Leggetid

Solagreen

Elsker forumet
Julibarna2014
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Hei dere. Vil gjerne ha noen råd..
Mi lille frøken legger seg rundt 21.30-22.30.
Hun er 12 uker, og nå i det siste har hun begynt å bli grinete på kveldene.. kan det være et tegn på at hun trenger å legges tidligere?
Hun sovner selv på kvelden, men de to siste kveldene har det vært vanskeligere å legge henne og hun virker overtrøtt og må bysses i søvn..

Hvor lenge i et strekk er deres våken på kveldstid?

Synes det er vanskelig med soving så vil gjerne høre hvordan dere gjør det [emoji4]
 
Vi legger klokken seks, og hun er i seng halv syv. Da er det bading, flaske og litt byssing med pappa før hun sovner for kvelden. Hun sover da ikke etter klokken fire på ettermiddagen.
 
Her har vi nå lagt ned gradvis tidligere, av samme grunn som hos deg: han var tydelig trøtt og uopplagt på kvelden, og roet seg ikke før vi gikk og la oss. Nå er han som regel i seng kl 20.00.
 
Vi har begynt å legge for kvelden nå, ca to timer etter siste dupp. Det har blitt rundt 18.45-19.30. Funker kjempefint, bortsett fra at hun tror det er morgen litt etter kl 4 :(
 
Vi har begynt å legge for kvelden nå, ca to timer etter siste dupp. Det har blitt rundt 18.45-19.30. Funker kjempefint, bortsett fra at hun tror det er morgen litt etter kl 4 :(

Her har vi problemet med at INGEN bleier fungerer på natten, så vi må opp og skifte klær opptil flere ganger. Om det er langt nok mot morgen da, så kan han sprudle og stråle og trimme på stellebordet, som om det er morgen. Men da tar jeg ham med i senga igjen, ammer og ignorerer, så sovner han til slutt[emoji28]
 
Her starter vi legging klokka 19, og er i seng til 20. Sover ikke senere enn 17.30 på ettermiddag. Da er det bad, kos på stellebordet, rett inn på soverommet hvor vi kikker litt i bøker, ammer og synger nattasang. Noen ganger sovner han fint selv med en gang, andre ganger gråter han og trenger en finger å holde i, vi putter inn smokk, litt ekstra kos på fanget osv. Har stort sett sovnet innen 20.30, ofte før.

Vi hadde en periode med legging rundt 12 uker som var jævlig! Det var da vi begynte å innføre gode og tidligere leggerutiner [emoji4] er også et utviklingstrinn akkurat der dere er nå, som kan påvirke søvnen.
 
Her har vi problemet med at INGEN bleier fungerer på natten, så vi må opp og skifte klær opptil flere ganger. Om det er langt nok mot morgen da, så kan han sprudle og stråle og trimme på stellebordet, som om det er morgen. Men da tar jeg ham med i senga igjen, ammer og ignorerer, så sovner han til slutt[emoji28]
Har du prøvd å skifte bleien mens baby sover? Funker her[emoji85]
 
Da jeg var hos pappa ei uke, så skifta vi i senga, men her hjemme går vi på badet. Må jo skifte klær også. Han pleier å våkne når jeg bytter klær i senga også..
 
Her legger frøkna seg i vugga mellom 2230 og 24, fire av syv netter sover hun da til kl 07 og får pupp og sovner igjen [emoji4]. Jeg er veldig B menneske, så passer meg fint [emoji4]
 
Her starter vi legging klokka 19, og er i seng til 20. Sover ikke senere enn 17.30 på ettermiddag. Da er det bad, kos på stellebordet, rett inn på soverommet hvor vi kikker litt i bøker, ammer og synger nattasang. Noen ganger sovner han fint selv med en gang, andre ganger gråter han og trenger en finger å holde i, vi putter inn smokk, litt ekstra kos på fanget osv. Har stort sett sovnet innen 20.30, ofte før.

Vi hadde en periode med legging rundt 12 uker som var jævlig! Det var da vi begynte å innføre gode og tidligere leggerutiner [emoji4] er også et utviklingstrinn akkurat der dere er nå, som kan påvirke søvnen.

