Leggetid

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
Tid legger du/dere de små? Her sover guttungen som regel før 7:)

Synes det er veldig opp og ned her. I det siste har hun sovnet rundt 19...Men vil egentlig prøve å legge henne nærmere 10 tiden sånn at jeg får meg litt søvn. Hun våkner stort sett alltid mellom 07.30-8.00

Syns det er deilig, de timene etter kl. 19 som jeg og mannen har for oss selv:) legger meg selv, vanligvis i 10 tiden. Hehe

Ja det er forståelig! Men akkurat nå om dagen er jeg helt alene om ansvaret, så blir litt sliten av å stå opp så tidlig:P Så skulle gjerne ønske hun la seg nærmere 10-11, for går som oftest ikke til sengs før etter dette selv:) Men når far var i huset hadde jeg nok likt at hun la seg rundt 19-tiden jeg også..da man får pleiet forholdet litt også:)

Ja, godt å pleie forholdet litt også!:) vi la han ikke før 10-11 før, men det var litt seint syns vi så da begynte jeg bare å kle han til pysj klokka 17, istedenfor 19.. Og mate han tidligere og da sov han. Hvorfor er du aleine nå da? Har du mann i nordsjøen du og eller? Her har mannen nesten vært vekk i 2 uker, på sjøen. Kommer heldigvis hjem til tirsdag!:)

Nei, han jobber nok ikke i nordsjøen. Men han blir bortreist i et par mnd før han kommer tilbake;) Kommer vel hjem om ca. 3,5mnd;) Så blir en stund alene:)

Jenta vår legger seg mellom halv åtte, åtte :-) da sover hun til halv åtte/åtte på morgenen. Før så sovnet hun i ti-tiden, og det syntes jeg og mannen også var for seint, for vi ville ha litt alene tid, og ikke minst så ville vi kunne legge oss litt tidligere på kveldene, så vi ikke sov bort hele dagene!:-) så når hun har lagt seg er det kjærestekos, så legger vi oss heller i rett tid på kveldene, da får vi nok søvn og kan vi kan bruke hele dagen på kos og andre ting jeg og jenta vår til pappaen kommer hjem fra jobb igjen. Vi synes det er greit og komme i den rytmen så fort som mulig, fordi det er jo sånn det skal være og sånn det blir når det blir barnehage på lillemor og jobb på meg igjen. Uansett hvor godt det er å ligge utpå om morgenen... fast rutine er jo trygt og godt for de små :-D

Vi har også begynt å legge henne tidligere nå. Merker at hun blir nattrøtt i 7-8 tiden. Så da legges hun da. Hun blir veldig grinete hvis hun ikke får lagt seg rundt da. Men noen fast rutine har vi ikke enda.

Back
Topp