Legging?????!!!!!! * oppdattert *

babyboy09

Elsker forumet
hva gjør dere med legging ? eller åssen gjør dere ???

altså, guttungen her gjør alt bortsett fra å gå.. og han elsker å reise seg opp etter sprinklene på senga. hver gang jeg skal legge han så reiser han seg opp... han skal ikke sove nei...

hva skal jeg gjøre ??

jeg sitter inne hos han og sitter der til han sovner. ( det jeg har gjort til nå iallefall )
blir det feil ???

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nå de siste dagene har det vært en drøm å legge guttungen...
har funnet ut det at han bare får ta 2 lurer på dagen og ikke 3 som han har fått...

altså vi prøver å ikke la han sove lur etter klokka 15:00. og det har fungert fint... han sovner i fanget mitt når jeg gir han melk på kvelden...... og sover hele natta'n.... håper det holder seg slik... [:D]

Prøvd å gå ut og bare la han holde på?

Den siste uka har vi gitt mini en stygg uvane, så han har sovnet i armkroken vår i senga vår, så legger vi han over. Men vanligvis da! Så bare putter vi han i senga, gir han smokken og går ut. Og da skal han reise seg opp, prate, kjefte, sutre. Når sutringa blir veldig høy og blir mer skriking, går vi inn, legger han ned igjen, gir han smokken. Så får han bare holde på.

ORIGINAL: Alexandra82

Jeg sverger da fortsatt til nattpose med stropper, selvom man gjerne blir gjella for å like det her inne.

Vi var på hyttetur nå i august og glemte den posen hjemme. Brukte 1-3 timer hver kveld på å få han til å sove, og han våkna opptil 19 ganger om natta istedenfor 1 gang som han gjør her hjemme. Ferie my ass!!!

Også setter vi alltid på en cd med vuggesanger når han skal sove (den glemte vi også på hyttetur, årets foreldre seh)

Men han er alltid stuptrøtt når han blir lagt (rundt 17:30-18:00) så det hjelper jo også.

Mener jeg hørte av Indigo85 at de skal helst legges for natta minst 2,5 time etter siste lur.

hvor får jeg tak i slik pose da? vi kjøpte jo en for noen mnd siden . men har han jo ødelagt. kanskje det finnes noen andre som er litt bedre kvalitet ...

Lar han holde på.. Han legger seg ned til slutt og sover:p Hvis ikke går jeg inn og legger han ned sier god natt helt til det blir stille [&o]

ORIGINAL: lnie

Den siste uka har vi gitt mini en stygg uvane, så han har sovnet i armkroken vår i senga vår, så legger vi han over. Men vanligvis da! Så bare putter vi han i senga, gir han smokken og går ut. Og da skal han reise seg opp, prate, kjefte, sutre. Når sutringa blir veldig høy og blir mer skriking, går vi inn, legger han ned igjen, gir han smokken. Så får han bare holde på.

dette har jeg prøvd, dette blir bare en makt kamp mellom meg og guttungen. vi kan holde på i flere timer. men om jeg sitter inne hos han så tar det kanskje 30-45 min føre han sovner... [:D][:)]

ORIGINAL: babyboy09

ORIGINAL: lnie

dette har jeg prøvd, dette blir bare en makt kamp mellom meg og guttungen. vi kan holde på i flere timer. men om jeg sitter inne hos han så tar det kanskje 30-45 min føre han sovner... [:D][:)]

Mulig det bare er jeg som tenker sånn, men en eller annen gang må jo dette med å sitte inne på rommet avvennes, tror det blir samme kampen uansett når den blir tatt (men det er meg da). Men spørsmålet mitt er, hvor lenge har dere tenkt til å sitte der til han sovner?

Huff, ikke gjør det ! Det kommer sannsynligvis ikke til å bli noe bedre..
Jeg gjorde mange store brølere med eldstemann, noe som resulterte i at jeg måtte sitte inne på det rommet der hver eneste natt, og hver eneste gang hun skulle sove på dagen. Kunne sitte der i alt fra 30 min - 1 og halv time.
Det hjalp da jeg leste the no-cry sleep solution, og i tillegg så brukte vi pose.

Har aldri sittet på rommet til minstemann til hun har sovnet, og har aldri noe problemer med henne. Selv om jeg vet at dette er veldig individuelt da !

huff hva bør jeg gjøre da ? kjøpe pose å se åssen det funker først...

ORIGINAL: babyboy09

huff hva bør jeg gjøre da ? kjøpe pose å se åssen det funker først...

Hmm, hva med å ta et visst antall dager dere skal prøve uten å sitte inne hos han? Men ikke at han skal gråte og hyle, at dere går inn når det tar seg opp og viser at dere er der, legger han ned, sier natta og går ut igjen. Vi gjør det, MEN! vi har ikke ei som reiser seg opp enda, så jeg aner jo ikke hvordan det blir når hun begynner med det. Men når hun sutrer, går jeg (eller mannen) inn , putter i smokken, tar på hu dyna hvis hun har sparket den av, sier natta og går ut igjen. Men ikke noe mer snakking enn det. Jeg er ikke verdens mest tålmodige, så hvis hun holder på lenge avløser jeg og mannen hverandre. (Dette er sånn vi gjør det og noe som sikkert ikke passer/funker for alle)

Men kjøp gjerne pose og prøv, og kanskje les the no-cry sleep solution som Stor og lillesprett nevner.

her holder han på selv til han sovner[:D]viss han griner gå vi inn å ågjir han tutten å ut igjen:)

takk for gode råd jenter...

[:D]

huff,slkulle absolut tatt tak i leggerutinene til tobias vi også...men har bare ikke overskudd til det...

men hva går den no cry solution ut på da??

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

huff,slkulle absolut tatt tak i leggerutinene til tobias vi også...men har bare ikke overskudd til det...

vet ikke.. hehe :D

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

d e mange gode råd i den boken. eg og anbefaler den. leste den for en mnd siden og ser at Elias sover mye bedre no. men vi må jobbe mer med d. angrer litt fordi eg ikke hadde lest den boken før han ble født.

Back
Topp