Legging av baby

andrea93eb

februar 2014 Miss Avslappet♥
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg lurer på hvordan du får ungen din til å sove hvilken metoder bruker dere?
Her så sliter jeg litt med legging frøkna mi klarer sjelden å sovne på soverommet når vi ikke er der så har dere noen tips? :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Vet ikke hvor mye tips jeg har, vi begynte bare å legge lillegutt i sengen sin og da sovna han der av seg selv. Har riktig nok sine kvelder hvor vi må opp x antall ganger å gi smokken, klappe på kinnet og av og til ta han opp og bysse. Men uansett hvor lang tid han bruker på å sovne (kan noen ganger gå et par timer før han sover skikkelig) så pleier vi ikke å ta han ned i stuen igjen, da sitter vi heller oppe vedsiden av sengen hans til han sovner. Vi har også leggerutine med at vi steller han på badet, så går vi inn på rommet og han får pupp og så er det i seng. Prøver å holde oss til disse rutinene samt noenlunde likt klokkeslett hver kveld :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg tar på pysj ca 1 timer før hun bør sove, så koser vi litt og roer ned med lite lys og lyd. Så ammer jeg og legger henne i sengen. Noen ganger sovner hun mens hun spiser, andre ganger i sengen. Jeg må være veldig obs på at hun ikke er for trøtt når hun legges. Ellers har jeg jobben. Med en gang hun gnir seg i øynene, begynner vi rituale:) hun klarer sjeldent å være våken mer enn 2 timer av gangen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Enten bysser jeg, eller har lillefingeren min i munnen hennes. Et par ganger har hun sovnet av seg selv men hun ligger å klager. Ofte går det over i gråt, da går jeg inn til henne igjen. Stresser ikke noe med det enda. Litt slitsomt at hun ikke finner sønnen selv. Men det begynte etter at hun sluttet med smokk. Håper hun snart finner ut at det ikke går an å veive med armene og sutte på tommelen samtidig :p

Her ammes hun i søvn hver kveld, og jeg begynner å bli dritt lei. Noen ganger sover hun 2-3 timer alene i senga, andre ganger nekter hun. Prøvde å vugge henne i søvn istedenfor pupp. Funka dårlig selv om hun tilsynelatende sov godt. Dårlig med gode rutiner i dette huset. Og vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her sover frøkna 2x2 timer lur på dagen, ca 20 min rundt kl 19 og så legger vi henne 20.45 hver kveld. Ca 1 t før hun skal sove tar vi på pysj og vasker ansiktet/hender etc, så får hun pupp rundt 20.30. Når hun er ferdig spist bytter vi til tørr bleie og legger henne i sprinkelsenga(som står på vårt rom). Synger to sanger og kysser litt,sier god natt og går så ut. Så sovner hun av seg selv i løpet av 10 min. De kveldene hun er urolig må vi putte inn smokken titt og ofte mengder gjør jo ikke noe. Viktigste er at hun sovner til slutt :)

Min lille pike ❤️

Jeg gjør siste ammingen på soverommet, uten lys. Så legger jeg han i senga, da roer han seg alltid, har kun opplevd gråt en gang, men han er et sovedyr da :)

Han sovner av seg selv på kvelden heldigvis :) bare legger han etter kveldspuppen, så pludrer han litt med uroen før øynene siger igjen. Har hendt en og annen gang at jeg har måttet amme han i søvn.

Februar-14 mamma <3

Her ammes hun i søvn hver kveld, og jeg begynner å bli dritt lei. Noen ganger sover hun 2-3 timer alene i senga, andre ganger nekter hun. Prøvde å vugge henne i søvn istedenfor pupp. Funka dårlig selv om hun tilsynelatende sov godt. Dårlig med gode rutiner i dette huset. Og vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

Høres akkurat som her i huset :/ prøvd alle knep men funker bare ikke håper det endrer seg etter vært. Prøvd å legge ho i senga men da går det til skriking.

Han sovner av seg selv på kvelden heldigvis :) bare legger han etter kveldspuppen, så pludrer han litt med uroen før øynene siger igjen. Har hendt en og annen gang at jeg har måttet amme han i søvn.

Februar-14 mamma <3
Heldige deg :)

• Liker
Reactions: BMC

Jeg ammet sønnen min i søvn. Det gikk over av seg selv, da han sluttet å sovne på puppen (de gjør jo bare det når de er små). Overgangen fra å legge han sovende ned i sengen og til å legge han halvvåken og til våken men søvnig gikk gradvis og helt fint. Måtte aldri bysse eller noe. Kan hende det skjer hos deg også. Funker det å amme i søvn ville jeg bare fortsatt med det :)

Kan legge til at jeg begynner med bading og pysj på badet og så amming og nattasang på soverommet. Det er ganske fast klokkeslett. Det hender jeg må ta det litt tidligere/senere ut fra når hun spiste sist. Det funker best om jeg legger henne litt for tidlig enn når hun er litt for trøtt.

