Leggetid

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Når legger babyene seg for natten? Vi har pleid å legge rundt 21-21.30, og da sover hun sammenhengene til ca. 06. Men idag sovnet hun på fanget mitt kl. 20 og hun sover fortsatt. Spent på om hun våkner tidligere på morgningen da. Begynner å bli litt mer rutiner på ting nå, spesielt etter påske.
Når legger deres babyer seg?
 
Her legger guttn seg kl. 19.30 og det har han gjort siden han var 3 mnd :) Han sover til rundt 6 om morningen!
 
Her legger guttn seg kl. 19.30 og det har han gjort siden han var 3 mnd :) Han sover til rundt 6 om morningen!
Min er bare 2 måneder da:) Lurer på om jeg skal prøve å legge henne litt og litt tidligere for å få henne til å sove lenger. Virker jo som hun har behov for det siden hun sovna så tungt.
 
De siste dagene har jeg lagt min gutt rundt 20.30 tiden, våkner kl 03.00 ca , får mat, og er våken hver 2 time etter det, står opp kl 08.00... Han plages mye med magen på morgenen... :-/ sover generelt dårlig på dagen... :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min er bare 2 måneder da:) Lurer på om jeg skal prøve å legge henne litt og litt tidligere for å få henne til å sove lenger. Virker jo som hun har behov for det siden hun sovna så tungt.
Det var det jeg gjorde :) La han litt og litt tidligere :) Er så godt å ha litt tid til seg selv, der man kan få gjort noe ;) Jeg prøver å flytte legge tiden til 19.00 nå men har ikke klart enda
 
De siste dagene har jeg lagt min gutt rundt 20.30 tiden, våkner kl 03.00 ca , får mat, og er våken hver 2 time etter det, står opp kl 08.00... Han plages mye med magen på morgenen... :-/ sover generelt dårlig på dagen... :(


Sent from my iPhone using BV Forum
Her er natta over mellom 07.30 og 08.30. Men da er hun bare våken i en time før hun vil sove igjen. Sover lett 3 timer i strekk på dagen hvis jeg triller.
 
Min finner ikke roen før 23-00:/ han er så klengete på kveldstid at jeg blir gal:/ så tar han heller ikke smokk, så da bruker han meg:/


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Idag er tredje dagen på rad at han slokner rundt klokka 21. De to forrige nettene har han sovet til i 2-3tida, regner med det samme idag. Da spiser og sover han et par ganger før vi står opp i 9-tida. På dagtid sover han ikke sånn veeldig mye. Litt smådupping innimellom, og kanskje én eller to litt lengre økter.
Idag var han stuuuptrøtt da han la seg, ikke et kny etter han ble lagt ned :)
 
Her driver vi gradvis og drar tidspunktet for legging, er nå kommet til 20:45 ca, sover da til 7 ca før 1. mating. Det fungerte bra med gradvis tidligere leggetid hos storesøster, så satser på at det går bra denne gangen også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her begynte det med kl ti, men det har gradvis blitt tidligere uten at vi har jobba for det :) Så de siste dagene har ho sovna sånn kvart over åtte, halv ni. Da legger vi ho i vugga på soverommet vårt. Men om det er tilfeldig, eller om ho begynner å finne en rutine allerede, dèt vet jeg ikke!
 
Stort sett 19.00, rett før storebroen:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
21 til 0730 i dag!
Prøver også med gradvis tidligere legging. Gleder meg til å få litt kveld igjen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Siden hun sovne en time før hun pleier igår, så våkna hun to timer før og var sulten! Men hun sovna igjen med en gang, og sov til 07.30. Så det er jo egentlig det samme om jeg nattammer kl. 03 eller 06. Sover jo videre uansett:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
I går sovnet han 22:30, men våknet med 2-3 timers mellomrom for å få mat. Vi pleier å stå opp i 07:30-08:30 tiden. Ingen rutine her i når han sovner for kvelden...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
De siste kveldene har hun vært klar for natta rundt 21.30-22.00. Stresser ikke veldig med det, hun har funnet en rytme på det selv. Våkner for mat 1 gang mellom 2 og 4, og sover til 8 når vi må stå opp med storesøster. Funker fint foreløpig, også flytter vi litt nedover når det passer seg sånn.
 
Oi, heldig! :) Mater du mange ganger i løpet av natta, og når er det morgen?
Ja, han er var innstillt på å sove hele kvelden helt siden han ble født, så da tenkte jeg det var like greit å innføre leggetid så tidlig i stedet for å ha han oppe i stua, da blir han bare sutrete og overtrøtt (som jeg opplevde med storebror, trodde han ville spise hele kvelden, men skjønner jo nå at han var trøtt og burde lagt seg i stedet). Han spiser 2-3 ganger i løpet av natta. En gang i 01.00 tiden. Så 4-5 tiden og så stort sett en gang til før vi står opp i 7-7.30 tida. Men da er det frokosten på en måte så vi har god tid til å ordne oss på morgenen og jeg får spist frokost før han er sulten igjen. Tar ofte en dupp også før han vil ha mat igjen. Vi kunne sikkert ha sovet lenger på morgenen, men storebror våkner på den tida, så det er like greit å komme seg opp da. Kunne jo tenkt meg at han spiste en gang på natta, noe han sikkert hadde gjort om han la seg senere. Men jeg synes nesten det er bedre at han legger seg tidlig, matingene tar bare 10 min av gangen uansett, så legger han seg og sover videre i kurven sin med en gang. Kvelden er litt hellig for meg:)
 
Etter at hun begynte å ta smokk har det blitt mye lettere å legge henne. Nå har hun lagt seg kl 20 i tre dager, men i dag var hun så trøtt at jeg la henne kl 19. Hun sovnet vel rundt 19:30. Så spent på når hun vil opp i morgen. Da våkner hun rundt kl 3 for mat, deretter rundt kl 6-7.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var en som var håpløs å legge idag og igår, sovna ikke før rundt 22.45. Igår var det nok fordi vi var borte og hun var overtrøtt, idag lurer jeg på om var på grunn av dårlig søvn igår... Håper det ikke vedvarer, for vi har jo hatt det så bra!
 
Back
Topp