leggetid

renathemor

Glad i forumet
Hvordan er deres rutiner?

Når legger dere de for kvelden og hvor lenge sover de da?

Her får de på pysjen kl 6, også melk også er det natta. Da er det 2 sanger, smokken inn og ut noen ganger og så sover de søtt. Da sover de til alt mellom 00-04. Hatt en liten revolusjon her etter at vi begynte med større flaskesmokker og for første gang i natt har begge to kun våknet en gang [:D] Morran er rundt kl 7. 

Her blir han lagt mellom 18.00 og 20.00. Sover da til rundt 06.00. Jeg styrer ikke med noe rutiner. Det har bare blitt slikt.... Kan godt være noen dager der han legger seg 21.00 og våkner igjen 03.00 for mat - men det er bare noen ganger innimellom nå.... så satser på at han begynner å komme inn i soverutinen sin om natta. Men som sagt - han får styre det helt selv. Jeg la ikke inn noen rutiner med eldstemann heller - der gikk alt på skinner av seg selv. Kanskje det tok et par uker lenger enn andre som la inn rutiner, men jeg syns det var deilig å kunne la den lille bestemme selv når det gikk så greit [:)] 

ORIGINAL: Silje_85

Her får de på pysjen kl 6, også melk også er det natta. Da er det 2 sanger, smokken inn og ut noen ganger og så sover de søtt. Da sover de til alt mellom 00-04. Hatt en liten revolusjon her etter at vi begynte med større flaskesmokker og for første gang i natt har begge to kun våknet en gang [:D] Morran er rundt kl 7. 

Wow så bra[:D] flinke gutter du har[:)]

Har ingen rutiner overhodet. Han styrer alt selv. Han legger seg mellom 22 og 23.30 og hvor lenge han sover er forskjellig fra natt til natt... men våkner stort sett hver tredje time, men av og til oftere og av og til sjeldnere...

ORIGINAL: snøfnugg

Her blir han lagt mellom 18.00 og 20.00. Sover da til rundt 06.00. Jeg styrer ikke med noe rutiner. Det har bare blitt slikt.... Kan godt være noen dager der han legger seg 21.00 og våkner igjen 03.00 for mat - men det er bare noen ganger innimellom nå.... så satser på at han begynner å komme inn i soverutinen sin om natta. Men som sagt - han får styre det helt selv. Jeg la ikke inn noen rutiner med eldstemann heller - der gikk alt på skinner av seg selv. Kanskje det tok et par uker lenger enn andre som la inn rutiner, men jeg syns det var deilig å kunne la den lille bestemme selv når det gikk så greit [:)] 

Oj så heldig du er, kan jeg få spørre hvor masse hun sover på dagen?[:)]  Jeg har begynt med litt rutiner, jeg legger henne kl 9, hhun sovner da, men det er enda litt uvant så hun vokner ganske ofte, men sovner igjen når jeg gir tutten, men er veldig slitsomt da for ikke noe sammenhengene søvn og når jeg akkuratt har klart å sovne så vokner hun hehe, men det blir heldigvis bedre og bedre, jeg gir henne et måltid kl 5 på natten så kl 9-10 om morgenen! [;)] Jeg har ellers en engel på dagtid, så jeg skal ikke klage [:D]

Jeg begynner kveldstellet sånn ca 18.30 og så får hun mat og er klar for senga en gang mellom 19.30 og 20.00. Sover da i senga si til ca 03, får mat, sovner igjen og våkner igjen ca 05.30 for mer mat. Før sovnet hun etter dette men de siste dagene har det vært morgen ca kl 06. Er litt tidlig å starte dagen da, men de andre to har også vært morgenfugler så hun er vel sånn hun og :)

jeg legger Alva kl 19.30..hun sovner da ca 20.00..rundt der ihvertfall.så sover hun til alt fra 3.30-5.30.mat og så står vi opp 8.30-9.30[:)] heilt supert[:D][:D]

Her er det ingen rutiner eller faste vaner i det hele tatt!!
'lillegutt styrer alt, og det er forskjellig fra dag til dag..
Ikke er det noe å stresse for heller.Gidder ikke legge masse energi på å lage rutiner nårhan er så liten. iflg hs endrer de rytmen hele tiden første tiden, derfor er det lurt å bare la det gå seg til..

Vi har igrunnen ikke hatt noen rutiner før denne uken. Kl19 får ungene på seg pysj og deretter mat. Så legger de seg 20.00-20.30 alt etter når der er ferdig med mat. Våkner for mat mellom 5 og 6. Vi står opp kl8, men fra imorgen skal jeg stå opp før de for å spise frokost og ordne litt:) Veldig deilig nå når rutinene så smått begynner å komme:)
På dagen varierer det litt hvordan de sover. Idag hadde de en kort blund rundt kl11 og så en lengre blund fra kl15.

Even sovner nellom 19 og 22. Sovner han i 19-20 tiden tar jeg han opp å mater han før jeg legger meg,ellers lar jeg han sove. Da er jeg oppe i 2 tiden og i 5 tiden igjen..

Vi legger minsten ca 19.30 hver dag, og da er det gjerne èn litt lengre økt, men så er det mat hver 3. time etter det. Så sover han til 8.30/09.00 [:)]

Begynner kveldsstellet kl 18 og ho sover som regel rundt kl 19. Da sover ho til alt mellom kl 0530 og 07. Våkner ho rundt halv seks så får ho pupp og sovner videre og da kan ho sove til kl 09/0930.

Legger babyen i ni tiden, hun er en veldig sulten baby, så det er mat en del ganger om natten. Hun pleier å bli sulten i 1-2 tiden, så ved halv 5 tiden, og så ved 7-8 tiden igjen.Jeg gleder meg veldig til å begynne med grøt, slik at hun sover lenger :) Hun ble født litt under en måned for tidlig, så vet ikke om det, har noe med at hun er så ofte sulten...
Ved 7-8 tiden er hun som regel lys våken, men gir hun et måltid i senga, så ligger hun blid og fornøyd til ca halv ti :)

Han har slitt med magevondt om kvelden, så har ikke fått bikka han nedpå før 12-1. Men da har han sovet til 7-8, fått pupp og sovet noen timer til. De to siste kveldene + nå i kveld har jeg puppet på tidligere på kvelden og lagt han 8-9 tida. Nå sove han i senga si. I natt som var sov han fra 11 (la han 8, men han styra så fælt så måtte ta han opp for bleieskift en gang og pupp to ganger) til 03.30. Sovna igjen etter pupp og sov til halv 9. [:)]

Back
Topp