legging av 2 åringen

BelleventerNr3

Glad i forumet
er et mareritt for tiden.. I juli begynte vi å legge han i stor seng, og det gikk stort sett greit, var noen ganger vi måtte inn og legge han opp igjen i sengen. Men stort sett sovnet han uten noe mikk makk!
Vi hadde med reiseseng på ferieturen, så da var det ikkje noe problem, han lå og sang og jabbet litt, men tok stort sett maks 30 minutt før det var stilt.
Nå legger vi han i 19 tida (pluss/minus 30 minutter) og vi må inn og legge han opp i sengen igjen MANGE ganger fram til ca kl 21.. Først da sovner han.. Enten på gulvet eller på tvers i sengen..
Har gitt beskjed i barnehagen at han trenger ikkje sove mer enn 1 time der, i håp om at det kan hjelpe på kveldsleggingen..

Noen som har noe tips til oss? Vi begynner å bli litt desperate...
Hvordan har dere andre gjort det?

ingen som har noen tips til meg?

har alle som har vært inne og lest innlegget mitt virkelig samme problem som meg? Siden ingen har noe som helst tips å komme med..

Eg tar mot alle tips, enten det virket hos dere eller ikkje. Kan jo hende det virker på vår gutt..

jeg har vært gjennom et par slike perioder med tuppa..
Her sover hun kun 30 min i bhg nå. men hun har aldri hatt problemer med å legge seg, bare stå opp grytidlig...
men etter 30 min kun om dagen, sover hun godt igjen..

Tusen takk for svar ;) vi har kuttet ned fra 2 timer til 1 time nå, får se hvorden det går, og eventuelt kutte ned til 30 minutter om det ikkje hjelper..

Tus
Ninen D skrev:
jeg har vært gjennom et par slike perioder med tuppa..
Her sover hun kun 30 min i bhg nå. men hun har aldri hatt problemer med å legge seg, bare stå opp grytidlig...
men etter 30 min kun om dagen, sover hun godt igjen..

Har dessverre ikke noen gode råd til deg... Har d akkuratt samme her:( Utrolig slitsomt! Vi har prøvd alt.. sove mindre i bhg, sove mer, legge tidligere, legge seinere, ikke sove på dagen.... Ingenting virker:( Så jeg føler med dere....

Mi på 2,5 sover ikke i det hele tatt i løpet av dagen. Hun sover fra kl 19-1930, og sovner innen 10 minutter. Det er jo veldig individuelt hvor mye hvert enkelt barn må sove i løpet av dagen, men kan du ikke prøve å kutte ned på dagsovinga å se om det hjelper?:)

Har hatt det på akkurat samme måte som deg i hele sommer... Vi har kuttet dagsovingen. Det fører til at han er trøtt på ettermiddagen, men sovner kl 1830, og sover faktisk en time mer i døgnet enn han gjorde da han sov på dagen.

er akkurat slik her og. I går la vi han tidligere i håp om at det skulle hjelpe, men nei da! Det hjalp lite.. Håper det ordner seg for både deg og oss, blir fort sliten av dette her!

Tara08 skrev:
Har dessverre ikke noen gode råd til deg... Har d akkuratt samme her:( Utrolig slitsomt! Vi har prøvd alt.. sove mindre i bhg, sove mer, legge tidligere, legge seinere, ikke sove på dagen.... Ingenting virker:( Så jeg føler med dere....

Jeg har har samme problemet med jente min på 2 år.. Hun sover ikke om dagen. Da er det ingen håp i å få henne til å sove om kvelden..
Hun har nå endt opp med å sove i min seng den siste mnd der jeg ligger med henne til hun sovner:P Får ta opp igjen "kampen" om å bli i egen seng snart. Jeg har vært litt for svak. hehe.

Men jeg ville bare si lykke til :)

Back
Topp