legging

Trultemor87

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hvordan er leggerutinene hos dere nå? Her gikk det som en drøm for inntil noen dager siden. ammet hun på sengekanten og la hun over I sengen sin, skrudde på uroen og satt litt sammen med henne også var hun langt inn i drømmeland. Nå er det klin umulig og få lagt hun. Sovner ved puppen men blir helt vill når hun blir lagt ned. Gråter og vrir seg som en annen orm. Rugger vi hun I søvn I vognen våkner hun etter maks en time og det er på'n igjen. Bærer jeg hun i sele sovner hun, men våkner med en gang jeg legger hun i sengen. Leter helt desperat og suger seg fast i fingeren hvis hun får fatt i den. Blir rasende hvis vi prøver å gi hun smokk.. går snart fra forstanden her! Får så vondt av hun når hun gråter så fælt og vi ikke får roet henne. :(

Hvordan er leggerutinene hos dere nå? Her gikk det som en drøm for inntil noen dager siden. ammet hun på sengekanten og la hun over I sengen sin, skrudde på uroen og satt litt sammen med henne også var hun langt inn i drømmeland. Nå er det klin umulig og få lagt hun. Sovner ved puppen men blir helt vill når hun blir lagt ned. Gråter og vrir seg som en annen orm. Rugger vi hun I søvn I vognen våkner hun etter maks en time og det er på'n igjen. Bærer jeg hun i sele sovner hun, men våkner med en gang jeg legger hun i sengen. Leter helt desperat og suger seg fast i fingeren hvis hun får fatt i den. Blir rasende hvis vi prøver å gi hun smokk.. går snart fra forstanden her! Får så vondt av hun når hun gråter så fælt og vi ikke får roet henne. :(
Jenta vår er også en drøm å legge for kvelden, men ho har hatt noen episoder sånn som du beskriver.. Da har ho hengt på puppen langt utover kvelden, eneste som har gjort ho fornøyd! Men jeg har forstått at det kommer sånne perioder innimellom, at de har voksesprang og da trenger de mye mer mat, kos, byssing og oppmerksomhet men at det går over igjen:-) Leste det en eller anna plass, men kan ikke huske hvor! Blæææ, kanskje noen andre som husker? Var også et diagram over disse "vanskelige" periodene

Sovnet nå etter 1 1/2 time. Sovnet til slutt når jeg gikk og bysset hun i armene mine. Ja er vel noe utviklingssprang kanskje. Leste litt om det nå og det stemmer ganske godt. Trenger mye mer kos og nærhet, skal helst bare sitte på armen. Våkner også flere ganger på natten nå enn tidligere. Noen ganger vil hun ha mat andre ganger vil hun kun ligge i sengen vår. når det står på som værst nå må jeg minne meg selv på at det strengt tatt er verre for henne enn for meg. Kan jo ikke være godt for den lille jenta stakkars.

Jenta vår er også en drøm å legge for kvelden, men ho har hatt noen episoder sånn som du beskriver.. Da har ho hengt på puppen langt utover kvelden, eneste som har gjort ho fornøyd! Men jeg har forstått at det kommer sånne perioder innimellom, at de har voksesprang og da trenger de mye mer mat, kos, byssing og oppmerksomhet men at det går over igjen:-) Leste det en eller anna plass, men kan ikke huske hvor! Blæææ, kanskje noen andre som husker? Var også et diagram over disse "vanskelige" periodene
Kan det være dette du tenker på? :)

http://www.babyverden.no/Baby/Oppdragelse/Dette-er-babyens-10-vanskeligste-perioder/

Her virka da so da har gått seg te!:) før måtte eg (bf får ho ikkje te å roa seg) byssa ho te kvar kvil og spes om kvelden.. Endte opp me å måtta byssa te ho sovna, legga oss ner i vår seng (Me ho på armen), for so å snika armen te meg ette ei stond.. Helst måtte eg ligga der litt og før eg kunne reisa meg opp.. :-P
So plutselig ein dag kunne eg bare legga ho ner når ho va litt søvnig/trøtt So sovna ho av seg sjøl!
So no går da som oftast veldi greit! Legge ho mellom 19-21, spørs på kati ho sist kvilte, bruke vel ein halvtime me kveldspupp/flaska og legging! :-)

Her virka da so da har gått seg te!:) før måtte eg (bf får ho ikkje te å roa seg) byssa ho te kvar kvil og spes om kvelden.. Endte opp me å måtta byssa te ho sovna, legga oss ner i vår seng (Me ho på armen), for so å snika armen te meg ette ei stond.. Helst måtte eg ligga der litt og før eg kunne reisa meg opp.. :-P
So plutselig ein dag kunne eg bare legga ho ner når ho va litt søvnig/trøtt So sovna ho av seg sjøl!
So no går da som oftast veldi greit! Legge ho mellom 19-21, spørs på kati ho sist kvilte, bruke vel ein halvtime me kveldspupp/flaska og legging! :-)
Hvor gammel er hun nå? Her har det vart i flere uker at gutten gråter fælt på kveldene, før han slukner. Noen ganger tar det bare et kvarter, andre ganger flere timer. Trodde først det var et utviklingssprang, men det har snart vart i en mnd.

