Leggetid

Spadame

Elsker forumet
Når legger dere barna deres?

Lillemann har en rutine vi følger ganske slavisk hver kveld. Kveldsmat 18.30, se siste programmet på Disney Junior, må få med godnatt sangen der. Tannpuss og godnattdrops (fluortablett) 19.00, så i seng..
Men lurer på om det kanskje er litt tidlig å legge ham i den tiden, eller? Han våkner hver natt i tre - fire tiden og kommer inn til meg, forså å vekke meg i 6-halv 7 tiden..
 
Her tar vi på pysj og kveldsbarnetv kl 19.00. Spiser ca 18.45 hvis de er sultne. Kommer seg i seng 19.30, sovner alt mellom 5min til en halv time.

Han sover som oftest gjennom. Står opp mellom 7 og 7.30 de dagene vi har fri og jeg har senvakt.


Sover din noe på dagen? Hvis ja kan det godt være han ikke trenger den luren lenger.
Ellers kan det være at dere legger han for tidlig eller faktisk også for sent. Overtrøtte barn våkner gjerne på natta de også... Nesten prøve ut ei stund og se hva som funker...
 
Nei, middagsluren sluttet han med da han var to..
Hm.. Tror ikke han er overtrett rundt de tider, så kanskje jeg skal begynne å utsette leggetiden til 19.30 da, og se om det blir bedre da.. :) Dagene blir så tunge når jeg blir vekt hver natt, forså å stå opp igjen så tidlig. Får prøve ut og se... :)
 
Høres jo ut som dere har en fin dagsrytme og leggetid for alderen, så det er jo rart at han faktisk våkner....

Kanskje det bare er en vane for han? Kanskje dere kan få han til å legge seg å sove igjen selv uten å vekke dere? Kanskje bruke belønningssystem eller noe?

Her legger hun seg mellom 19 og 20 og sover mellom 12 og 14 timer om natten om hun får lov.... Glad i å sove :)
 


Buebe0708 skrev:
Kom på noe mere jeg :-)
Med tanke på at det er en vane for han å våkne: kanskje dere kunne kjøpe den kid sleep klokka? her er linken: http://www.lilleprinsen.no/product/469096/..KID%27Sleep-bla-N%C5%3A-INKL.-EKSTRA-BILDESETT%3B%29.html

Vi slet veldig med storegutt som våknet mange ganger hver natt og lurte på om det var morgen... Vi kunne våkne av å høre han synge... Så vi kjøpte den klokka til ham som viser når det er natt og når det er dag. Det hjalp veldig på han.


Oj, denne klokka var jo kjempe smart! :D Kanskje jeg skal invistere i en slik og se. Det er jo verdt et forsøk da!! :)
Og tusen takk for tips og hjelp! :D
 
bare hyggelig :-)

Ja, klokka er dyr. Men funker den så er det veeeeeldig godt invisterte penger :-) Håper den kan funke for dere også.
Bare en ting: første natta kan de våkne oftere for å sjekke at kaninen på klokka sover. Fra natt 2 var det ikke noe problem her lenger.
 
Back
Topp