Leggetid

JanneJenta78

Forumet er livet
Hvordan er det med leggetid hos dere? Her legger gullet seg seinest kl. 22. Har liksom ikke fått noe fast klokkeslett enda. Prøver å få han i seng til kl.20, men sånn som i dag så sovnet han rundt kl. 19. Legger dere bare nurkene når de er trøtte, eller holder dere dem våkne til et bestemt klokkeslett?

Før la vi han klokka 19 og han sovna for kvelden etterhvert. Men så begynte han å få våkenperioder på natta, så da fant vi ut at han måtte legges senere. Vi prøver oss frem, og har vel til nå funnet ut at å legge hab ca 2 timer etter han våkner fra siste lur, dvs i ca halv 9 tida. Det gikk bra i går, og jeg skal prøve det samme i dag. Er han trøtt så prøver jeg å holde han oppe. Skriker han for ille legger jeg han selvfølgelig. Virker han ikke trøtt i det hele tatt ved leggetidspunktet, så venter jeg litt.

Så vi er fremdeles på utprøverstadiet. Han sitter på fanget mitt nå og må kontinuerlig underholdes.

her legger han seg mellom 8 og hall 9... [:)]

ORIGINAL: Frøydis26

Før la vi han klokka 19 og han sovna for kvelden etterhvert. Men så begynte han å få våkenperioder på natta, så da fant vi ut at han måtte legges senere. Vi prøver oss frem, og har vel til nå funnet ut at å legge hab ca 2 timer etter han våkner fra siste lur, dvs i ca halv 9 tida. Det gikk bra i går, og jeg skal prøve det samme i dag. Er han trøtt så prøver jeg å holde han oppe. Skriker han for ille legger jeg han selvfølgelig. Virker han ikke trøtt i det hele tatt ved leggetidspunktet, så venter jeg litt.

Så vi er fremdeles på utprøverstadiet. Han sitter på fanget mitt nå og må kontinuerlig underholdes.

Hehe..kjenner til det [;)]

Begynner kveldsstellet kl 19, spiser ei lita skål med velling og får ei flaske etterpå så er det sengetid![:)]

Her er det ingen fast leggetid ennå. Prøver oss ut litt.

Prøver å legge mellom 8-9.... Litt avhengig av hvor trøtt hun er..

Vi er så slemme at vi legger han kl.18.00! (Startet med 19.00 fra fødselen av, men det passer bedre med 18 pga storesøster) Så får han ett måltid i 12-01-02 tiden, så i 5-6-7 tiden. Noen dager hopper han over 12-02 måltidet også. (Og her er det kun mm)

Her legger lillegutt seg i halv 9, 9tiden. Og da sover han til ca 07.30 neste morgen! [:)]  Han får kun mm. Dette har han gjordt siden han var 2 mnd. Så vi er godt fornøyd[:)]

Har vært litt fram og tilbake med Hanne de siste ukene, etter hun flyttet på eget rom...men NÅ ser det ut som vi har kommet inn i en fin rytme her - med stummende mørke på rommet hennes på natta (tror det var det som skulle til). Vi legger henne i åtte - halv ni tida, og hun sover til sju på morran...DEILIG[:D]

Han legges ca kl 21 [;)]

Jeg gir henne kvelds kl 19 og så er hu som regel i seng 19.30, men ikke seinere enn 21 bortsett fra vist vi skal noe. Det er aldri noe problem om hu legges litt tideligere eller seinere.. Og hu sover til 7.30-10 ..

Men er hu ikke i stallen så har jeg problemer med å holde hu våken så hu får kvelds siden hu bare vil sove i stallen på dagen og hjemme så kanskje 30 min til sammen.

Back
Topp