Leggetid...

ORIGINAL: WorkingForMatilde

sånn ca kl 23 [:D] før var det 01 [&:] så det går fremover[8D]

;)

ORIGINAL: Mirabell83

ORIGINAL: pewsie

Har ei bok som heter Sov godt søvnoppskrifter for barn  0-8 år... Og her står det;

" Det jeg vanligvis anbefaler, er en gradvis nedtrapping slik at når barnet er tre til fire måneder, kan hun legges en gang mellom klokken 19 og klokken 20, fra fire til fem måneder mellom 19 og 19.30, fra fem til seks måneder mellom 18.30 og 19.30, alt avhengig av hvordan søvnmønsteret er på dagtid"

Skal de virkelig legges mellom 18.30-19.30 når de er 5-6 mnd?!?Syns det var kjempetidlig jeg!
Vi har nå klart å legge lillemor ca kl 20.00. Er veeeeeldig fornøyd med det!![:D]Har hatt det sånn et par uker nå(mellom 20-21).Til oss begynte også leggingen rundt kl 01.00(men sovnet ofte ikke før 03.00[:'(]), så gikk det over til 23.00, og så 22.15, 21.30, mellom 20-21, og nå er vi på 20.00[:D]Det er såååå deilig å endelig få litt kveld og tid for oss selv også!

Det er jo bare en veiledning og anbafalinger fra hun som har skrevet boka... Trenger jo ikke nødvendigvis høre på henne da [:D] I går la vi klokken 21.00, skal prøve å legge litt og litt tidligere for hver dag nå... Satser på å komme ned på 19.00-19.30 om ett par mnd...

Vi skulle være flinke i går å legge oss tidlig...men den gang ei. Vi var ferdig med stell og mat kl 22.30. Jeg la han og det gikk 10 min så begynte han å gråte. Jeg gikk inn og prøvde og trøste han og hanroet seg ned. Jeg gikk ut igjen og etter nye 10 min begynte han igjen. Mannen min gikk inn og trøstet han. Men neida ingenting hjalp. Når jeg kom inn etter enda 10 min så kjente jeg en ikke fult så fin odør rundt senga hans. Jeg løfta han opp og vugga på han. Det kom en hel haug med smell i bleia hans. Han hadde luft i magen. Så vi gikk litt i stua og han fikk ut masse luft. Jeg la meg sammen med han og han lå å var lite fornøyd...vondt i magen jo. Når kl var 01.00 fikk han litt pupp, han sovna ved puppen. (Jeg la han i senga hans).Da hadde han vært våken i mange timer så han var veldig trøtt. Da sov han til kl var 10.30 idag og lå å skravla får seg selv i senga til kl var nesten 11 :) Mor er veldig glad får at han sover godt om natta :) [:D][:D][:D][:D]

Vi får håpe det går lettere idag....Prøver igjen

Trine

Blir lagt kl 20.00, med flaske. Da sovner han som regel av seg selv. Når han slutter å suge, så tar jeg flaksen og går ut av rommet, og da er det ny matrunde ca 07.00

her er det også sent iseng. hun sover så lenge på morgenen,og første måltid blir sånn i 7tiden og da blir det siste måltidet ganske sent.. sånn i 23:30 tiden.. skulle gjerne hatt henne i seng før men.. hun vil ikke legge seg før så da.. men da sover hun hele natten da[:D]

Back
Topp