Leggetid i ferien?

Leggetidene er helt på ville veier nå i ferien, de legger seg stort sett samtidig som oss eller litt før. 8 og 12.
Vi nyter lange sommerkvelder :)

Eldste på 10 får være oppe lenger, og legger seg mellom kl.21.30 og 22.30. Hun kan sove lenger, men blir som regel vekket av de små, da vi deler rom her på ferie.
Vi har prøvd å holde på leggetiden til de minste (kl.19), men nå når vi ikke er hjemme og det er veldig lyse gardiner her, så sovner de ikke før 20.30-21.00. De sover 0-1 time lenger om morgenen.

Når vi fakrisk kommer oss på ferie blir det l kr t annerledes ja. Da klarer jeg neppe holde helt på minstemor sin, og hvor lenge jeg får de eldste til å sove... Også overnatter de en del vekke og i det hele tatt. Ja. Unntakstilstand

Vi holder på leggetid sånn ca for han på 3,5...mulig det drar ut noen dager i Kristiansand, men ikke på camping. Han er helt ferdig rundt 18.30. Og et dessverre den typen som står opp desto tidligere hvis han sovner senere:/ Jeg har aldri hatt unger som sover lengre enn maks 06.30...! Mens har venner som: bare legg de senere så sover de lenge. Jada...men neida!

Holder på leggetiden. De våkner til samme tid uansett. Mine er små ennå så regner med at det endrer seg om noen år

Jeg er nok litt rar sånn jeg må ha alenetid på kvelden, fullstendig avhengig av om jeg skal klare å være meg selv. Så barn legges til noe samme tid om vi er hjemme i huset vårt, er vi borte hos andre blir det senere. De står uansett opp lenge får 07 likevel selv om eldste er 11 får ikke noe igjen for sent oppe likevel :p

Det må jeg også..

Så lenge jeg ikke har ferie, er det ikke stort jeg tillater å forskyve leggetiden demmes. Jeg må faktisk fungere jeg også, men om 1 uke reiser vi og da forskyves leggetiden på de begge. Eldste blir hanket inn når folk rundt når ett festhumør som ikke passer seg for barn eller om hun er trøtt og gretten blir hun sendt tidligere i seng. Småen blir lagt nesten samtidig som vanlig, men håper å forskyve det ca 1 time av praktiske årsaker. Men med lenger tid uten lur på dagen så når han ett punkt der han gjerne tar natta kl 15 en dag, og det er meget upraktisk av ulike grunner (ja han sover d til neste morgen).

Så lenge jeg ikke har ferie, er det ikke stort jeg tillater å forskyve leggetiden demmes. Jeg må faktisk fungere jeg også, men om 1 uke reiser vi og da forskyves leggetiden på de begge. Eldste blir hanket inn når folk rundt når ett festhumør som ikke passer seg for barn eller om hun er trøtt og gretten blir hun sendt tidligere i seng. Småen blir lagt nesten samtidig som vanlig, men håper å forskyve det ca 1 time av praktiske årsaker. Men med lenger tid uten lur på dagen så når han ett punkt der han gjerne tar natta kl 15 en dag, og det er meget upraktisk av ulike grunner (ja han sover d til neste morgen).

Oii. Hadde blitt stressa om ungen min tok natta klokken 15 :hilarious:

Samme leggetid som alltid.

Mellomste som er 8,5 sov fakrisk ikke når jeg la meg i går.

Vi hadde mine foreldre på besøk og det ble sent, kveldmat klokka ni etter at jeg hadde lagt yngste. Eldste fikk hodepine og la seg uten protest men mellomste somla med maten, somla på badet, var i seng klokka ti og da jeg en god halvtime senere så innom dem før jeg la meg var hun våken. Ikke rart hun sover lenge... Eldste sover enda, yngste ligger litt urolig nå og våkner muligens snart men var jo i seng et par timer etter normalt hun også så hun kan mes fordele sove litt mer. Jeg har jo ferie

Mellomste som er 8,5 sov fakrisk ikke når jeg la meg i går.

Vi hadde mine foreldre på besøk og det ble sent, kveldmat klokka ni etter at jeg hadde lagt yngste. Eldste fikk hodepine og la seg uten protest men mellomste somla med maten, somla på badet, var i seng klokka ti og da jeg en god halvtime senere så innom dem før jeg la meg var hun våken. Ikke rart hun sover lenge... Eldste sover enda, yngste ligger litt urolig nå og våkner muligens snart men var jo i seng et par timer etter normalt hun også så hun kan mes fordele sove litt mer. Jeg har jo ferie

Her våknet minste 05.30 og eldste 06.30.... jeg er trøtt...

Eldste på 6 år og mellomste på 4,5 år legges rundt 19.30-20.00 i ukedagene og nå i ferien legges di ca rundt samme tidspunkt men har lov til å være oppe til senest 20.30:happy:
Minstemann på 1,5 år legges 19.00 :)

Vi legger vår stort sett til samme tid( kl 20)hvis ikke det er selskaper eller noe annet med andre barn. Vi har ikke tatt ferie enda, og går og venter på at lillebror skal komme ut i løpet av den nærmeste måneden, så han er i barnehagen nå i ukedagene, og må da sove som vanlig. Han er 6 år nå i august.
Tåler fint å være oppe til 22 i enkelt-tilfeller, men begynner deretter å våkne litt for tidlig igjen etter et par dager.
Jeg orker IKKE å ha han lengre oppe bare fordi det er ferie så lenge det ikke er andre barn å leke med, for han sover fint til 0830 når han legger seg kl 20. Vi er glade i alene-tiden vår på kvelden:joyful:.

Vi legger vår stort sett til samme tid( kl 20)hvis ikke det er selskaper eller noe annet med andre barn. Vi har ikke tatt ferie enda, og går og venter på at lillebror skal komme ut i løpet av den nærmeste måneden, så han er i barnehagen nå i ukedagene, og må da sove som vanlig. Han er 6 år nå i august.
Tåler fint å være oppe til 22 i enkelt-tilfeller, men begynner deretter å våkne litt for tidlig igjen etter et par dager.
Jeg orker IKKE å ha han lengre oppe bare fordi det er ferie så lenge det ikke er andre barn å leke med, for han sover fint til 0830 når han legger seg kl 20. Vi er glade i alene-tiden vår på kvelden:joyful:.

Dere har jo fakrisk ikke startet ferien heller da.

Vi har ferie, ingen unger skal i bhg eller skole, de sover lenger, de er ute med venner, vi har besøk etc.

Min kjæresten søn er hos oss nå (7, blir 8 i september) han legger sig rundt 22 senest 22:30 :)

Vanligvis når han er her i helgene legger vi han 20-20:30. (vi har han ikke i skoledagene, bare 2 hver helg)

Back
Topp