Legging

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Irriterende at han skal tulle så fælt ved legging når han er så trøtt!!!
Før ble han ganske rolig av ammingen på sengekanten og lå og makket seg et par minutter før han sovnet
Men nå blir han så gira! Snur seg og står på alle fire of stanger hodet i sengekanten. Helt rabiat!
Noen ganger er han også slik etter ammin på natt :-p over en time holdt han på i natt!
Hvordan er deres ved legging?
Håper han roer seg snart!

Liana kan også styre veldig på om dagen, men er mest sinna :P men roer seg fort på kvelden.. sparker av dyna si, så måtte begynne med tynn sovepose..ellers blir hun så kald om hun gjør det på natta :P og tror den posen hjelper veldig mot å klare å bevege seg så altfor mye å ;) min bror måtte settes fast i senga med pose og seler :P haha han kom til og med gående med madrassen på ryggen :D

Liana kan også styre veldig på om dagen, men er mest sinna :p men roer seg fort på kvelden.. sparker av dyna si, så måtte begynne med tynn sovepose..ellers blir hun så kald om hun gjør det på natta :p og tror den posen hjelper veldig mot å klare å bevege seg så altfor mye å ;) min bror måtte settes fast i senga med pose og seler :p haha han kom til og med gående med madrassen på ryggen :D
Seler blir ikke aktuelt her, uansett hvor urolig han måtte bli :p
Han roer seg heldigvis til slutt, det er vel mest det at han KAN snu seg som gjør det. For han er egentlig veldig trøtt :p

Har vært litt fjas ved legging i det siste her også. Vanskelig å få det helt til å klaffe, for enten er hun for trøtt (og da er det ingenting som er bra nok), eller så er hun lys våken når hun blir lagt i senga si (og det er ikke noe særlig det heller.)
Hun våkner noen ganger for natta, av og til for å bable litt, eller for å få påfyll av smokk eller mat.
I kveld gikk heldigvis legginga greit, så da satser vi på ei god natt også.;)

Her har vi pose med seler, og det funker veldig greit :) Legger han ned i senga og lukker posen rundt ham, så kroer han seg ned i den og noen ganger blir han liggende å bite på biteringen sin eller sutte på kosepusen ei lita stund, men stort sett har han inntatt soveposituren innen jeg kommer meg inn i stua og slår på monitoren :)

Hermine sover i sovesekk, den er lun og god og gjør at hun ikke klarer å bevege seg SÅ mye! Men hun kommer seg fint rundt og åmer seg avgårde i den da :P
Sprinkelsenga er for stor for henne, og når hun får hele senga til disposisjon finner hun ikke roen. Om hun kommer seg over på mage klarer hun ikke å sovne, så her blei løsninga å komprimere plassen hun får ha tilgjengelig til å sove på! :) Har lag ei ammepute og ei rund nakkepute (begge faste) i vinkel slik at hun sover på ca 40*90 av 60*120 senga. Funkerer SUPERT!!! Hun prøver å snu seg, men orker ikke å gjøre så stor innsats så blir liggende på sida og plukke på sengekanten noen minutter, så slokner hun :rolleyes:
Prøvde å legge henne rett i reisesenga, men det ble bare tull, så der måtte jeg stable noen faste sofaputer rundt henne så hun fikk ro til å sove ;)

Ikke enkelt med så aktive små som vil gjøre alt annet enn å sove :P

Hermine sover i sovesekk, den er lun og god og gjør at hun ikke klarer å bevege seg SÅ mye! Men hun kommer seg fint rundt og åmer seg avgårde i den da :p
Sprinkelsenga er for stor for henne, og når hun får hele senga til disposisjon finner hun ikke roen. Om hun kommer seg over på mage klarer hun ikke å sovne, så her blei løsninga å komprimere plassen hun får ha tilgjengelig til å sove på! :) Har lag ei ammepute og ei rund nakkepute (begge faste) i vinkel slik at hun sover på ca 40*90 av 60*120 senga. Funkerer SUPERT!!! Hun prøver å snu seg, men orker ikke å gjøre så stor innsats så blir liggende på sida og plukke på sengekanten noen minutter, så slokner hun :rolleyes:
Prøvde å legge henne rett i reisesenga, men det ble bare tull, så der måtte jeg stable noen faste sofaputer rundt henne så hun fikk ro til å sove ;)

Ikke enkelt med så aktive små som vil gjøre alt annet enn å sove :p
Kanskje jeg skulle prøvd å legge ammeputen oppi sengen?
Men han er jo vant til å ligge i sprinkelsengen, han kjenner ikke til annet i grunn. Mulig han rekker å bli litt overtrøtt og at det er derfor han tuller.

