Legging på kvelden går til #$/^@!

eadni

Forumet er livet
:smiley-angry017

Det blir bare verre og verre her!

For hvert barn har jeg hatt mindre og mindre lyst til å kjøre "Skrikekuren" på babyen siden det er mye omtalt som skadelig for barnet (?!). Trodde at vi var på rett kurs, da lillemann bare kunne bæres sovende til senga de første 2 1/2 mnd. . Da han ble nærmere 3 mnd sovnet han ikke lenger ved puppen ved leggetiden og når jeg bare han våken til senga, så vekslet det mellom at han sovnet av seg selv eller så måtte han få pupp i storsenga itillegg for å sovne. Da ha var 3 1/2 mnd gikk vi helt over til pupp i storsenga.
NÅ ligger jeg farsken meg og ammer ham alt fra 2 til 6 ganger før han sovner godt nok til å kunne løftes i sin egen seng!! Ikke nok med at han sover så lett når han er blitt 'puppet-til-søvn'. Han kan nå godt våkne 2 timer etter og være LYSVÅKEN i 2 timer før han vil sove igjen.
Nå begynner jeg å vurdere "Skrikekuren" sterkt. Jeg har jo storesøstrene som også trenger meg litt på kvelden (siden pappaen er mye borte grunnet jobb). Igår holdt han på fra 18.30 til 21:30 før han ville ta natta! Han har vært kjempe enkel, helt til nå.

Hva med å prøve opp/ned metoden, isteden for en skrikekur?:)
Altså, legg baby ned i senga våken, når baby begynner å grine, tar du den opp, og legger babyen ned straks den roer seg. Dette gjentas til baby "gir opp".. Her må en stålsette seg på at det kan ta lang tid i starten, men sannsynligvis vil det ta kortere og kortere tid etterhvert.:)
Da føler ihverfall ikke babyen seg forlatt, da den blir løftet opp når den gråter. Etterhvert kan det kanskje holde med å være i rommet og vise at en er der. Vet flere som er fornøyde med denne metoden:)

Har akkurat samme problemet :( i går sovna hun 21.30 og da gikk jeg for å legge henne kl 20. Har vært sånn i 3 uker nå.. Holder på å bli sprø. Har ikke hjerte til å la henne ligge å gråte. Prøver å la henne klage litt, men når d går over i gråting så tar jeg henne opp. Nå de siste dagene vil hun ikke ha pupp heller, så da sitter jeg der, å prøver å trøste så godt jeg kan.
Tror det er pga utviklingsspranget at hun er veldig urolig nå. Det er visst den værste perioden nå av dette spranget. 19dager igjen av dette spranget, håper det bedrer seg etter det.
Har bestilt en kosebamse som lager stjernehimmel i tak og på veggene, så tenkte at når dette spranget er over og jeg har fått den bamsen så skal jeg prøve å legge henne på sitt eget rom i egen seng, holde henne i hånda å sitte ved siden av, vræler hun så tar jeg opp å trøster men så legges hun ned igjen.
For nå må hun lære seg å sovne av seg selv, kan jo ikke bruke 2timer på legging, blir jo sprø. Å nå er hun jo 4mnder, så jeg trenger litt kveld for meg selv og mer enn to timer sammenhengende søvn :/ vet jo ikke om det vil funke, og det kan bli tøft. Men tenker da er hun iallefall ikke alene, hun vet at jeg er der, og jeg tar henne jo opp om hun blir skikkelig lei seg.

Kanskje det blir for tidlig å sove for natta? Det blei det her, sov 30 min og var lys våken igjen. Jeg må også amme han i søvn i senga vår. Nå sover han bare et par korte dubber ved puppen på kvelden, før vi legger oss sammen i 22-23 tida.

Kanskje det blir for tidlig å sove for natta? Det blei det her, sov 30 min og var lys våken igjen. Jeg må også amme han i søvn i senga vår. Nå sover han bare et par korte dubber ved puppen på kvelden, før vi legger oss sammen i 22-23 tida.
Samme her, hadde en periode hun sovnet for natten kl 19, men nå er hun våken til 22-23 nesten hver kveld! Litt slitsomt, men vi kan likevel sitte og få litt kveld i sofaen med tvn på selv om hun er våken;) så får vi se om det kommer seg med litt fast føde, og når utviklingsspranget er over:)

Samme greia her:/ mn han tar nå stortsett ikke natt før rundt 23.00:( Blir ikke mye tid for meg selv på kveldene... Måtte har de to siste kveldene ikke gitt smaksprøvene med grøt på kvelden, da han pluttseli holdt d gående til tolvish da:/
Så vi får se hva kveldn bringer i dag... blir i allefall taco med unge på fange...:confused:

Hva med å prøve opp/ned metoden, isteden for en skrikekur?:)
Altså, legg baby ned i senga våken, når baby begynner å grine, tar du den opp, og legger babyen ned straks den roer seg. Dette gjentas til baby "gir opp".. Her må en stålsette seg på at det kan ta lang tid i starten, men sannsynligvis vil det ta kortere og kortere tid etterhvert.:)
Da føler ihverfall ikke babyen seg forlatt, da den blir løftet opp når den gråter. Etterhvert kan det kanskje holde med å være i rommet og vise at en er der. Vet flere som er fornøyde med denne metoden:)
Å ta opp bebisen inngår denne kuren jeg vurderer. Hvis han skriker og ikke roer seg med smokk og at vi står å holder ham i hånda, så tar vi ham opp til han roer seg og så legge ham ned igjen og gå ut. Det jeg legger i "skrikekur" er at vi går inn når han skriker :happy119

Han SKAL lære å ta kvelden tidligere enn meg og mannen min! :smiley-angry017
Den tiden etter at barna er i seng trenger vi. Han har tatt kvelden tidlig helt til nå, så når han blir trøtt mellom kl.18:30 og 20:00 da skal han sove på soverommet.

UPDATE :
De her to siste kveldene har han SOVNET AV SEG SELV i senga si!!!! :smiley-bounce012
Da har rutinen min vært at jeg ammer han i storsenga når han blir trøtt mellom kl.18. 30 og 20.00, jeg løfter ham oppi hans egen seng våken etterfulgt med 'fader vår' og nattasang, han blir igjen og plukker og skravler om dagens opplevelser for seg selv og SOVNER.
Can I hear a Halleluja?!
Håper det fortsetter sånn her!
Men vurderer allikevel å innføre fastføde, kanskje han begynner å sove natta igjennom av det :cool14

Jeg holder på fra 18.00 til 02.00.. DA tar hun kveld! Er så sinnsykt sliten og frustrert.

Huff, det høres slitsomt ut :oops:
Tro om hun er døgnvill? Er hun veldig våken da eller?
Ja, hun tuller og babler bare og finner aldri roen :/ prøvde å vekke henne kl 06 hver dag i en uke, men det hjalp ikke. Hun ble bare enda mer overtrøtt og jeg enda mer sliten :p sliter med å få henne til å sove på dagen også. Men hun sover heldigvis hele natta da! Håper det bare er en periode og at det går seg til :)

Back
Topp