Leggetid?

Vi begynner med grøt rundt 19-19.30, så får han på seg pysj og legger seg ca 20, får litt melk på sengekanten og vi synger et par nattasanger. Stort sett har han sovnet innen 20.30, da sover han gjerne 1-1,5 timer før han våkner igjen og KREVER pupp selv om han ikke egentlig er så sulten. Så sovner han igjen, og så varierer det veldig hvor ofte han våkner etter det. Og jeg er så i ørska under nattammingene nå at jeg ikke klarer å følge med på klokka :P

Det er ganske nytt at han tar kvelden 20.30, da, frem til forrige uke syntes han ikke det var natten før 21-21.30 :P

Kveldsgrøt 17.45-18, så stell på både ho på 6mnd og 3,5 år. Så variere d litt kor trøtt ho e om d blir flaske rett etter stell eller om vi drøye t 19.00-19.15. Den flaska får ho på rommet så litt sang, sover som regel seneste 19.45. Så e e flaske en gang mellom 02-06, men ikke bestandig... står opp mellom 06-07.30 får da fruktmos med spoon (tilleggsnæring pga lite flaske løpa dagen og melkeallergi) så flaske 1-2t etter d...

Begynner kveldstell rundt 18. Får pupp på sengekanten ca 18.30. Sovner som regel veldig fort og alltid før 19. Spiser som regel 3 ganger på natta og våkner ca 07.

Grøt ca 17:45-18:00 en gang. 60ml mme attåt. Bad/kattevask etterpå. Så litt kos i pysjen og pupp/i seng til 18:45-19:00. :)

Gir grøt i 17.30-18 tiden. Deretter litt kos før pysjen og kveldsstell en gang mellom 1830-19. Deretter litt pupp og lesing/syning og så i seng. Sovner så og si med en gang. Frem til et par uker siden skjedde alt en time senere og uten protester, men han er helt ferdig i 17-18 tiden, og det selv om han våkner fra siste dupp 16.30. Litt bråk på stellebordet også nå, men heldigvis sovner han like raskt som før. Har også begynt å våkne i 22tiden og rundt kl02 for pupp, og starter dagen rundt kl 06. Håper det er en fase for han har brukt å sove fra 20ish til 05 eller helt rundt i flere mnd.

Lillemann får grøt litt før kl 18 og en liten skvett mme etter det. Sover så til kl 6 og får mme. Er våken til kl 10 og får grøt og en skvett mme, sover så til kl 12. Middag og en skvett mme kl 14 igjen, og sover ca 45 -60 min mellom 15 og 16.

Vi begynner med grøt rundt 19-19.30, så får han på seg pysj og legger seg ca 20, får litt melk på sengekanten og vi synger et par nattasanger. Stort sett har han sovnet innen 20.30, da sover han gjerne 1-1,5 timer før han våkner igjen og KREVER pupp selv om han ikke egentlig er så sulten. Så sovner han igjen, og så varierer det veldig hvor ofte han våkner etter det. Og jeg er så i ørska under nattammingene nå at jeg ikke klarer å følge med på klokka :p

Det er ganske nytt at han tar kvelden 20.30, da, frem til forrige uke syntes han ikke det var natten før 21-21.30 :p
Har det ganske likt her å, gir henne grøt ca 19.30, så på med ny bleie og pysj før vi legger oss i senga og hun får nattapuppen sin. Men da våkner hun ikke igjen før mellom kl.23-01, og sover gjerne 4-5timer igjen nå (hadde en periode hvor hun våknet annenhver time, og da var jeg å helt i ørska) :P våkner igjen rundt kl.8, får pupp i senga og så står vi opp rundt kl.9 :)

Her er det grøt rundt kl 17.30-18.00. Deretter kveldsstell også får han så mye mme han orker (inntil 150 ml) i 18.30-tiden. I seng ca 19.00. Sover da til ca 6.30-07.00, så ligger vi gjerne og halvsover/koser til vi står opp rundt kl. 08.00.

Varierer alltid litt etter hvordan hun har sovet iløpet av dagen. Grøt i 18-19 tiden, så et kvelds bad etterpå, sløyfer det innimellom, så er det senga og nattasang. Vil stort sett ikke ha flaske på kvelden da hun er mett erter grøt. Sovner mellom 19-20, og får mat 1 gang. Står opp i 07 tiden ☺️

Lillemann får grøt litt før kl 18 og en liten skvett mme etter det. Sover så til kl 6 og får mme. Er våken til kl 10 og får grøt og en skvett mme, sover så til kl 12. Middag og en skvett mme kl 14 igjen, og sover ca 45 -60 min mellom 15 og 16.
Er du skikkelig A-menneske? Hadde aldri taklet å stå opp kl.6 hver morgen jeg :P Våkner lille før kl.8 får hun pupp i senga til hun dupper av igjen ;)

Grøt 17.45-18, kveldsstell, kveldskos i pysjen med bok før amming. Sovner som regel innen 19 hvis han sovner ved brystet. Ellers blir klokken fort 20. Bør helst ikke sove etter 15.30, da blir det senkveld. Våkner ca 4-5 ganger på natt, og har ofte en våkenperiode på 1-2t midt på natten for tiden. Står opp ca 7.

