Legging som straff

Nei jeg gjør det ikke, blir helt feil i mine øyner.Sengen skal forbindes med noe trygt ikke med straff.

nei bruker heller timeout! Legging skal kun sees på som noe positivt og koselig her i huset. Gidder ikke gjøre ungen redd for å legge seg og forbinne det med sinne!

Strafr og straff, om han ikke eter kveldsmaten sin, eller sier han ikke vil ha kvelds, så får han beskjed om at da er det rett på badet for kveldsstell og så til sengs. Det fordi han bruker det som en unnskyldning til å være oppe lenger, han drøyer tida rett og slett. Aldri hatt problemer med å legge ham av den grunn.

Nei, det har aldri skjedd og skal heller ikke skje i årene som kommer. Sliter og har slitt vanvittig med søvn fra dag én, så å bruke søvn som trussel kommer ikke til å skje her!

Nei, det gjør vi ikke.

En gang hun virkelig oppførte seg helt grusomt (hun trasset og hylte i 1,5 time i strekk) puttet jeg henne i senga litt bare fordi hun dreiv å kastet lekene sine rundt i rommet, men jeg angret og prøvde å ta henne ut for å prøve (igjen) å roe henne, da ville hun ikke det heller. 
Endte med at hun hylte seg i søvn på sofaen. 

Det som satte det hele i gang var at hun ville bæres hjem fra barnehagen, som er rett på andre siden av veien og vi bruker vanligvis ca 1 minutt på å gå, men denne gangen tok det 1 time, og den eneste grunnen til at jeg gav opp og bar henne hjem (slengt over skuldra som en sekk poteter) var fordi jeg holdt på å tisse meg ut. 

Nei det gjør jeg ikke. Reagerte selv på akuratt det innlegget der. Han har blitt lagt uten pysj og nattstell, men detvar fordi han ikke ville for å sjekke muligheten for å drøye:p Så blir han sendt inn på rommet om han skriker og gaper for det er ikke lov noe annet sted enn inne på rommet. Ikke bruker vi time out heller.

Nei, rommet og senga skal være et koselig "fristed" for guttene og ikke et en straff for pøbelstreker....

Nei ikke akkurat..men er det mye kødd ved bordet før leggetid så kan vi si at da er det rett i seng uten å lese bok!

Er det kødd på dagtid er det inn på rommet og være der, ikke få se på tv eller gå ut og leke før man har roet seg, unskyldt og gjort opp liksom. Dette gjelder de store ungene og ikke Liam på 2 år!

Ungene blir ikke redde av å måtte sitte på rommet i 30 min for å roe seg etter raseriutbrudd, ikke er det vanskelig å legge de på kvelden heller..

Back
Topp