Leggetid lcdkf

Minijuni87

Glad i forumet
når sovner deres baby for natta?:) og når kan jeg start rutiner som babyen vil forstå?:)

Hun er veldig kveldsurolig :/

Jenta mi er snart 9 uker :)

Nattstelles like før kl 19, og ammes til han stopper/ er mett/ sover, og så legges han. Er i seng før kl 20 - og sover da uten mat til 07-08 i morgen!!
Gjort det siden vi dro på ferie, da var han 8 uker (11 nå og har akkurat lagt han fra meg). Håper virkelig han legger seg sånn når vi kommer hjem fra ferie også!!
Min første la seg ca 2130 fra han var 7 uker, så "justerte vi ned" en halvtime av gangen til han la seg ca kl 19.
Nr 2 brukte vi litt mer tid på så hun var noen måneder før la seg kl 19 - og hun spiste på natta til hun var nærmere året.
Hvis babyen din virker trøtt ville jeg prøvd å amme masse, så legge henne! :)

Jeg tror med andre ord på tidlige rutiner og vaner;) Og tror ofte babyen kan legges - selv om det er sååå koselig å ha de på fanget til en selv går og legger seg;)
Men, alle barn er forskjellig, og jeg er utrolig heldig og har 3 såkalte "sovere"!
:)

Ca klokken 21 :) da sover han til ca 24 så vil han ha pupp så sovner han igjen .. vett ikke helt når han våkner etter det fordi jeg kikker ikke på telefonen på natten når vi har lakt oss :P

Hun tar bare powernaps gjennom hele kvelden, frem til senest halv tolv. Så sover hun fra tre-fem til t, for så å være våken en time (amme, bleieskift, amme, bysse).

Har fra dag 1 stelt henne i syvtiden og dempet belysningen. Mest for vår egen del egentlig, slik at vi allerede har rutinene inne:) tror ikke hun merker forskjell ennå, er ti uker gammel:)

Hun tar bare powernaps gjennom hele kvelden, frem til senest halv tolv. Så sover hun fra tre-fem til t, for så å være våken en time (amme, bleieskift, amme, bysse).

Har fra dag 1 stelt henne i syvtiden og dempet belysningen. Mest for vår egen del egentlig, slik at vi allerede har rutinene inne:) tror ikke hun merker forskjell ennå, er ti uker gammel:)
Kjenner oss igjen her

Tar kveldsrutinen i forbindelse medmåltidet som blir mellom 18.30 og 21. Da ammer jeg på stua, skifter bleie og tar på pysj, før hun får flaske i senga si (bedside crib). Der ligger hun å pludrer og styrer (ikke gråt, da roer jeg henne) før hun sovner selv etter alt fra 5-60min Hvis hun et overtrett eller noe plager henne (1-2 ganger i uka) ammer/bysser jeg henne i søvn.

Siden lillemor er 12 uker på søndag og snart tre mnd tenkte jeg å starte med å la henne sovne på egenhånd. Har til nå mer eller mindre ammet henne i søvn.

Både i går og i dag klarte hun det helt fint! Ammet henne, og la henne i egen seng rundt 20 både i går og i kveld. Hun putter tommelen i munnen og 'sutter' seg i søvne:) så glad for at hun klarer det! Så får vi håpe det kan vare og bli en god vane.

Her har mini sovnet 22.30 over flere uker! Plutselig igår så sovnet hun 20:45 og sov til litt over 00:00 :-D oppe 3 ganger for mat etter det!

Lillesøster (9 uker) legges ca samtidig som storebror. Stort sett er hun i seng kl 19, og hun sovner selv. Men må av og til inn for å proppe inn smokken :) Hun sover 4-8 timer før første mat.

Hun sovner mellom 20 og 21 (sovner på puppen) legger hun i senga og sover da til ca 03, mat også sover igjen til ca 06. Mat, og etter det er det variert om hun sover 1 time til eller om vi står opp og starter dagen :)

Back
Topp