Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Holder på å prøver å legge henne våken i senga, noen ganger går det og noen ganger ikke[8D]
Om ikke det går sovner hun i armene mine, meeen synes det er lite tull fordi da[8D]
For hun sovner under 1 minutt, og stor sett -97% av dagene så våkner hun etter 30 min-1 time for å få en puppskvett, så sover hun til tidligmorgen!
Har hatt en periode nå der hun har puppa kl 18 kl 19 kl 20 kl 20.30 osv[&:] så vi begynte med grøt i samråd med hs og da har det gått seg til igjenn..[:D]
Gir mat i stuen mellom 18 og 18.30.. så bærer vi henne inn i sengen å legger henne..
Sovner alt fra 5 min til 30 min.. av og til må vi gi tutten ett par ganger [:)]
Men har gjort dette fra hun var litt over en mnd tror jeg, så hun er nok vandt med rutinen!
Og viktig at det ikke blir seinere her i huset, for da bikker hun over til overtrøtt!
Merker at hun blir trøtt i 1830 tiden. Da bærer det opp til kveldstell og sette på pysj. Så blir det litt mat og så legger jeg henne ned. Da pleier hun som regel å sovne ganske fort. Kan skrike bittelitt, men sjelden hun skriker lenge.
Nå har vi riktignok brukt 1 måned på å vende henne til å sovne av seg selv i senga. Var ikke så vanskelig som jeg hadde tenkt. Det viktigste er at hun er god og mett og ikke minst trøtt. Begynte å legge henne i 22 -23 tiden for natta. pleide å sove et par timer i vogna nede før det. Men fant ut at jeg likså godt kunne legge henne i senga. Når jeg legger henne rundt 19 så sover hun som regel til 23 før hun skal ha mat igjen.
ja her klarer vi dte uten noe tull, men kanskje fordet vi har gjort det fra dag 1 ikke vet jeg men uansett er han veldig snill baby, men han skriker litt hvis han er for varm eller må rape
her er det null problem å legge han. Sovner med en gang og hører ikke en lyd før han skal ha mat igjen.
Gir han vellingen i halvmørket på rommet hans, og har varmeflaske i senga sånn at den er god og varm når han skal legges.
Legger han bare ned (på siden) med sutt og koseklut. Legger han 18.30.
Legging var et sabla styr frem til 2mnd. Nå steller vi han på badet. Full vask, kos, tran osv, deretter amming i stua (med lys funker her!) og legging etterpå kl.20.30. Sier god natt, elsker deg, og kysser han før jeg går ut. Døra på gløtt og han ligger og pludrer noen minutter før han sovner. Sover 3-5 timer før han våkner for mat.
flaske i stua i lys og bråk fra tv og storesøster ! så er det kveldsstell på badet og litt sang og kos.. så er det inn på soverommet, av med lyset og god natt ! som regel kan vi bare legge han .. noen ganger må vi holde handa litt.. men tar maks 5 min før han sovner ..
Jeg bader henne, går ned og gir henne grøt og melk om hverandre. Så når grøten er spist opp, så tar jeg med henne opp i sengen og legger henne. Å da får hun resten av melken, så sovner hun og sover helt til dagen etterpå :)
Førstemann sovna ved puppen og våknet neste morgen.
Stian er våken når han legges, men hører ikke ett knyst engang.
Så jeg skal ikke klage, men jeg aner ikke hvorfor det er sånn.
Hender faktisk at stian ligger våken og lager noen små muse lyder, men går ikke inn til han. Han har rommet sitt med dør ut i stua og den er åpen og vi har på tv, skravler og bråker med veden når vi fyrer i peisen som er rett ved døra.
Har aldri giddi lista meg på tå når de sover.
Har kveldsbad/stell en time før ca.
legger seg mellom 19.30-20.30
Det går fint å legge Ola. Han skal legges fast 19-1930 hver kveld. Regulerer seg selv for han blir såå trøtt da.. Siste måltid rett før han legges, da har han fått ny bleie og pyrsj på forhånd før mating. Legger han opp på soverommet med sutten i munnen og slår av lyset-sover etter 10 min. (som regel..)
Tips;? Mørkt rom,(så han skjønner det er nattan) smokk, (hvis ungen tar) og koseklut kanskje? Tror cluet er at ungen skjønner nå kommer nattan...Så kanskje bad hver kveld før legging fungerer og, mange som gjør det..
har begynt med leggerutiner nå denne uka - og d har gått overraskende bra!
jeg gir siste måltid rundt halv 9 -9, etter maten legger jeg henne rett inn i senga,
gir ho smokken og kosefilla, setter uroen over senga og går ut!
hver kveld har ho sovna etter maks 5min!
(ho sover somregel mye fra 7 og utover..men legges ikke i sengen før etter maten!)
gjør ikke noe sånt "speiselt" som jeg kan tipse videre om desverre,
man finner d som funker for "deg" tilslutt...bare prøve seg fram tror jeg!
Gir grøt halv 10, så kveldsstell, pupp på rommet og så legger jeg henne i senga si. Synger en nattasang, stryker og koser litt! Som oftest sovner hun etter 10 min.. Av og til må jeg gå og gi henne smokken. En kveld måtte jeg ta sokker på hendene hennes fordi hun bare tok ut smokken hele tida [8D]
Som oftest går dette kjempebra! Men hvis hun ikke vil sove eller gråter, da tar jeg henne opp igjen.. Jeg er ikke så veldig "streng" på leggerutinene enda.. [:D]