Leggetid....

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Hvordan går det med å innføre legge tid for deres små?

Frøkna sovner lett som bare det på dagtid. Men på kvelden har hun lakenskrekk....

Storevror hadde allerede sovet rundt i et par mnd på denne tiden... Men frøkna, hun vil ikke legge seg på kvelden, og hun skal ha pupp alt fra 2 til 19 ganger mellom 19 og 07...

Jeg synes det har blitt enda værre de siste to ukene, men tror ka skje det kan ha med at det er et par tenner på vei....


Pleace si det er lys i tunnellen!

#trøttmamma
 
Her legger mini seg mellom 18 og 19. Går som regel veldig knirkefritt, og sovner relativt fort. Helt frem til helgen har han sovet til ca 04-tiden før han har fått litt påfyll, og så sovet til 06.30-07.00. Men nå våkner han flere ganger i løpet av natten og sutrer lenge før han sovner igjen. Mistenker tannebisser. Hjalp jo heller ikke akkurat at vi måtte stille klokka i helga. Nå kan plutselig morgen starte grytidlig...

Vil tro frøkna di vil sette pris på tidligere leggetid etterhvert. Så tenker det er fornuftig å fortsette å prøve. Dere har jo god erfaring med tidligere barn. Også tror jeg bare man må bite tenna sammen og stå i ubehag og oppvåkninger som noen tydeligvis opplever i forbindelse med tannfrembrudd:dead:
 
Jeg er 77% sikker på at det er tennene som gjør henne så urolig på kvelden. Tidligere har hun jo sovet opp til 8 timer sammenhengende om natten. Så jeg vet jo at hun kan. Bare utrolig slitsomt når det står på... :bookworm:
 
Legger seg fint mellom 21 og 23. Sover stort sett til 8-9 tiden.
Noen ganger sovner han fint alene, andre ganger litt mer hjelp. Våkner alt i fra 1-2 ganger for mat til annenhver time. Føler det er eneste rutine vi har for tiden. Blir snart 7 mnd :)
 
Her ligger vi L mellom 18 - 19. Han sover da til 06.00 med ingen eller en enkelt opvågning ca. kl. 04. Vi har haft faste rutiner helt fra han var spædbarn. Spise, bad (av og til) pysj, natsang og godnat. Sover for det meste innen for 10 min.
Hadde noen uker rundt 5,5 måned, hvor han vågnet ofte på natten, men sover fint nu :happy:

Er sikker på det går sig til for dere også. Der sker så meget i babyens liv. Opdager at verden er stor og trænger sikkert mere nærhed og kos <3

L er 6,5 måned.
 
Frøkna her har lagt seg kl 19 fra hun var sånn 8 uker og har som oftest sovnet av seg selv, og gjør fortsatt det. Pleide våkne 1 gang i starten, men nå er det 1-2 ganger. Våkner på morgningen mellom 07 og 08.30. :) Alle barn er forskjellige, så går seg nok til ;)
 
Lille diktator sovner på dagen om han blir båret eller trillet. På kvelden sovner han om jeg ligger sammen med han etter mellom en halv til en hel time. Måtte ha ny seng for et par dager siden, og sov dårlig i den nye, dvs våknet så fort han ble lagt ned. Første økten kan han sove 4-5 timer, så våkner han ca annenhver time.
I dag våknet han av mannens vekkerklokke kl 7, og sov ca 25 minutters 10-10.25. I dag er jeg gretten:bored:
 
Her legger vi mellom 18 og 20 en plass, alt etter når hun våkna fra siste dupp. Hun sovner enten alene på rommet eller med en av oss sittende ved siden av senga. Hun våkner ofte, både på kvelden og gjennom natta. I snitt annenhver time, vil jeg tro. Jeg har begynt å ta henne over i senga til meg etter jeg har lagt meg, så sover begge bedre videre :) Hun fikk to tenner for litt over to måneder siden, og har nå tre nye på vei! Etter klokkestilling starter også dagen senest 5. Håper det kan bli litt mer sammenhengende søvn før jeg begynner på jobb!
 
Vi legger mellom 18 og 19. Da må vi sitte der og si shhh og synge litt til hun sovner. Noe som kam ta melllom 5 og 40 min.
Så sover hun i ca 3-4 timer før hun vil ha påfyll av melk.
Sover så i 3-4 timer til. Etter det er det amming annen hver time frem til kl 06 hvor vi står opp.

Jeg synes det er slitsomt, men prøver å tenke på at denne tiden også egentlig går fort hvis man tenker på tiden i et helt liv. Jeg har to barn på 6 og 8 år også, og denne tiden med dem har jeg helt fortrengt/glemt.
 
Det er blitt litt bedre nå, det har nok vært tennene som har gjort det vanskelig. For i går kunne vi kjenne to små tenner som er så vidt igjennom ❤️
 
Her er det et sant mareritt og legge. Pluss ekstremt mye oppvåkninger på morningen. I dag lå jeg ved siden av junior lot han gråte i 3 min snakket med han strlykpå han og tok han opp på brystet. Over en halvtime så tok jeg han i armene og vugget litt. Nå sover han. Spent på hvor lenge. Vanligvis har vi liggi ved siden av han og stryki han på ryggen eller slått litt løst på rompen. Alt fra 20 til en time. Derfor prøvde jeg noe nytt noe i dag
 
Back
Topp