Han er foresten 12 uker idag :)

Jeg bruker mye hvitt støy for å roe han om kveldene. Lastet ned appen sleep baby sleep der man har ulike lyder som gir hvitt støy, og tar den på når han ikke klarer å roe seg om kvelden. Så sovner han i armene mine og jeg legger han i sengen sin. Lar ofte appen stå på en time til :) genialt når babyen er trøtt men ikke klarer å roe seg!

Hvor gammel er hun nå? Her har det vart i flere uker at gutten gråter fælt på kveldene, før han slukner. Noen ganger tar det bare et kvarter, andre ganger flere timer. Trodde først det var et utviklingssprang, men det har snart vart i en mnd.

No e ho 13 veke, har vel vore sånn i snart to veke no.. Når mi grein som verst prøvde eg mat og byssing om kvarandre.. Blei heilt håvegalen! :p
...stakkars kneipen,kan tenka meg ho og blei gal!..:p men so når eg la ho ner eine gongen for å kvila armane mine litt kubba ho so eit lys!:p triks!
Har du begynt me faste leggetider?

No e ho 13 veke, har vel vore sånn i snart to veke no.. Når mi grein som verst prøvde eg mat og byssing om kvarandre.. Blei heilt håvegalen! :p
...stakkars kneipen,kan tenka meg ho og blei gal!..:p men so når eg la ho ner eine gongen for å kvila armane mine litt kubba ho so eit lys!:p triks!
Har du begynt me faste leggetider?
Han begynte selv å ta kveld i 19-20 tiden, så nå begynner vi leggerutinene litt før 19, og han er alltid sloknet før 20 :) ganske greit at han fant det ut selv helt plutselig, samtidig begynte han å sove 5-7 timer før første mating istedet for 3 :)

Han begynte selv å ta kveld i 19-20 tiden, så nå begynner vi leggerutinene litt før 19, og han er alltid sloknet før 20 :) ganske greit at han fant det ut selv helt plutselig, samtidig begynte han å sove 5-7 timer før første mating istedet for 3 :)

Ja, da e jo veldig greit då!:) vertfall at mini sove so lenge før første mat! Her har ho og ei go økt før første mating! Veldi digg! :p

Her er leggerutiner så som så. Tar kveldstell i 6-7 tiden og mating. Han er somregel trøtt også men altfor nyskjerrig til å ville sove. Så det bysses og ammes om hverandre egnetlig frs 7-halv 8 tiden til jeg han sovner en gang mellom 9 og 10. Noen ganger er jeg heldig og han sovner rett etter stell og mat, våkner i 9-halv 10 tiden for mat. Da vil han ofte ha litt kos og oppmerksomhet også, før han må bysses i søvn og sovner i 11 tiden igjen hvis jeg er heldig. Er somregel jeg som må ta meg av legging, gubben har somregel 1000 andre ting han skal i tillegg vil han alltid se noe på tv eller en film mens han gi mini flaske eller skal bysse han i søvn til tross for at jeg sier han må la mini slippe for mye tv og stimuli på kvelden fordi det er jeg som må slite med å få han til å sove når bf går for å lufte hund.

Her hadde vi babyen oppe til vi selv gikk å la oss i 22-23 tiden til i forrige uke. Hun har tidligere spist hele kvelden så har fungert fint å legge henne når vi la oss selv.

Men plutselig ble hun veldig urolig og skrek mer på kveldene (da var hun 13 uker). Husket at storesøsteren begynte å få leggerutiner og legge seg tidligere rundt 4 mnd, og tenkte det kanskje var tid for det nå.

Nå tar vi kveldsstellet og legger henne mellom 19 og 19.30, og da roer hun seg i egen seng. Veldig greit!

vi steller i 19 tiden, og legger han i senga si når han har spist. Som regel i 20 tiden, da setter jeg på babycallen som har en "prosjektor" som lyser stjerner og måner på veggen som han ligger å ser på, mens jeg synger litt og stryker han på kinnet til han sovner. Da sover han som regel til 1-2 tiden og får mat, også er vi oppe rundt klokken 6. Det er veldig godt at han klarer å finne søvnen selv. Hvis han rekker å bli overtrøtt før vi legger han ned, må vi bære litt og hjelpe han å finne roen før vi legger han. Men han er veldig lett å lese, har funnet ut at han må legges ved første tegn på trøtthet. og det er som regel når han gnir seg i øynene :-)

Back
Topp