Irriterende at han skal tulle så fælt ved legging når han er så trøtt!!!
Før ble han ganske rolig av ammingen på sengekanten og lå og makket seg et par minutter før han sovnet
Men nå blir han så gira! Snur seg og står på alle fire of stanger hodet i sengekanten. Helt rabiat!
Noen ganger er han også slik etter ammin på natt :p over en time holdt han på i natt!
Hvordan er deres ved legging?
Håper han roer seg snart!

Emmeth var akkurat likedan og blei utrolig oppgira og sint fordi han var trøtt, men snudde seg rundt på magen og fant ikke roen... Så vi kjøpte seler til senga og til vogna, sovner nå momentant:D Var det som skulle til her i huset:) KJøpte selene på Ringo og kostet 199 kr pr stk:) Forferdelig slitsomt for både store og små når slutten på kvelden blir sånn o_O

Seler blir ikke aktuelt her, uansett hvor urolig han måtte bli :p
Han roer seg heldigvis til slutt, det er vel mest det at han KAN snu seg som gjør det. For han er egentlig veldig trøtt :p

ja jeg kommer heller aldri til å begynne med seler.. (tror jeg) :P hehe.. så får håpe hun ikke blir såå livlig når jeg har lagt hun etterhvert ;)

Emmeth var akkurat likedan og blei utrolig oppgira og sint fordi han var trøtt, men snudde seg rundt på magen og fant ikke roen... Så vi kjøpte seler til senga og til vogna, sovner nå momentant:D Var det som skulle til her i huset:) KJøpte selene på Ringo og kostet 199 kr pr stk:) Forferdelig slitsomt for både store og små når slutten på kvelden blir sånn o_O
Jeg kommer ikke til å bruke seler på han i sengen, da får vi heller finne en annen måte han kan roe seg ned på.

Jeg kommer ikke til å bruke seler på han i sengen, da får vi heller finne en annen måte han kan roe seg ned på.

Okei, det er jo opp til deg det:) Håper du finner en løsning på problemet:)

Kanskje jeg skulle prøvd å legge ammeputen oppi sengen?
Men han er jo vant til å ligge i sprinkelsengen, han kjenner ikke til annet i grunn. Mulig han rekker å bli litt overtrøtt og at det er derfor han tuller.
prøv å gjør det litt lunere, som i vogna, kan jo hende det funker! Her er tvangskos og tett plass det som funker på overtrøtt unge :P ;)

Ja, det er mer en irritasjon hos meg, enn et stort problem i grunn :p

Ja, det skjønner jeg da:) Håper han klarer og finne roen uten for mye kaving i senga;) Jeg har gjort sånn at Emmeth får lagt seg på siden om han vil, får bare ikke snudd seg rundt på magen, og da fant han fort roen, så det er jeg veldig glad for iallfall. Vi prøvde og bygge opp med puter på sia, men hjalp ikke!

Ja, det skjønner jeg da:) Håper han klarer og finne roen uten for mye kaving i senga;) Jeg har gjort sånn at Emmeth får lagt seg på siden om han vil, får bare ikke snudd seg rundt på magen, og da fant han fort roen, så det er jeg veldig glad for iallfall. Vi prøvde og bygge opp med puter på sia, men hjalp ikke!
Nei han er som sagt vant til å ligge i den sengen uten oppbygging rundt, så jeg tror kanskje ikke jeg skal orke å prøve engang. Han gnur seg inn i kosebamsen, kanten på lammeskinnet eller gulpekluten når han endelig er klar for å sove, da sovner han momentant!

Daniel snur seg rett rundt på alle fire og reiser seg opp på knærne og sutrer til han blir plukket opp. Må bysse han i søvn for tiden.

Litt opp og ned her og i grunnen.Som oftest sovner hun fint,krøller seg sammen i fosterstilling og slukner ganske kjapt.
Andre ganger er det helt texas...da turner hun rundt og endevender hele senga,og ender som oftest stående mens hun rikser i sengeramma og jodler av full hals ;-)

Har desverre ingen gode råd å komme med.. Emilie har alltid vært enkel å legge. Legger henne i 7tia og da sovner hun ganske fort på egenhånd. Hender hun ligger å leker litt. Og de få gangene hun er vanskelig pleier jeg å bære henne inntil meg mens jeg synger litt, eller gir en flaske mme... :)

Back
Topp