Leggetid

Hannemamma

Andre møte med forumet
Slite sånn me å få lagt Hanne 3 1/2mnd. Bare skrike og vil ikkje ligge i sengen. Går greit me vogn på dagtid. Har blitt fortalt at en ska la ungen grine litt. Gjorde d, og d blir lenge t eg gjør d igjen. Hu blei heilt hysteriske itte ein stund og eg måtte ta na opp igjen. Har någen sama problemet? Trenge litt råd [:o]

Ja det høres kjent ut! Du må prøve deg fram litt, og gjøre det du føler er best for deg og ditt barn. Hos oss har vi en av hver, Tomine finner totten og koser seg når hun legges. Hermine derimot, hyler så fort vi legger henne i senga. En periode lå hun hos oss til hun sovna, men det ble slitsomt for alle. Det vi har begynt med, er å vippe sengen hennes, sånn at det blir litt bevegelse. Noen ganger sovner hun med en gang, andre ganger må vi stå lenge. Men hun slipper da å ligge og skrike. Stryker henne på kinnet og synger litt så hun skal merke at vi er der. Lykke til, håper det ordner seg for dere!

Sara er også slik nå... Hun har forandra seg veldig mye når det gjelder soving. De siste kveldene har hun vært umulig. Har latt henne grine i noen minutter, så går jeg inn til henne og gir henne smukken. Griner som regel litt etterpå også, så gjør jeg det samme en gang til. Av og til har jeg tatt henne opp holder henne inntil meg noen minutter og legger henne tilbake - det har funka. I dag måtte jeg holde henne i hånden for å få henne til å sove...

tror det hjelper å holde hånden ja, det har jeg gjort med Christoffer mange ganger! :)

ja me og har nok d problemet ja! sitte nesten kver kveld å bysse og synge han i søvn..det e d så funke på tor henrik..[:)]

Tusen takk for gode råd. Leggingen har faktisk gått lettere de siste kveldene. Har sittet hos henne de siste kveldene, klapt henne på kinnet og sunget litt. Funke veldig bra.

Back
Topp