Leggetid

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Når legger dere ned de søte små for kvelden/natten i sin seng? :)
Samtidig som dere legger dere eller har dere begynt med en slags rutine der den lille legger seg litt før?
 
Frem til nå har jeg lagt meg sammen med baby ca kl 22. Men ser nå ut som vi må begynne å legge henne tidligere, rundt kl 19, da hun gir uttrykk for at dagen hennes er over da.
Skulle forsøke første gang i natt, men da greide hun å sovne i sofaen kl 18, så det ble ikke legging i egen seng før kl 21 [emoji4]
 
Dette har jeg også lurt på! Lille sovner som regel rundt 19, da sovner hun på stuen med oss. Jeg bruker å amme en siste gang rundt klokken 21.30-22, så legger vi oss alle mann etter det. Når begynte dere med å legge tidligere? Lille er 5 uker.
 
Frøkna her startet med å sove natta gjennom for en uke siden[emoji7][emoji7] Hun sovner mellom kl 21-22 og sover da fram til 05/06. Hun henger i puppen siste par timene før hun sovner da[emoji28] Fra kl 19/20 vil hun ha mat 2-3 ganger før hun sover. Så hun legges i senga si etter siste mating mellom 21/22
 
Har fundert litt på dette selv de siste dagene. Hun blir ofte trøtt rundt 20. Det er leggetiden for storesøsknene så jeg skifter som oftest på vesla da også og tar på pysjen. Hun sover gjerne en dupp etter dette og vi har til nå hatt henne på sofaen. Og så får hun mat i 21.30/22 tiden og legges i senga og da sover hun til mellom 05-07. Hun er ikke konsekvent enda, men jeg lurer på om jeg skal forsøke på tidligere leggetid litt om litt. Vi må i tillegg øve litt på å finne søvnen selv snart, hun sovner som oftest ved puppen.
9 uker imorgen
 
Siste uken har vi (siden vi merket at lille ble overtrøtt) prøvd å legge henne tidligere. Det har fungert ganske bra, så hun har vært i seng mellom 19-21, tar alt fra 20-50 min å roe henne (bysser litt før vi legger henne ned, noen ganger med brown noise appen).

Vi legger henne i bedside-crib også ligger babycallen ved siden av. Da får vi noen timer for oss selv før leggetid, eller kan legge oss tidlig vi og. Hun er 9 uker og 2 dager idag.
 
Har har plutten blitt nesten 3 måneder, og vi har i flere uker prøvd å ha stellerutine rundt klokken 19-20, og lagt ham i den tiden. Men han vil liksom ikke overgi seg til søvnen.. bruker ofte lang tid på å falle til ro, og er våken igjen etter 30-45 minutter og er da våken (men overtrøtt) til vi legger oss. Han er også våken ca hver 2-3 time om natten. Synes det er litt frustrerende, for han sovner x antall ganger, men det er akkurat som om han bare «nei vent, sove? Det gidder jeg ikke!» o_O han begynner heldigvis å slappe bedre av og gråter ikke panisk av å være overtrøtt :)
 
Min er jo litt større, men dog litt treg i utviklingen. Her legger han seg mellom 21.30 og 22.30 og sover til ca kl 07.00. Noen ganger skal han ha en flaske. Vi har begynt å gi han litt grøt/velling på kvelden da han er så innmari sulten.
 
Lille er syv uker i dag og har ikke mer leggerutiner enda enn at hun legger seg sammen med oss og det er stort sett mellom ti og elleve, men da må hun som oftest sove før vi går inn på soverommet. Hvis hun da er mett sover hun til tre/fire og spiser igjen da før hun sover til seks/syv :) Sover foreløpig sammen med oss men når vi er ferdig med overgangen til flaske og mme nå skal vi øve mer på å sove litt i egen seng.
 
Her legger han seg når jeg/vi legger oss. Han nekter å sove alene, må ligge inntil , så har foreløpig ikke brukt den fine bedsidecriben:)
 
Her legger lille seg rundt 19-19.30 tiden[emoji3] Begynte med dette når hu var rundt 8 uker da hun viste tydelige tegn på at hun var trøtt. Vi begynte me å ta på nattis, pupp å så la henne i bagdelen i soffan med oss men etter et par uker prøvde vi p legge henne direkte i senga si etter puppen og hun sovna med en gang :)
Veldig godt med litt voksentid på kveldene[emoji3]
 
Loppa legger seg med meg 23-00 tida, vi samsover i egen seng siden hu ikke sover aleine. Våkner hver andre time for mat hele natta, ca det samme på dagen Har prøvd egen seng, men våkner etter ca 15min [emoji6]
 
Vi legger henne mellom 18-21. Prøver å legge henne så nærme 18 som mulig. For hun blir så overtrøtt om vi går mye lengre. Jeg legger meg i 22 tiden.
 
Får hun tidligst i seng kl 00. Litt sent etter min mening. Men stor fremgang enn bare for noen uker siden
 
Endrer seg fra periode til periode her. Frem til uke 8 sov hun av og på hele dagen, så da tok vi kveldsstell og la oss til den duppen som var nærmest kl 22. I den perioden våknet hun oftest ca hver 2. time hele natta.
Når hun ble 8 uker endret det seg. Da ble hun mye mer våken på dagtid, og mye mer nysgjerrig. Pga dette blir hun veldig overtrøtt på kveldene, og da er det kun puppen som gjelder.
Vi kunne lagt henne rundt kl 19, men da hadde jeg måttet ligge sammen med henne i en times tid. Så for at jeg skal slippe det, lar vi henne sove på meg på sofaen fra ca kl 19-21:30. Da steller vi kjapt, å så legger vi oss begge to. Da sover hun gjerne 5 timer før hun våkner å vil ha mat igjen.
Hadde hun tatt smokk hadde vi nok kunnet legge henne i senga rundt kl 19, men nå er det dessverre kun pupp som gjelder..
 
Legger seg i sengen sin mellom kl. 19-20 og er våken og får mat en gang rundt 02-03. Sovner med en gang igjen. Vi står opp ca. 07.30.
Virker som lille har døgnrytme..vet ikke om det er tilfeldig eller ei..men har vært sånn de siste 3-4 ukene :)
 
Her legger hun seg sammen med meg mellom 23-24. Noen ganger er hun våken hele kvelden, andre ganger sover hun tidlig på kvelen, andre ganger senere. Ingen fast rutine enda. Hun styrer det litt selv enda. Men når vi legger oss, sovner hun fort (enten til puppen eller uten) og sover da hele natta
 
Legger seg i egen seng, og sovner av seg selv (bruker ikke smokk, koseklut eller noe) mellom 21 og 22. Sover til 05-08. Sovner etter mat dersom hun får mat i senga med meg.
Hun har helt fra fødselen av «visst» forskjell på dag og natt.
 
Merkar at han treng ro på kvelden så vi tek kveld ca kl 21 då går vi på rommet og ammar i senga. Rundt 22 har vi sovna no i det siste, vi samsøv og han sovner alltid med puppen i munn :)
 
Back
Topp