Legging, krangling og aldri armene fri

Jeg har også en liten som liker å bli bært foroverlent og det blir kjempe tung i lengden! Her bruker jeg bæresjal som henger skrått over slik at jeg bare får litt avlastning på vekten, og det hjelper veldig! Jeg tyr fort til ørepropper eller øretelefoner og mini skriker, jeg orker rett og slett ikke høre på det så lenge. Og får da også bedre tålmodighet, for den griningen skjærer virkelig i øra.. Ellers er barnets første leveår definitivt det tøffeste for er parforhold. Dessverre altfor underkommunisert. Hold ut, det vil bli bedre! Bruk venner og familie som nevnt over her. En halvtime gåtur alene kan gjøre underverker. Hold ut! Helt sikker på at dere gjør en utmerket jobb:Heartred:Heartred
Hvilket bæresjal bruker du? Vurderer å kjøpe ringslynge, men aner ikke om det kan brukes til å avlaste forovervendt...
 
Vi var der du er nå, og vil si at det blir bedre. Du nevner sykdom, så regner med at dere har sjekket ut alt av fysiske ting. Vi strevde med refluks og allergi, som vi etter hvert skjønte at var grunn til at babyen ikke ville ligge i vogn, bilsete osv. Veldig slitsomt å hele tiden måtte bære. Vi unngikk bilturer så mye som mulig, og har brukt vognen lite. Nå som vi har byttet til sportsdelene i vognen har vi begynt å trille mer.

Nå elsker mini å sitte i bæreselen, det snudde når vi kunne ha henne forovervendt. Før det kunne jeg stort sett bare putte henne oppi selen etter at hun hadde sovnet. Noen ganger funket det også å ikke kneppe selen helt i starten, og bære henne rundt i den. Da roet hun seg etter en liten stund, og jeg kunne feste selen. Da sovnet hun stort sett og jeg hadde mulighet til å bevege meg rundt med armene fri. Kan godt være du har prøvd dette allerede, men om ikke så kanskje det er verdt et forsøk :) Vår liker når vi går opp og ned trappa.

Vi fikk heller ikke helt til det med leggerutine før hun ble litt eldre, så hvis du føler at det ikke hjelper dere, sett det på vent litt. Gjør det som fungerer for dere og ikke tenk gode/dårlige vaner. Jeg hang meg litt opp i dette, og følte med litt mislykket som ikke fikk til slike ting. Fikk et litt anstrengt forhold til lurer og legging fordi ingenting passet i forhold til det jeg leste og fikk råd om fra andre. Hun hadde lurer på 30 min, hatet vogn, vil holdes hele tiden, ville ikke legge seg til fast tidspunkt osv.. Nå tar vi det bare som det kommer.

Angående kranglingen så er det jo litt vanskelig å komme med gode råd. Men det er en utrolig omveltning å få barn, og det høres ut som at dere har hatt en litt tøff start. Ikke tenk på andre fedre som skryter i some, folk legger jo ut høydepunktene. Vet ikke hvordan samboeren din er, men ikke alle er like flinke til å snakke om følelser. Har snakket med flere fedre som syns de første mnd er vanskelige fordi de føler seg litt ubrukelige rett og slett. De trekker seg bort og syns det er vanskelig å kommunisere dette. Uansett så får man kanskje litt kortere lunte av lite søvn og stress, og er nok ikke like rause med hverandre. Håper det ordner seg <3
Tusen takk! Føler dette hjalp mye.
Angående bæresele så får vi bare vente til hun kan sitte forover, så får vi bare holde ut inntil videre.
Leggerutinene har plutselig begynt å gå seg til selv nå? Jeg tør jo ikke nyte før det plutselig snur. Trøtt til samme tidspunkt flere dager på rad, også tidligere enn før så det lover godt. Litt kjipt for meg som må legge meg samtidig, men heller det enn å bysse en gråtende baby kl 02 på natta..
Angående duppene har jeg de siste 2 dagene prøvd å gi blaffen, tenkt at hun sovner når hun blir utslitt nok. Kjenner det er både godt og vondt.. Godt fordi jeg slipper det evige stresset om søvn, men vondt fordi jeg aldri får en pause da hun ender opp med å sove ca 1 time på dagtid bare..
Og det er nok sant som du sier om krangling, skulle ønske det var noe man pratet litt mer om for alle virker så nyforelsket og samkjørte på utsiden.
 
er vel mye man egentlig ikke skal gjøre. Bærer selv mye foroverlent, da jeg har baby med sterk kolikk, som skriker helt hysterisk mot meg men betraktelig mye roligere om hun får se og ha kontroll rundt seg.
Hvordan bærer du?
Vondt i armene, enda vår lille er liten og lett for alderen. Skjønner ikke hva vi skulle gjort om hun hadde vært noen kg tyngre.
Har prøvd henne i ulike seler i desperasjon, men ser godt at det er tidlig enda og at hun blir sittende helt feil. Hadde noen bare funnet opp en sele formet som en liten stol foran så hadde jeg blitt glad.
 