Her gir lille beskjed når han er trøtt (mellom 18-19)... Da går vi på badet å tar kveldsstell, drikker tran, øver litt på å ligge på magen å løfte hodet.. Deretter går vi inn på soverommet hvor han får flasken sin mens vi har det nesten helt mørkt..
Når flasken er tom er det tid for rap og nattasang :) Legger han i sengen sin, sier godnatt, mamma og pappa elsker deg, sov godt min skatt! gir han er kyss på skinnet og går ut.. 9 av 10ganger går det bra og han sovner inn selv på toppen 5min.. Lille sover nesten ikke på dag tid, kanskje derfor han sover så fint om natten?
Dagen er det 2-3dupper på toppen 30min! Da må vi i tillegg ut å gå på grus for at han skal sovne:/

Når han vil ha pupp (20.30-21.00 tiden) legger vi oss I senga. Så skifter vi bleie og sørger for at han er fornøyd (rape, mett, ikke tett I nesa) så er det opp I senga. Kosekluten over ansiktet og smokk. I begynnelsen satt jeg I senga ved siden av slik at han ble trygg og ikke følte seg forlatt :)

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Her sover hun i stua, så vi er jo alltid på samme rom når hun skal sove. I det siste har hun sliti litt med å finne roen, så da har jeg hatt henne i bæresele/bæresjal og gått litt rundt i stua så hun blir søvnig. Men på ettermiddagen sovner hun alltid av seg selv når jeg legger henne i senga, så håper hun kan gjøre det på natta snart også.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Når han vil ha pupp (20.30-21.00 tiden) legger vi oss I senga. Så skifter vi bleie og sørger for at han er fornøyd (rape, mett, ikke tett I nesa) så er det opp I senga. Kosekluten over ansiktet og smokk. I begynnelsen satt jeg I senga ved siden av slik at han ble trygg og ikke følte seg forlatt :)

Koseklut over ansiktet?

Koseklut over ansiktet?

Jepp.. Helt forferdelig synes jeg, men nå er det absolutt sånn han vil ha det, og blir bare gauling uten. Legger den sånn at den ligger inntil halve ansiktet, så han får puste. Han dytter den til siden selv når han har funnet roen. Hode blir vel mer riktig å si..
u8a2a4uv.jpg

Her gir lille beskjed når han er trøtt (mellom 18-19)... Da går vi på badet å tar kveldsstell, drikker tran, øver litt på å ligge på magen å løfte hodet.. Deretter går vi inn på soverommet hvor han får flasken sin mens vi har det nesten helt mørkt..
Når flasken er tom er det tid for rap og nattasang :) Legger han i sengen sin, sier godnatt, mamma og pappa elsker deg, sov godt min skatt! gir han er kyss på skinnet og går ut.. 9 av 10ganger går det bra og han sovner inn selv på toppen 5min.. Lille sover nesten ikke på dag tid, kanskje derfor han sover så fint om natten?
Dagen er det 2-3dupper på toppen 30min! Da må vi i tillegg ut å gå på grus for at han skal sovne:/
Hørtes veldig ut sånn som vi har det! Har også en som sover godt og lenge om natten og desto mindre om dagen! :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Synes det er helt tragisk at baby her må gråte seg i søvn. Uansett hva jeg gjør så gråter hun når hun kjenner hun blir trøtt. Kan bysse, klemme, kose, synge, stryke, snakke, hysje, putte finger i munnen eller la henbe være i fred - men det hjelper ikke. Hun må liksom igjennom en hylgråtperiode på 10-15 minutter før hun hikstende sovner. Jeg skjønner ikke helt hva hun vil. Ikke noe koselig.

Synes det er helt tragisk at baby her må gråte seg i søvn. Uansett hva jeg gjør så gråter hun når hun kjenner hun blir trøtt. Kan bysse, klemme, kose, synge, stryke, snakke, hysje, putte finger i munnen eller la henbe være i fred - men det hjelper ikke. Hun må liksom igjennom en hylgråtperiode på 10-15 minutter før hun hikstende sovner. Jeg skjønner ikke helt hva hun vil. Ikke noe koselig.

I den tåpelige brosjyren jeg fikk fra hs om søvnvaner så står det faktisk at det er vanlig at noen babyer gråter seg i søvn...

Back
Topp