Legging av baby

Min gråter alltid når han skal sove. Hs mener at han da er overtrøtt. Fikk beskjed om å heller legge en liten time før jeg pleier.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi begynner leggingen rundt 18-19 tiden. Tar på pysj og han får pupp i vår seng fram til han sovner. Tar alltid av lyset og prater ikke til han før morgen igjen. Da sover han gjerne i 6 timer før han våkner igjen og etter det er det somregel to amminger til før vi står opp i 7-8 tiden :)

dårlig med rutiner her.. skifter til pysj i 19 tiden.. også sovner han mellom 20 - 21 ammende i stua i sofaen.. bærer han deretter i senga når han sover godt.

dårlig med rutiner her.. skifter til pysj i 19 tiden.. også sovner han mellom 20 - 21 ammende i stua i sofaen.. bærer han deretter i senga når han sover godt.

Her må hun ammes liggende i senga. Deretter flyttes over etter 30-40 min :-P for en unge... Ha ha ha!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her legger vi han i vogga si gir han tutten, setter på musikk på babycallen og legger en koseklut med ansiktet.. Sovner stort sett av seg selv, men det hender at vi vugger litt av og til.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Synes det er helt tragisk at baby her må gråte seg i søvn. Uansett hva jeg gjør så gråter hun når hun kjenner hun blir trøtt. Kan bysse, klemme, kose, synge, stryke, snakke, hysje, putte finger i munnen eller la henbe være i fred - men det hjelper ikke. Hun må liksom igjennom en hylgråtperiode på 10-15 minutter før hun hikstende sovner. Jeg skjønner ikke helt hva hun vil. Ikke noe koselig.

Jeg har en venninne med nøyaktig samme problem. Der gikk de til kiropraktor med barnet! Det hjalp veeeeldig! Kan jo hende hun har vondt i nakke og rygg?

Jeg har en venninne med nøyaktig samme problem. Der gikk de til kiropraktor med barnet! Det hjalp veeeeldig! Kan jo hende hun har vondt i nakke og rygg?

Har vært til kiropraktor og hun er friskmeldt. Men takk for tips

Min gråter alltid når han skal sove. Hs mener at han da er overtrøtt. Fikk beskjed om å heller legge en liten time før jeg pleier.

Mi er også mer hysterisk når hun er overtrøtt. Det hjelper litt å legge henne tidligere men hun gråter på slutten uansett. Gråter med en gang hun er trøtt og ikke bare når hun er overtrøtt. Og det er jo ikke alltid lett å time da når hun er helt uforutsigbar på når hun blir sulten og trøtt

Ikke så mye gråt i dag, bare surking. Lillefingeren i munnen til hun fant tommelen sin og 21 (!!) nattasanger

Så deilig fikk leona til å sove i senga si. Sover enda gikk lettere idag la henne i halvsøvne som en av dere sa til tips å gjett om det funka :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: BMC
Vi begynner legginga mellom 21 og 2230. Kler på pysj og gir tran til vesla og til Pappa. (Pappa må ta først, ellers vil Hun ikke ha.) deretter ammer Hun masse. I dag amma Hun i to timer. Nå er begge brystene helt tomme. Merkelig å ikke ha konstant brystspreng. Syger tre nattasanger før Hun får suss og klem Og legges i senga si. Hun sovner etter 5-10min. I går fikk Hun ikke sove etter 30min, så Pappan skulle se til henne. Det endte opp med at vesla fikk sove sammen med oss. Hehe!

Helsesøster sa også til meg at mange babyer gråter før de sovner. Så lenge de ikke er alene så er det jo ikke farlig, bare vondt og slitsomt å høre på.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Men hvor lenge er det akseptabelt at de gråter før de sovner? Og det må jo være forskjell på klagegråt og hylskrik...

Men hvor lenge er det akseptabelt at de gråter før de sovner? Og det må jo være forskjell på klagegråt og hylskrik...

Jeg lar henne klage. Da sovner hun av seg selv etterhvert. Begynner hun å gråte tar jeg henne opp. Ingen barn har godt av å ligge alene og gråte mener nå jeg:)

Herlighet, jeg leser her og tenker bare "hva er deg jeg driver med!!" For lillemann legger seg samtliglig som oss, og sover fortsatt i seng vedsidenav oss sånn at nattammingen er easy peasy :O vi bare skifter bleie, tar på pysjer og evt bader når vi tenker vi vil legge oss, så ammer vi på senga, også legger vi han i senga si rett ved vår. Kanskje han bør legge seg før oss :O

Sent from my iPad using BV Forum

Herlighet, jeg leser her og tenker bare "hva er deg jeg driver med!!" For lillemann legger seg samtliglig som oss, og sover fortsatt i seng vedsidenav oss sånn at nattammingen er easy peasy :O vi bare skifter bleie, tar på pysjer og evt bader når vi tenker vi vil legge oss, så ammer vi på senga, også legger vi han i senga si rett ved vår. Kanskje han bør legge seg før oss :O

Kan man ikke gjøre som man selv føler for? :-) jeg må gå å legge meg samtidig som babyen. Dvs i 20-tiden. Heldigvis har jeg godt sovehjerte og sliter derfor ikke med å sovne så tidlig. Men det er den eneste måten jeg får sovet på selv.

Vi har ikke bestemt at lillegutt skulle legge seg så tidlig, han har rett og slett bare funnet det ut selv og vi har fulgt han :) han blir kjempe grinete og overtrøtt om han legger seg senere enn i 7-tiden. Men alle unger er jo forskjellige :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Her var det også mini som innførte leggetid. Vi brukte bare la han sove i vugga på stua til vi skulle legge oss, men når jeg oppdaget at han hadde begynt å sove mer enn to timer i strekk og vi ofte måtte bære han sovende over i senga, fant jeg ut at han liksågodt kunne få legge seg i senga si når han tar kveld.

Februar-14 mamma <3

Har vært sånn her også, frem til nå.. Men sett et mønster at han som regel sovner godt ved puppen mellom 8 - 9 i stua de siste ukene. Slik at jeg kan bære han i seng. Prøver å få litt rutine på ting, så sørger bare for at pysjen er på før det.. Jeg stresser ikke med noe rutine enda, det viktigste er at de får nok søvn.. Poden min blir overtrøtt og hyler om jeg ikke får roet han ned i den tiden.. Da blir det virkelig en jobb å få han til å sove.. Kidden min sover også sammen med oss. Han ender som regel i nestet sitt i samme seng også i løpet av natten, slik at det blir lettere og amme.. Da får både jeg og han nok søvn.. Det reddet meg

Her merket vi at han sov både godt og lenge når han ble lagt i vuggen sin m mørkt rom, så da la vi til rette for at han kunne ta natta. Det funker bra, sover fra mellom 19-20 til 7-8 om morgenen. Kler på pysj, får siste flasken på soverommet, rapes og gulpes, synger nattasang for og legges våken. Sovner i løpet av 20-30 minutter, som regel må vi putte smokk noen ganger. :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Back
Topp