Leggetid?

squakky

Elsker forumet
Vet det har vært spm om dette tidigere, men siden det forandrer seg og fordi jeg er for lat til å lete, så spør jeg igjen;
Når er det natta for babyene deres og når står de opp? Hvor mye/når hviler dem på dagen?

Synes dette er forferdelig vanskelig jeg altså..

Kristoffer legger seg i 20-21-tiden om kvelden og sover da til 07-08-tiden om morgenen (får mat mellom 04-05). Så har han en formiddagslur på ca to timer og en ettermiddagslur på 3-5 timer. Resten av døgnet er han våken.

legger Sander mellom 20-21.00. da sover vi til 7-8-9 alt ettersom hvordan natta har vært. av og til er han bare våken to ganger for mat, andre ganreg annenhver time[:'(]

om dager er han våken 1-1,5 timer før han skal sove igjen. det er forskjellig på hvor lenge han sover. men han har 4 lurer iløpet av dagen. en lang på ca 3 timer. de andre varierer mellom 1 og 2 timer.

Snuppa her legger seg mellom 19 og 20, spørs litt når hun blir trøtt[:)] Da våkner hun som regel igjen mellom 5 og 7 for å spise, og så sover vi videre til 9-10-tida[:)] Noen ganger må hun også ha et måltid i 7-8 tida...

På dagtid er det verre... Avhenger litt av hva vi driver med... Triller vi eller kjører bil sovner hun bestandig... Er vi hjemme prøver jeg å legge henne ut i vogna i 11-tida, og da kan hun sove alt fra et kvarter til 3 timer[:)] Prøver også på en dupp litt seinere på dagen, sånn i 15-16-17 tida, men den er som regel veldig kort[8D] Eller så lar jeg henne bare sove når og hvor hun sovner[:)]

Her legger vi Ronja 21-22. Og hun sover som regel natta gjennom[:)] Våkner 6-7 tida som regel, litt pupp og sovner til ca 09-11[:)]
På dagene derimot.... Sover litt nå og da, ingen faste tider. Sover kanskje en halvtime i slengen innimellom, kanskje...

Legges kl 19. Ligg å kava og småprata med seg selv t ca 22. Så søv han frem t ca kl 6. Får mat også e da opp kl 7. Formiddagslur fra kl 9-14 i vogna på altan. Også smålurer fra kl 15-19.

Julie legger seg ca kl 19.00 , og da sover ho til mellom 08.00-09.00 , da får ho mat , og sover til ca 10.00.. ho sover ikke så mye på dagen , men ett par ganger på ca 1 time hver gang

legger joakim når eg legger meg (han sover såklart i stova fram til då)... så er somregel mellom
23 - 01 :P
og så er det mattid 3 timar etter tran og kvelds (kjem jo annpå kortid vi legger oss)
03 - 04.30
så vil han helst at vi skal stå opp rundt:
06 - 07
men eg legger han til puppen og får han til å små sove fram til 10 tida:P

er det veldig dumt at han sover i stova med meg, og ikkje blir lagt i senga før seint?? :o
han sover jo like godt i stova som på soverommet?

ORIGINAL: sorciere_

legger joakim når eg legger meg (han sover såklart i stova fram til då)... så er somregel mellom
23 - 01 :P
og så er det mattid 3 timar etter tran og kvelds (kjem jo annpå kortid vi legger oss)
03 - 04.30
så vil han helst at vi skal stå opp rundt:
06 - 07
men eg legger han til puppen og får han til å små sove fram til 10 tida:P

er det veldig dumt at han sover i stova med meg, og ikkje blir lagt i senga før seint?? :o
han sover jo like godt i stova som på soverommet?

Veldig likt slik vi gjør det. Noen ganger legger jeg ham tidligere, men stort sett ender det med at han ligger på stua frem til vi skal legge oss. Varierer litt om han våkner på natta eller ikke. Noen ganger sover han fra 00-06, mens andre ganger våkner han en gang mellom 03-04.30. De gangene jeg har lagt ham og fått han til å sovne i 21-tiden, har han våknet kl. 04 og vær LYS våken [&o]

hær legger jeg snuppa i senga mellom 23-2400 så sover ho til mellom 8-10 om morgenen uten natt måltid:) kommer litt ann på å  mye hu spiser på kvelden om hu våkner 8, 9 eller halv 10. vil hu sove lengre vekker jeg hu...
om jeg hadde lagt hu tidligere en 11 måtte jeg ha gitt natt mat...

på dagen sover hu 1-3 timer mellom hvert måltid, kvelden er hu gjerne oppe 3-6 timer i strekk.. med mindre vi er hjemme å slapper av da sover hu mer å er tidligere oppe om morgenen...

