Leggetid?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Når legger desemberbarna seg nå? :)
Og når er det morgen?
Mange nattmåltid?

Her går vi opp å legger mellom 19.30-20.00 nå. Hun begynte å bli klar for å legge seg litt tidligere, men så stilte vi klokka ;)
Hun våkner som regel først mellom
5 og 6 på morgenen. Er det kl 5 så sovner hun igjen, mens hvis det er rundt 6 så kan det hende at hun er klar for å starte dagen etter første måltidet. Sjeldent vi står opp etter 7.30 - morgenfugl som sin bror :)

Her legger hun seg rundt 19. Er veldig trøtt da. Får litt mat og sovner ganske fort :)
Har i det siste spist 2 ganger om natta, noen ganger 3. Våkner ofte rundt halv 7. Litt i tidligste laget kjenner jeg, men kan vel ikke klage. Blir greit når man får litt flere timer i strekk med søvn tenker jeg :p
Har ingen formening om når det vil skje da.

Legger han 18.30-18.45 :-) da er han stup trøtt å blir sur om han ikke blir lagt i seng. spiser av og til 1 gang på natten også er det morgen ca kl 7 :-)

Leggetid ca 19.
Må som regel opp et par ganger for påfyll eller uroligheter før jeg selv går til sengs ca 22. Mat ca 22-23, ca 03-04 og morgen ca 7 (når storebror våkner..).
Siste nettene har han kava fælt med rap eller bæsj. Endte opp med å sove sittende i natt. Jaja, vi sov ihvertfall på et vis.. Håper vi sover bedre i natt :)

Tar fortsatt med meg frøkna inn på soverommet når jeg legger meg selv. Hun sover gjerne på sofaen de siste timene før det da :)

Prøver iherdig å få han til å være med på min rutine om at 19.30/20.00 er leggetid. Men det er med variert hell :p Det har hendt at han har sovnet rundt 21og da vekker jeg for pupp når jeg legger meg :)
Spiser 2-3måltider om natta og våkner for dagen 07/07.30 :)

Føler vi styrer og ordner fælt rundt leggingen så jeg håper vi knekker koden snart :)

Vi hadde leggetid kl. 19-20 i en to ukers tid. Nå er vi tilbake på kveldsuro og lite søvn fra 16-17 tiden og ingen rutiner på kvelden. Nattmåltid 22-23 (vekkes av meg hvis han sover, så dette ber han aldri om), 02.30 og så 05.30-07.00. Dagen starter helst rundt 9-10. Kommer an på om jeg må stå opp eller ei.

Men det aller beste er at han ikke lenger sover oppå meg. Det var utrolig slitsomt.

Hun er veldig trøtt rundt kl 20, men får henne ikke i seng før ca 21:30. Hun vil ikke ha mat og sovner ikke. I kveld har hun skreket i nesten 1 time sammenhengende :( Sovnet nå. Bruker å spise kl22, 03,06 og så står vi opp ca 07:30.

Prøver iherdig å få han til å være med på min rutine om at 19.30/20.00 er leggetid. Men det er med variert hell :p Det har hendt at han har sovnet rundt 21og da vekker jeg for pupp når jeg legger meg :)
Spiser 2-3måltider om natta og våkner for dagen 07/07.30 :)

Føler vi styrer og ordner fælt rundt leggingen så jeg håper vi knekker koden snart :)

Mitt tips er å IKKE styre med leggingen! Det gjorde jeg sist og har innsett denne gangen at det har da ingen betydning!! Denne gangen har jenta fått styre det selv, og når hun var klar for det så begynte hun gradvis å bli trøtt tidligere.

Det avhenger litt hvor sen den siste duppen var, men hun er som regel i seng senest kl.21. Spiser første måltid 01.30-02.00, og så varierer det veldig. Noen ganger våkner hun annenhver time frem til det er morgen. Noen ganger hver time. Ikke spesielt sulten etter det første nattmåltidet, men får pupp og sovner fort. Noen netter sliter hun med å finne roen igjen. I natt lå hun og kastet seg rundt i sengen fra kl.4, og da sover jeg knapt noe...
Morgen 07.30-08.00, men da er det ikke lange stunden hun er våken før hun sovner igjen. Så da sover jeg ofte en halvtime-time selv :)

Her legger vi hun ca kl. 20.00 og hun våkner kl. 8:00. Før våknet hun kl. 6.00 og spist før hun sovnet igjen men nå sover hun helt til kl. 8.00.

Hvordan får dere dem i seng så tidlig!? Snuppa her sovner ikke før 22.30-23.30 (etter å ha stilt klokken).

Kjenner det kunne vært deilig å hatt litt voksentid på kvelden.. Noen som har tips?

Hun våkner til forskjellige tider hver morgen.. :/

Hvordan får dere dem i seng så tidlig!? Snuppa her sovner ikke før 22.30-23.30 (etter å ha stilt klokken).

Kjenner det kunne vært deilig å hatt litt voksentid på kvelden.. Noen som har tips?

Hun her regulerte det helt selv! Jeg tror det lureste er å følge barnets rutine.

Mener også å ha lest her inne at det er først mår de er 4 mnd at et søvnhormon (husker ikke navn) begynner å produseres, og Ar det er først da man kan begynne å jobbe med legging (hvis man ønsker)

Mi er trøtt mellom 19-20, så da legges ho da. Ho har brukt å sove til 06:00 før ho våkner for mat, men nå våkner ho i to-tida.

Mitt tips er å IKKE styre med leggingen! Det gjorde jeg sist og har innsett denne gangen at det har da ingen betydning!! Denne gangen har jenta fått styre det selv, og når hun var klar for det så begynte hun gradvis å bli trøtt tidligere.

Du har jo rett :) Han er snart 4mnd og jeg kan ikke forvente at han faller inn i en rutine med en gang. Får ta det som det faller seg, men skal innrømme at jeg er litt missunnelig på de som har deilige sovebarn ;)

Du har jo rett :) Han er snart 4mnd og jeg kan ikke forvente at han faller inn i en rutine med en gang. Får ta det som det faller seg, men skal innrømme at jeg er litt missunnelig på de som har deilige sovebarn ;)

Det blir etterhvert skal du se :)

Min bestemte det også selv. Merket det ved at han bare spiste i søvne og sov videre på kvelden når han var oppe. Så da begynte vi å legge han i senga istedenfor i stua. Var selvfølgelig ikke hver gang det funket, men plutselig så bare sov han hele kvelden hver dag...

Min bestemte det også selv. Merket det ved at han bare spiste i søvne og sov videre på kvelden når han var oppe. Så da begynte vi å legge han i senga istedenfor i stua. Var selvfølgelig ikke hver gang det funket, men plutselig så bare sov han hele kvelden hver dag...
Høres så deilig ut! Håper det skjer her også etterhvert :)

Her hadde vi en skikkelig urolig baby frem til 2 mnd. Bysset og bysset hver eneste kveld, sovnet ca 00.00.
Så hadde veldig liten tro på å få henne inn i noen rutiner. Men vips så var det gjort. Badet hver kveld og hun begynte å sove 21.30, så 21.00 . nå siste ukene har hun sovnet mellom 19.00-20.00 . sover veldig lite på dagtid, om hun sovner sover hun stort sett kun 30min av gangen. 4-5 ganger for dag.

Back
Topp