Leggetid

Lykkemammaen

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Når legger dere babyen for kvelden? Blir den lagt før dere selv eller er den oppe sammen med dere helt til dere selv går til sengs? Her har jenta vår vært oppe til i 23 tiden til vi selv legger oss,men i kveld la jeg henne i 21 tiden..godt med litt voksentid før det er natt,men jeg får mindre søv..så får se i morgen om det var verdt det

Er som regel oppe med oss, men har lagt henne noen timer før innimellom. Er ikke alltid det lar seg gjennomføre, men såå deilig når hun er litt samarbeidsvillig ;)

Her tar vi stort sett kveldsstellet samtidig eller rett etter storebror er stelt/lagt så sover han i stuen m oss til vi legger oss. Varierer litt når han sovner for kvelden, mn ofte i 8 tiden. Da ligger han i babynestet, så bærer eg den bare ned i sengen når eg vil legge mg. Mn ofte våkner han i 23 tiden for mat, så eg sitter ofte oppe til då. Har ikke klart å legge han på soverommet enda mens vi er oppr i stuen (han e 6 uker), mn så lenge han sover våkner han ikke av tv og prating, så voksentiden føler eg egrntlig vi får uansett:)

Her ligger han på stuen til vi går å legger oss :) Er vant til at det er lyder rundt han, så sover like godt :)

Tar kveldstell i 7-8 tiden :)

Hun sover i stua til vi legger oss (de dagene hun ikke kolikkhyler, da legger vi oss tidligere alle tre)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er stort sett sammen med oss! Har hatt noen kvelder innimellom son jeg har fått lagt han rundt 21, men det funker ikke nå om dagen :p

Hun legger seg i elleve-tolv tiden. Samtidig som oss. Får siste flaska da :)

Vi legger henne i sengen når hun sovner sån mellom 8-9. Vi tar på pysj og resten sån i 19 tiden, så hun er klar for natten :)

Vi har nettopp begynt med kveldsstell mellom 8 og 9 avhengig av hvordan det passer med tidspunkt for amming. Også slår vi av lyset over sofaen for at det skal symbolisere kvelden også sovner han sammen med oss og blir lagt på rommet etterpå mellom 9 og 10. Prøvde en gang han hadde spist siste måltid halv 9 å vekke han for kveldsmat, men han var både vanskelig å vekke og våkna til samme tid som når jeg ikke vekte at det ble med den ene gangen.

Lille er 8 uker nå og sovner ca 19-1930. Veldig deilig å endelig ha kvelden for meg selv og få skru av mammaen litt :) i natt spiste han ikke mellom 12 og 06 så da fikk jeg en god natts søvn også!

Legger han i redet sitt, i vår seng.

Off... Her har vi ikke struktur på noe ennå.. Så nå legger han seg sammen med oss. Det blir vel i 23 tiden, men har hendt jeg har lagt meg kl 21 for å få han til å sove.. Han sover lite på kvelden (etter 19)... Mye grining og pupping. Derfor er det like greit å legge seg, han sover godt på natta. Dette er heldigvis bare en overgang, men kjenner jeg gleder meg litt til rutiner og struktur.

Her er hver eneste kveld en kamp for å få henne til å sove. Bader henne i 19-19.30 tiden og prøver å få henne til å sove etter dette. Hun er tydelig trøtt men finner ikke roen til å sovne. Eneste som hjelper er byssing og bæring. Da slukner hun til slutt. Gleder meg til hun klarer å sovne av seg selv, eller bare det å finne roen til å sovne når hun er trøtt...

Har heller ingen rutiner på legging. Eg prøver å legge henne i 8-9 tiden når hun sovner på puppen og på meg. Men med en gang eg legger henne ned, våkner hun eller vist eg beveger litt på meg eller snakker. Så her sover hun alt i mellom 22-24

Fram til det sover hun bare på meg. Men håper eg kan få en rutine på det snart. Litt alene tid med kjæresten hadde vært topp å fått igjen.

Takk for svar alle sammen☺fint å høre hvordan andre gjør det. Vi har ikke en baby som bare sovner av seg selv og om hun sovner av byssing i stua våkner hun med engang vi legger henne fra oss. Men nå har vi nettopp vært hos manuellterapeut som kjente tydelig at vi har en veldig stiv baby..etterpå når jeg skulle holde henne merket jeg stor forskjell..helt utrolig. Så nå er jeg spent på å se forandringen..Hun sovnet av seg selv rett etter timen☺ Kanskje vi får til noen rutiner nå.

Lille er 8 uker nå og sovner ca 19-1930. Veldig deilig å endelig ha kvelden for meg selv og få skru av mammaen litt :) i natt spiste han ikke mellom 12 og 06 så da fikk jeg en god natts søvn også!

Legger han i redet sitt, i vår seng.
Høres helt fantastisk ut! Gleder meg til det blir slik her i huset

Back
Topp