Grøt eller annet mat ca kl 17, så tar vi på pysj, så står vi og titter litt på biler (noe pappa liker), så synger vi litt, så får han pupp og sovner en gang mellom 18:00 og 18:30. Er gjerne litt urolig den første timen etter at han har sovnet. En periode våknet han bare en gang ca kl ett, men nå har han hatt litt vondt i magen og våknet oftere en stund. Når han våkner om natta vil han enten ha nattasang og trøst eller pupp :) våkner en gang mellom 6 og 6:30 :)

Kveldsstell 18.30-19.00 (spørs om hun skal bade eller vaske). Får grøt ca 19.30, koser litt og er i seng til 20.00 (sovner i armene mine enda :/ ). Sover til 06.30-08.00. Våkner én gang i løpet av natten for mat.

Grøt 17.45-18, kveldsstell, kveldskos i pysjen med bok før amming. Sovner som regel innen 19 hvis han sovner ved brystet. Ellers blir klokken fort 20. Bør helst ikke sove etter 15.30, da blir det senkveld. Våkner ca 4-5 ganger på natt, og har ofte en våkenperiode på 1-2t midt på natten for tiden. Står opp ca 7.
Har nettopp hatt en sånn periode vi å at hun har våknet hver 2-3time på natt, men sovnet heldigvis fort igjen når jeg la henne til puppen. Men nå den siste uka har hun plutselig begynt å sove 4-5timer i strekk igjen, så det er deilig... så håper det blir 6-7timer å snart ;)

Kveldsstell 18.30-19.00 (spørs om hun skal bade eller vaske). Får grøt ca 19.30, koser litt og er i seng til 20.00 (sovner i armene mine enda :/ ). Sover til 06.30-08.00. Våkner én gang i løpet av natten for mat.
Høres ut som dere har fått en veldig fin og god rutine der ja, gleder meg til mi klarer å sove så lenge i strekk :)

Kveldsmat klokka 1900, en flaske mme og en smaksprøve med grøt (helt nytt, da, men hun jafser det i seg så jeg blir reint redd), så går vi på badet der vi setter på rolig radio og tar av klærne for å lufte stumpen (og kanskje tisse litt). Jeg tapper i badevann og vi prater og har det så koselig :) så bader jeg henne, øver på å få vann i ansiktet og leker litt med badeanda. Så er det tørk og på med pysj før vi pusser "tenner" og går på soverommet. Oppi soveposen og etter en laaaaang kos og gjerne kyss også, er det ned i sengen. Synger nattasang og venter til hun sovner før jeg går ut. Hun pleier å ha sovnet mellom 19.30 - 20.00
Hun sover til mellom 01.45 og 06.00 og kommer over i vår seng der hun sover videre til rundt 06.30

Høres ut som dere har fått en veldig fin og god rutine der ja, gleder meg til mi klarer å sove så lenge i strekk :)
Tror vi har vært heldig :-) hun har sovet fint siden hun ble født. Var oftere oppe for pupp i starten selvfølgelig, men hun har sovnet med en gang etter mat hele tiden. Vi har mer trøbbel med dagsovingen vi, da. Kjemper mot søvnen og sover lite av gangen. Samtidig må vi bysse hele dagen og kvelden. Ganske tungt :p

Tror vi har vært heldig :) hun har sovet fint siden hun ble født. Var oftere oppe for pupp i starten selvfølgelig, men hun har sovnet med en gang etter mat hele tiden. Vi har mer trøbbel med dagsovingen vi, da. Kjemper mot søvnen og sover lite av gangen. Samtidig må vi bysse hele dagen og kvelden. Ganske tungt :p
Skjønner, hun her har vært veldig flink til å sove på dagen, de første 3-4månedene kunne hun fint sove 2-3timer i strekk. Nå sover hun fra ca 30min-1t om gangen. Men har vugge i stua, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten den. Ellers så sover hun best når vi er ute å triller :)

Skjønner, hun her har vært veldig flink til å sove på dagen, de første 3-4månedene kunne hun fint sove 2-3timer i strekk. Nå sover hun fra ca 30min-1t om gangen. Men har vugge i stua, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten den. Ellers så sover hun best når vi er ute å triller :)
Ja, det er liksom ikke så lenge. 1-2 timer hadde vært bedre :p Sover best på tur her og, eller i bilen.

Back
Topp