Leggetider

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Her blir frøkna skikkelig trøtt tidligere på kvelden nå. De siste tre dagene har hun blitt lagt kl 21.00. I dag ser det ut som vi kan prøve oss på 20.00 :)

Det jeg har gjort til nå er å vekke for måltid kl 23-24 når vi legger oss, slik at vi får en hel natts søvn (hun har sovet fra 23.00-07.00 i mange uker nå).. Men nå tenker jeg at vi sikkert burde la henne styre det selv, selv om det medfører ett nattmåltid for oss? Hva ville du ha gjort?

Akkurat nå ligger jeg med 39 i feber og har ikke tenkt å endre på dette før jeg har blitt bedre, da jeg trenger søvnen akkurat nå! Men vil gjerne høre andres tanker om dette ;)

Jeg hadd ammet før jeg la meg uansett, bare for å sikre meg litt søvn ;-) Med storesøster sluttet jeg ikke med nattamming før hun var et halvt år gammel... Bedre å amme før du sovner selv, enn å vekkes et par timer inn i søvnen! :-)

Jeg hadd ammet før jeg la meg uansett, bare for å sikre meg litt søvn ;-) Med storesøster sluttet jeg ikke med nattamming før hun var et halvt år gammel... Bedre å amme før du sovner selv, enn å vekkes et par timer inn i søvnen! :-)
Her gir vi flaske nå da :) så du vekker altså før du legger deg?

Vil ikke kalle det å vekke, men jeg løfter en sovende baby opp og da ammer hun sånn halvveis i søvne og så legger jeg henne tilbake og hun sover videre :-)
Litt vanskeligere å gi flaske i søvne :S

Jeg hadde ikke vekket, men prøvd å la henne styre det selv. Husker første vår sovnet 19/20 og sov til 05 for mat og sovnet igjen et par timer etter mating. Da var hun vel sånn rundt 8-9 uker. Fordelen med flaske er at vi kan styre litt med rutinene. Amming er jo bare rot i forhold :p

Jeg hadde ikke vekket, men prøvd å la henne styre det selv. Husker første vår sovnet 19/20 og sov til 05 for mat og sovnet igjen et par timer etter mating. Da var hun vel sånn rundt 8-9 uker. Fordelen med flaske er at vi kan styre litt med rutinene. Amming er jo bare rot i forhold :p

Ja sant! Viser det seg at det blir totalt rot av å ikke gi flaske rundt 12, så er det jo bare å begynne med det igjen sånn sett. Også har jeg jo mulighet til å gi flaske HVIS det er ulike grunner som gjør at jeg bør få sammenhengende søvn (sånn som nå)..

JAH - noooen fordeler må det nesten være med flaska også !!

Ja sant! Viser det seg at det blir totalt rot av å ikke gi flaske rundt 12, så er det jo bare å begynne med det igjen sånn sett. Også har jeg jo mulighet til å gi flaske HVIS det er ulike grunner som gjør at jeg bør få sammenhengende søvn (sånn som nå)..

JAH - noooen fordeler må det nesten være med flaska også !!
Ja, er jo bare å prøve. Verste som skjer er at dere bare går tilbake til sånn som dere gjør nå :)

Jeg må ærlig innrømme at jeg innimellom tenker tanken på å begynne med flaske fremfor pupp. :p

Er sikkert et dumt spm, men kan du ikke ha flasken helt klar og gå inn, løfte baby opp og puttet flasken inn i munnen på en sovende baby? Skal det være så stor forskjell på flaske og pupp da...?

hun her våkner når jeg tar henne opp altså ;) Er våken under flaska også, men sovner kjapt etterpå!

Tror jeg hadde prøvd å la henne styre det ja, når du er frisk igjen :) Her har også leggetiden blitt tidligere og tidligere. Litt slitsomt i starten når hun ville opp rett etter at jeg hadde sovnet, men har løst det med at jeg legger meg tidlig jeg også i en periode.

Må oppdatere her! De siste to nettene har hun sovet så lett. Våknet med en gang jeg laget en lyd ++
Så i natt prøvde jeg å la henne styre det selv i håp om dypere søvn!
Hun sovnet 20.45 og våknet for mat kl 05.45 !!!!

Her blir frøkna skikkelig trøtt tidligere på kvelden nå. De siste tre dagene har hun blitt lagt kl 21.00. I dag ser det ut som vi kan prøve oss på 20.00 :)

Det jeg har gjort til nå er å vekke for måltid kl 23-24 når vi legger oss, slik at vi får en hel natts søvn (hun har sovet fra 23.00-07.00 i mange uker nå).. Men nå tenker jeg at vi sikkert burde la henne styre det selv, selv om det medfører ett nattmåltid for oss? Hva ville du ha gjort?

Akkurat nå ligger jeg med 39 i feber og har ikke tenkt å endre på dette før jeg har blitt bedre, da jeg trenger søvnen akkurat nå! Men vil gjerne høre andres tanker om dette ;)

Han legger seg mellom 19.00-19.30 og sover til 7-8 på morran. Da ammer jeg 1-2 ganger ila natta. Han har sovet så godt siden han ble født! Veldig heldig den her gangen:) sist hadde vi kolikkbaby som holdt det gående dag og natt i 8! Mnd :/

Gullet legges rundt 18-18.30, våkner en gang mellom 00.30 og 01 for litt pupp, og så sover hun til ca 6, da er det ny puppings, og så sover hun til ti om hun får. Hverdager blir hun vekt litt over sju, da vi må opp å følge storesøster til skolen.

Back
Topp