Legging som straff

Sannheten

Forumet er livet
Bruker du legging som straff?
Ser at en annen bruker her har skrevet at ungen gjorde noe den ikke skulle, så da ble han lagt halv seks. Lurer på om det er flere som bruker denne formen for straff.

Nei. 

Nei! Jeg blir sur når mannen sier "Om ikke du oppfører deg nå er det rett i seng!" et er for det første en tom trussel selv om det nærmer seg leggetid. For et andre har vi hatt problemer med legging, så for meg (oss) er det viktig å ikke gjøre senga/soving til noe straff, men heller noe positivt.

Vi har vel begge to vokst opp med at det er en trussel som ikke blir gjennomført, så er vel derfor det glipper ut av mannen noen ganger...

Nei

Nei, aldri!

Nei aldri fordi rommet skal være et koselig sted og være, jeg for min del bruker gangen som straff eller tar vekk goder som feks tv.tid.

Nei aldri,rommet skal være et koselig sted der man starter og avslutter dagen. Jeg bruker gangen som straff og/ eller tar vekk goder som feks tv-tid.

Å legge seg er noe alle barn skal i løpet av kvelden, så å bruke det som straff blir helt feil i mine øyne.

I verste fall ender det med kamp hver gang barnet skal legges, for barnet tror det straffes for noe men vet ikke hva/hvorfor...

Nå skal det sies at vedkommende skrev at ungen hadde blitt 'tatt i ræven' om det hadde vært 10 år siden så det sier litt om oppdragelsesformene hennes. 

Min bror og svigersøster er fæle til å sende datteren sin i seng om hun gjør noe galt og så lurer de på hvorfor hun er vanskelig å legge når kvelden kommer. Når hun har tilbrakt halve lørdagen i senga er det ikke det stedet du helst ligger og slapper av etterpå :(

Nei. For oss er det viktig at senga ska være et trygt og godt sted å være. Samme som vi heller ikke bruker romme dems som straff. For romme ska også være et trygt sted som deliker å være på
Så her bruker vi trappa hvis vi må bruke time out eller at de må sitte litt for å roe seg

Nei det gjør jeg ikke, men sendte småen og et annet barn på hvert sitt rom for å skille de når de kranglet (slo hverandre). Den ene måtte sitte i gangen og den andre på sengen min, dette for at de begge skulle ut av stua slik at jeg kunne prate med de på hver sin plass som ikke er noe festlig.

Aldri. Rommet hennes og sengen/sovng skal ikke være forbundet med noe negativt/straff.

Kunne ikke falt meg inn en gang faktisk...

MEN, jeg har hivi han i seng med klær og alt på når han har blånekta alt som er av kveldstell. Føler ikke det er det samme da.
Jeg straffer ikke, jeg gir konsekvenser som tilsvarer handlingen.

Legging eller inn på rommet som straff er ikke aktuelt her i huset nei, de er to ring som KUN skal være positivt og hyggelig.....

Jeg gjorde det på fredag faktisk!

Hun dusjet for kvelden, og jeg skulle vaske håret hennes. Da retter hun dusjhodet på meg og spruter meg ned fra låret og ned.. Jeg står utenfor dusjen med alle klærne på! Jeg sa strengt til henne at det ikke var greit, og at hvis hun skulle holde på sånn så ble det rett i seng når tennene var pussa.
Hun forsvarer seg med at hun jo sa unnskyld, og jeg forklarer at det ikke er greit å gjøre ting bare fordi man sier unnskyld etterpå..

Så skulle jeg skylle ut shampoen, og så gjør hun akkurat det samme en gang til.. Da sier jeg med streng stemme igjen at dette er virkelig ikke greit, og at nå er det på med pysj og i seng.
Tok på henne pysjen, pusset tennene og la henne 17:40..
Så ja, da brukte jeg rett i seng som straff!

(Hun får legge seg i vår seng på fredager, så hun fikk det da også.. Så jeg la henne ikke i egen seng..)

Enig! Soving skal være postivit, hvertfall når man har problemer med legging i utgangspunktet..

detnyenicket skrev:
Nei! Jeg blir sur når mannen sier "Om ikke du oppfører deg nå er det rett i seng!" et er for det første en tom trussel selv om det nærmer seg leggetid. For et andre har vi hatt problemer med legging, så for meg (oss) er det viktig å ikke gjøre senga/soving til noe straff, men heller noe positivt.

Vi har vel begge to vokst opp med at det er en trussel som ikke blir gjennomført, så er vel derfor det glipper ut av mannen noen ganger...

Back
Topp