forumet
Hvordan gjør dere dette nå helt i starten? Har dere noen rutiner eller bare tar dere det som det kommer?

Her prøver vi og "legge" i 23-00 tiden og prøver å ha fokus på at da er det mørkt og rolig mens at det på dagen er mer lyst og lyd. Prøver å ikke la han sover mer enn 3-4 t på dagen og lar han styre selv om natten mtp amming. Vet jo at det er for tidlig med døgnrytme og sånn, men prøver å få det lange sove strekket om natten. Fortell gjerne om deres erfaringer og tips :)
 
Ingen rutine på det enda. Legger seg når jeg legger meg. Er 2-3 timer mellom ammingene døgnet rundt, så sover ikke noe lenge uansett.
 
Vi ser litt an når han spiser, men vi har merket at hvis det er "mørkere" fra 20-20.30 tida så roer han seg lettere ned. Får han mat og er trøtt rundt de tider så legger vi han i senga si, men lar han styre det selv. Vil han ikke sove i senga så slipper han det, men utrolig nok så sovner han stortsett ganske bra alene sånn på kvelden:) Noen dager er han selvfølgelig mer urolig enn andre dager slik at han trenger mer kos og nærhet og da får han det!:)
 
Ingen rutiner enda her heller. Legger seg når jeg legger meg og sover der jeg er.
 
Ville ikke prøvd å begrense dagsoving... søvn avler søvn. Vår sov for lite på dagen og det førte til dårligere innsoving og nattesøvn
....
 
Jeg vet ikke om man skal prøve å holde dem våkne på dagtid når de er så små.. jeg tror de bør få lov å sove hvis de er trøtte :) Her har vi ingen rutine..han legger seg når vi legger oss :)
 
Her lar vi henne sove når hun er trøtt, og hun legger seg når vi legger oss! Tror ikke man skal begrense dagsoving når de er så små, de trenger den søvnen for å vokse så mye som de gjør.
Nå er vi ganske heldige, hun sover hele natta. Vi er mye ute på dagen og lys og lyd har normalt volum på dagen, og dempet på kvelden. Vi gjør kveldsstell og hun får på seg pysj i 22-23 tiden. Hun ligger i stua med oss til vi legger oss. Vi skifter bare bæsjebleier på natta.
 
Vi er nok veldig heldige med en rutinebaby :):)
Hun sover hele natten, stortsett fra kl 23-05.30. Så spiser hun hver 3-4 timer - hun er som en liten vekkeklokke. Hun er mye mer våken på dagen, men sover når og så lenge hun vil på dagen :)

Vi steller alltid før maten så hun er rolig etter måltidene, og har det også dempet på kveldene så hun lettere roer seg ned eller får med seg at det snart er natten.
Hun sovner da oftes i armene, så legger vi henne i babynest i sengen sin, mens på dagen sover hun der hun føler for det (oftes i godstolen sin, på lekepleddet, babynest, i vogn og bilsete mens vi er ute, eller i armene).
 
Soningen styrer hun selv,men er endel våken på kvelden så pleier ikke legge henne før 00.30,da må en av oss bare stå opp igjen.Legger seg 00.30 og sover da gjerne til mellom 07-10,kun avbrutt av mat☺
 
Pysjamas på i 23 tiden og inn på soverommet der det er mørkt. Spiser ofte rundt 24 så sovner han og sover alt fra 2-5 timer :) Må vi skifte bæsjebleie på natten går jeg å skrur ned lyset på badet først.. Han har veldig tydelig forskjell på dag og natt :)
 
Hun styrer sovingen selv.
Men tar natten mellom 22 og 24, da sover hun til 04-08 (?) for mat og vi sover videre.
Dagsovingen har vi null styring på, sover når hun vil og da er det på oss, i vogn, bil, i babynest, på sofaen- u name it..
 
Her har hun rutine med å sove fra ca 23-00 til ca 6, så spiser hun litt og sover 2-3 timer til. Skal sies at hun spiser nesten konstant hele dagen bortsett fra en litt lang lur og mange korte.
 
Back
Topp