legging

~Ingeborg~

Gift med forumet
Er det noe spesielt som skjer i overgangen vår/sommer??? Plutselig er IA litt vanskelig å legge, hun griner ikke, eller skriker, men hun sovner ikke... kan ligge å "makke" i sengen i timer.. kjempe trøtt, men sovner ikke..
I går la vi henne til vanlig tid 18.30, men hun sovnet ikke før 21.20... Og i dag la vi henne 18.30 og hun er fremdeles våken, ligger bare og vrir seg, makker og bytter stilling i senga... trøtt, men sovner ikke..

Blir veldig oppgitt, for dette har holdt på i over en uke nå.. Hun sover 1 time på dagen. Kan liksom ikke gå for langt unna, for må passe på at hun holder seg i sengen og ikke begynner å leke eller gjøre andre ting der inne.

Kan hun ikke bare lukke øynene og sove!! Hva er det som skjer her!?!??

ORIGINAL: ~Lykketrollmor~

Vi har hatt samme problemet her. Jeg aner ikke om det er årstiden eller alderen, men det hjalp etter hun fikk en CDspiller på rommet sitt. Nå hører hun på musikk eller Kardemommeby og sovner av det. [:D]

hmmm kanskje vi skal prøve noe sånt imorgen..

Det er ikke det at det er for lyst ute da?
Vi har måttet tape søppelsekker på vinduene til gutta ( ja kjempe lekkert[8D][&o], men det funker!) for at det skal bli mørkere.
Her var problemet at de våknet midt på natta å skulle stå opp.

Kan jo kanskje være en ide å prøve?

Vi har ikke slitt med leggingen men med at hun våkner med hønsene for det er så lyst ute,har fått tettet igjen vinduet nå med div å det hjalp

ORIGINAL: mammaå lillegutt

Det er ikke det at det er for lyst ute da?
Vi har måttet tape søppelsekker på vinduene til gutta ( ja kjempe lekkert[8D][&o], men det funker!) for at det skal bli mørkere.
Her var problemet at de våknet midt på natta å skulle stå opp.

Kan jo kanskje være en ide å prøve?

Vi har lystette rullegardiner på rommet hennes, så det er helt mørkt.. så det er ikke det..

Det er ikke det at dere kanskje bør slutte med soving på dagen da? Eller ta leggingen senere?
Noah Leander kutta vel ut sovinga på dagen før han var 2. Litt trøtt de første ukene men så ble han vant til det.

Vet ikke jeg altså skyter bare ut noen tanker[8D]

hmmm tror eg må snakke med bhg ang sovingen hennes på dagen da.. Hun er så veldig trøtt når kl er 12.. kanskje vi kan prøve å ikke la henne sove på dagen på lørdagen og søndagen og se hvordan det blir..

Takk for tanker, erfaringer og forslag[:D]

mini har også vært sånn i det siste.
søvnrytmen forandrer seg igjen er det jeg tror, også er det sommer så det kan jo hende at barna også er mere opplagt.

er ganske likt her.jeg vurderer å kutte ned sovingen til vesla på dagen, men sambo vil vente for da får han ikke hvilen selv om dagen hahaha[:D]

Back
Topp