Søta mi legger seg en gang mellom 20 og 23.. Varierer veldig, men det er oftest rundt 21. Så sover hun til ca 4 og får mat. Også våker hun hyppigere i løpet av morgenen, så det blir gjerne 2-3 måltider til før vi står opp i 9tiden.

Da er hun våken en stund (alltid i verdens beste humør) til hun tar seg en relativt kort lur..

Våken sånn 1,5time-2timer før dagens ut-tur begynner. Da går vi endten bare tur eller så er vi på kafe eller på besøk eller noe annet [;)] Hun elsker vogna. Den luren er ofte lang.

Så utover ettermiddagen er det litt varierende, men hun sover minst et par til lurer før hun legger seg for kvelden.

hun spiser veldig mye fra tidligtidlig morgen til utpå ettermiddagen.

Her legges de rundt 20-21 og sover til 7.30. Våkene to ganger for å få mat, rundt 01 og 04-05.

På dagtid sover de som regel 2-4 timer ute i vogn, og dupper av litt innimellom ca 30min-1time på ettermiddagen. Også sovner de alltid når vi kjører bil. 

Her er det liksom ikke noe faste rutiner på noen ting enda... Ting kommer helt an på dagsformen hennes. Sliter med å få bæsja....Så kan bli en del mageknip.
Men er ting som det skal være sovner hun gjerne i 20-21 tiden og sover frem til rundt 5. Får da mat og sover vidre til ca 8. Da står vi opp....

Har hun en dag hun ikke har fått bæsja noe særlig, må vi bysse og bysse og bysse....så sover hun 10 - 15 min innimellom frem til hun får knip igjen.Men, *bankibordet* hun sovner alltid til kl er 23.00 - 23.30....og da sover hun godt en del timer før hun vil ha mat. Å sovner igjen med en gang etter mat...

Med tanke på at storesøster var en skikkelig kollik jente som hylte fra 18 på kvelden til 3 - 4 på natten, syns jo jeg dette er en drøm i forhold...hehe!

Legger han i senga mellom 21-01.00 kommer an på når han er trøtt. Så bruker vi å spise rund 03.00, 06.00 og 09.00 hender vi sover til rundt 10

Jenta mi, på to mnd, legger seg mellom halv ni og halv ti, ettersom når hun har spist og blir trøtt. Inntil nylig har det gått kun to timer mellom måltidene på natta. Nå har hun noen lengre soveperioder, men skal fremdeles ha mat 2-3 ganger i løpet av natta. Våkner i seks-sju-tida, men etter litt pupp sover hun i senga hoss oss til åtte-nitida. Har en lang soveperiode på 2-3 timer på dagen i vogna,mens/etter at vi har trillet tur. Ellers er det bare mindre lurer, mellom et kvarter og en time.

Mathias legger seg ca 18.30 hver kveld - da er han trøtt. spiser som regel mellom 03.00 og 05.00 en gang og så er det morgen rundt 08.00[:)]

på dagen sover han som regel fra 09.00-10.30 og 11.30-15.00 og 16.00-17.30. men varierer selvfølgelig litt[:)] har alltid en "kort", en lang og enda en "kort" lur iallfall i løpet av dagen[:)]

Legger henne klokken 21 hver dag, med mindre hun sliter med vondt i magen eller noe.
Da våkner hun mellom 1-3 for å få mat, deretter klokka 6 og klokka ni. Så sover hun til rundt 11.

Legger henne mellom 12-13 på dager, og da sover hun til ca klokka 15.30, så har hun en liten dupp ved fem tiden, som ikke er stort lenger enn en time. =D

Jeg vet ikke hva som er vanelig, men hun får tydeligvis nok søvn, så jeg syns dette er veldig greit. Syns det bare er kos å være sammen med henne litt også! :)

Legger henne for natta rundt 23.24, når jeg legger meg. Sover da ca seks timer før mating. Vil ha mat ca annenhver time om morgenen, men sovner til etter amminga, og har "natt" til ca kl 10. Vi arbeider med å snu døgnet hennes, vil gjerne at hun skal sovne tidligere for natten, og heller våkne tidligere om morgenen. Men det kommer seg vel etter hvert:-)

Legg ho i 8 tida. Så står ho opp igjen i 6 tida for mat, søvna igjen å våkna i halv 11 - 11 tida for mat :) Dagen så e det ikkje nåkka fast. Søv ganske lite på dagtid.

ORIGINAL: Skorpion77

Kristoffer legger seg i 20-21-tiden om kvelden og sover da til 07-08-tiden om morgenen (får mat mellom 04-05). Så har han en formiddagslur på ca to timer og en ettermiddagslur på 3-5 timer. Resten av døgnet er han våken.

SO jeg skulle sagt det selv...Oliver er akkurat likedan!! Men er han grinete på kvelden, kan klokka bli 10-10.30før han sovner...og da sover han faktisk hele natta![:D] ...men jeg er oppe og pumper da....

Back
Topp