Hvilket bæresjal bruker du? Vurderer å kjøpe ringslynge, men aner ikke om det kan brukes til å avlaste forovervendt...
Kjøpte det på fødebagen.no, men ser ikke ut til at de har akkurat det samme inne nå. Knyter det som om baby skal sitte vanlig, men legger heller oppi den ene som går på slått slik at den avlaster litt av tyngden. Litt dårlig forklart men...:p vil tro at en ringslynge kan være suverent! Men ikke prøvd selv
 
Jeg har 3 ting jeg gjerne ønsker tips og råd om, var usikker på om jeg skulle lage 3 innlegg men ble litt too much følte jeg.

Legging: grunnet mye smerter og sykdom de første 2.5 mnd så har mini blitt vandt til byssing, bæring og konstant nærkontakt. Vi samsover hele døgnet. Har prøvd med leggerutiner, men hun gråter og styrer mer og mer for hver dag vi utfører rutinen... Trodde det skulle være motsatt, hva gjør vi feil?

Krangling: jeg og samboer krangler HELE Tiden, jeg blir gal. Jeg føler han er dum, sur og ekkel og han føler helt sikkert det samme. Han er umulig å prate med, har til og med sendt meldinger om ting og han hverken svarer eller tar det opp med meg. Føler alle legger ut om hvor forelsket og stolt de er av den nybakte far, er det slik det skal være??

Aldri armene fri: lille hater vogn, bilstol og bæresele. Som nevn øverst pga sykdom og styr i starten av livet så er lille vandt til å bæres og har må begynt å skal henge forover i armene våre for å følge med på alt som skjer. Hyler i bilstol (prøvd med alle mulige leker og film uten hell), hyler i vogna (har prøvd å bygd opp litt så lille ser litt mer men uten hell her også) og bæresele er ikke til å fordra da det virker som at lille føler at hun blir holdt fast (mulig det blir bedre når hun kan sitte forovervendt).
Med andre ord krever hun å bæres rundt for å se seg omkring, og det blir ikke akkurat lettere med tiden...

Jeg lar lille ligge å sutre litt for å se om det går over, men som regel eskalerer det til hylgråting.
Jeg er ikke interessert i forslag om å la henne gråte. Det høres sykt og umulig ut, men jeg vet med 100% sikkerhet at hun kan gråte i 10 timer i strekk om jeg hadde latt henne. (dette vet jeg grunnet sykdomsperioden, gråt på det meste 15 timer nesten i strekk).

Jeg blir sprø av å være avhengig av samboeren som jeg gjerne skulle greid meg uten for å komme oss plasser. Og jeg er lei av å grue meg hele tiden til å gjøre annet enn å stenge oss inne, for det er hysterisk gråt når hun må i bilstol eller vogn for å komme oss til helsestasjon/lege/kiropraktor osv.
Vil bare tipse om meitai til å bære. Kan brukes fra nyfødt til barnet er flere år. Redningen her. Jeg synes ikke bæreseler funker godt før babyen er mye større. Veldig enkel å ta på. Kjøpte min hos bæreglede. Elastisk sjal bruker jeg også mye, men om du skal prøve en ting ville jeg prøvd meitai. :)
 
Hvilket bæresjal bruker du? Vurderer å kjøpe ringslynge, men aner ikke om det kan brukes til å avlaste forovervendt...
Ringslynge er ikke forovervendt, men siden barnet blir sittende på hofta kan det velge å se fremover eller bakover. Men alt trenger tilvenning for at endringer skal godtas. Sjekk i bæregruppe for området ditt på Facebook om det er noen som har noe du kan prøve og få litt veiledning på?
 
Jeg tenker kanskje du skulle fått en manuell terapeut eller lignende til å se på babyen din, at det ikke er noen låsninger som plager hen.
 
Så fint at dere har fått henvisning til sykehuset!:) For meg var det til stor hjelp å skrive ned alle barnets symptomer før legetimen for å kunne huske alt, og være veldig tydelig under timen på hva problemet er, hvordan det påvirker den lille, og evt også familiedynamikken. Masse lykke til!
Ble medisin oppstart hos oss! Håper dette hjelper :Heartred
 
Back
Topp