Ja vi er inne i akkurat det samme nå! Rundt 12 uker! 3 dag med forferdelig kveld!! Hvordan skal jeg få lagt tidligere ? Bare hopper dere rett på?
Har vært i utdrikningslag med lille i dag. Hatt en grusom dag.. og så bare gråt nå når vi vil prøve å legge ho
 
Ja vi er inne i akkurat det samme nå! Rundt 12 uker! 3 dag med forferdelig kveld!! Hvordan skal jeg få lagt tidligere ? Bare hopper dere rett på?
Har vært i utdrikningslag med lille i dag. Hatt en grusom dag.. og så bare gråt nå når vi vil prøve å legge ho

Vet du hva, vi bare begynte en dag vi. Jeg synes at det virket som at hun ble så trøtt sånn i syvtiden, og tok seg en dupp da for å så våkne igjen og legge seg klokken 23 sammen med oss. En dag bare innførte jeg rutine med bading, flaske og legging i egen seng og det funket helt fint. Men det viktige da er jo at de ikke sover rett før de skal legge seg på en måte :p. Men - dersom det ikke funker for dere så er et alternativ å forskyve leggetiden med 15 min hver andre-tredje dag har jeg forstått. :)
 
Hei dere. Vil gjerne ha noen råd..
Mi lille frøken legger seg rundt 21.30-22.30.
Hun er 12 uker, og nå i det siste har hun begynt å bli grinete på kveldene.. kan det være et tegn på at hun trenger å legges tidligere?
Hun sovner selv på kvelden, men de to siste kveldene har det vært vanskeligere å legge henne og hun virker overtrøtt og må bysses i søvn..

Hvor lenge i et strekk er deres våken på kveldstid?

Synes det er vanskelig med soving så vil gjerne høre hvordan dere gjør det [emoji4]

Følg lilleminis på Snap og insta og face. Gode råd om akk dette teamet:)
 
Ja vi er inne i akkurat det samme nå! Rundt 12 uker! 3 dag med forferdelig kveld!! Hvordan skal jeg få lagt tidligere ? Bare hopper dere rett på?
Har vært i utdrikningslag med lille i dag. Hatt en grusom dag.. og så bare gråt nå når vi vil prøve å legge ho

Vi startet med å bade rundt 7, for deretter å leke og kose litt i stua til vi så tegn på trøtthet(gni i øyne og blanke øyne her), da gikk vi på rommet og fortsatte rutinen. Endte med å legge rundt 9, neste dag halv 9. Etter neste dag droppet vi å gå innom stua, men gikk rett fra bad til soverom. Husker at han ikke skjønte så mye når vi la han da. Lå bare og kikket rundt seg, men gråt ikke. Tok lang tid før han sovnet første gangene, men blir kortere og kortere. Vi sitter ved siden av senga mens han sovner.
 
Ja vi er inne i akkurat det samme nå! Rundt 12 uker! 3 dag med forferdelig kveld!! Hvordan skal jeg få lagt tidligere ? Bare hopper dere rett på?
Har vært i utdrikningslag med lille i dag. Hatt en grusom dag.. og så bare gråt nå når vi vil prøve å legge ho

Jeg har forøvrig satt inn due date, og i følge den har hun en rolig periode no. Kan midlertidig ikke skjønne annet enn at hun er i utviklingssprang nå for hun er kjempe urolig og ikke seg selv! Når jeg skifter fra due date til fødselsdato så er hun midt i utviklingsspranget og det må være det som gjør at hun er så uvanlig urolig??
 
Eller kan hun bli ekstra var på å bli overtrøtt etter sist sprang?? Hun er i hvert fall veldig vanskelig å legge for tiden[emoji45] våknet mange ganger i natt også. Hun er så flink til å legge seg normalt sett, så håper ikke det blir en vane at vi må bysse henne i søvn for da blir jo natten ødelagt.. i dag måtte bare mannen ta legging for jeg bare gråt. Det gikk heldigvis veldig bra. Jeg stresser sånn med dette☹️ er medlem på lillemini, men hun har jo akkurat tatt ferie nå..
 
Jeg har forøvrig satt inn due date, og i følge den har hun en rolig periode no. Kan midlertidig ikke skjønne annet enn at hun er i utviklingssprang nå for hun er kjempe urolig og ikke seg selv! Når jeg skifter fra due date til fødselsdato så er hun midt i utviklingsspranget og det må være det som gjør at hun er så uvanlig urolig??
Jeg skjønner ikke hvorfor akkurat termindatoen skal bestemme når det sies at barnet er født til termin alt fra 3 uker før til to uker etter. Her stemmer fødselsdato helt klart mye bedre en termindato.
 
Baby legger seg her rundt 21-22. Har blitt veldig forskjøvet pga varmen. Vi har egentlig ikke etablert noen helt gode rutiner enda. Ønsker at hun skal sovne selv, men tror ikke hun er helt klar enda.
 
Back
Topp