Leggetid i ferien?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Her i huset er ungene snart 11, 8,5 og 3,5

Ungene har hatt ferie en uke, men det er først nå jeg har ferie så de har måttet opp og ut av huset (vært hos mine foreldre) denne uken. Nå kan de sove så lenge de vil.

Minstemor har enn så lenge holdt på leggetiden sin og selv bedt om kveldsmat for hun er trøtt. Hun legges ca kl 19

De to eldste skal i skoledagene være i seng åtte og halv ni, men nå i ferien får de dra det ut mot 22, mot at de sover lenger på morgenen. Særlig mellomste er god på å sove, eldste våkner fortsatt stort sett tidlig.

Og mor. Hun er bare sånn tulling som våkner ti på seks, for det gjør hun. Alle andre sover. Der våknet yngste. Så da legger jeg bort telefonen

Jenta mi får være oppe 30 minutt lenger enn vanlig. Lenger en det fører bare til at hun blir kjempet trøtt og grinete dagen etter, og det er det ikke verdt :)

Jenta mi får være oppe 30 minutt lenger enn vanlig. Lenger en det fører bare til at hun blir kjempet trøtt og grinete dagen etter, og det er det ikke verdt :)
Hun er jo ganske lita enda, født i fjor utfra skjult forum banner?

Det er jo annerledes når de er små.

(en annen bonus med at mine begynner å bli store er nemlig at jeg har tatt morgenstellet på yngste, så nå legger jeg meg igjen)

Eldste på 9 år får noen kvelder være oppe litt lenger, men her blir alle vekket av de minste om morgenen, så synes det er greit å legge seg til litt samme tid :)

Er hun på overnatting og ikke blir vekket tidlig, så får hun være lenger oppe.

Hun er jo ganske lita enda, født i fjor utfra skjult forum banner?

Det er jo annerledes når de er små.

Neida, han som er født i fjor legger seg til nøyaktig samme tid. Eldste er født i 2010 :)

Neida, han som er født i fjor legger seg til nøyaktig samme tid. Eldste er født i 2010 :)
Ahh, en niåring ja.

Heldigvis er mine store greie sånn nå, de tåler å være lenger oppe. Selv om han som snart blir 11 er oppe allerede.

2011 ungen min sover, trolig opp mot en time til, så hun blir ikke grinete av å være lenge oppe.

Ahh, en niåring ja.

Heldigvis er mine store greie sånn nå, de tåler å være lenger oppe. Selv om han som snart blir 11 er oppe allerede.

2011 ungen min sover, trolig opp mot en time til, så hun blir ikke grinete av å være lenge oppe.

Deilig når det er sånn! Så lenge de får den søvnen de trenger er det jo ikke noe i veien for å være litt lenger oppe på sommerkveldene, er jo nydelig ute :)

Mi var våken 06.30, så hun får ikke være oppe så sent. Og jeg syns helt ærlig det er litt godt også, så slipper jeg å måtte være oppe så sent for å få litt egentid :P

Deilig når det er sånn! Så lenge de får den søvnen de trenger er det jo ikke noe i veien for å være litt lenger oppe på sommerkveldene, er jo nydelig ute :)

Mi var våken 06.30, så hun får ikke være oppe så sent. Og jeg syns helt ærlig det er litt godt også, så slipper jeg å måtte være oppe så sent for å få litt egentid :p
Eldste min var også oppe før sju, men han har lakenskrekk og liker ikke å sove. Han trives med å stå opp tidlig og blir ikke ekstra grinete før vi begynner å nevne ord som leggetid. (men han er jevnt over alltid grinete og sur når vi nevner konseptet mat da. Det er en uting)

Eldste min var også oppe før sju, men han har lakenskrekk og liker ikke å sove. Han trives med å stå opp tidlig og blir ikke ekstra grinete før vi begynner å nevne ord som leggetid. (men han er jevnt over alltid grinete og sur når vi nevner konseptet mat da. Det er en uting)

Så lenge det funker så :)

Åå ikke glad i mat? Mi er småspist, men protesterer ikke. Lager gjerne bananlapper eller havregrøt til frokost, da blir hun glad :)

Så lenge det funker så :)

Åå ikke glad i mat? Mi er småspist, men protesterer ikke. Lager gjerne bananlapper eller havregrøt til frokost, da blir hun glad :)
Han er sånnsett glad i mat. Varmmat. Ikke brød. Men han blir ikke sulten og synes derfor ikke han trenger avbryte sine aktiviteter for å spise. Han trenger det, i likhet med sin mor har han et humør som påvirkes av blodsukkeret...

Han er sånnsett glad i mat. Varmmat. Ikke brød. Men han blir ikke sulten og synes derfor ikke han trenger avbryte sine aktiviteter for å spise. Han trenger det, i likhet med sin mor har han et humør som påvirkes av blodsukkeret...

Hehe, høres kjent ut!

Mine får være oppe lenge...er også blitt store og sover lenge på morningen!
Elste er jo snart 13! hann er som pappaen sin :p Henne på 11 kan fint være våken litt lenge, men våkner gjerne tidlig likevel. Minsten er det rareste barnet mitt ;) hun har altid vært glad i å sove! måtte vekkes til mat som spedbarn :p kan være vanskelig å vekke på morningen ;)

Mine er snart 7 og 8 år og vi er på ferie et land med opp mot 40 g daglig. De får være oppe til kl 21 her(22 i Norge). For da kan vi sitte ute, når solen har gått ned. Prater å spiller spill.. Når sola er oppe, er det enten stranda eller inne i AC..

I skoledagene legges de til kl 20 og sovner på et blunk :)

Eldste på 4,5 har snudd døgnet hver eneste ferie siden hun var 2. Men så tåler hun det veldig godt, og sover på utover morgenen i stedet :) Hun har alltid vært B-menneske. Synes det er veldig kjekt, spesielt når vi er i utlandet om sommeren. Godt at vi ikke trenger å sitte i leiligheten fra kl 19 fordi hun må sove.

Minste på 16 mnd vet vi ikke helt hvordan vi gjør det med ennå. Nettopp gått fra 2 til 1 dupp på dagtid, så de to ukene vi skal til utlandet kan det være han får to igjen, så holder han seg våken litt lenger. Får se hvordan det går og hvordan han evt takler det :) hjemme har det gått helt fint å snu litt de dagene det har blitt sånn pga dagdupping, så håper egentlig på det samme. Koselig å ha de våkne litt utover på disse fine sommerkveldene synes vi :)

Ja nå har det vært ferie i ei uke her, og leggetiden er forskjøvet.

Yngste på 7 går vi på badet med kl 21.. Hun sover nok ikke før rundt 22.
For vi leser og synger likevel.
Men hun sover til gjendgjel lenge om morgenen. Våknet rett før 10 i dag

Eldste på 10 er oppe enda lenger, går på badet rundt 22/22.30.
I går sov han ikke før over 23.
Han våkner tidligst av alle som regel da, rundt 7/7.30 tenker jeg.

Når han blir eldre så får han sikkert være oppe lenger. Nå er han bare to, og sover ikke lenger selv om han er våken lenger på kvelden :p

Jeg er nok litt rar sånn jeg må ha alenetid på kvelden, fullstendig avhengig av om jeg skal klare å være meg selv. Så barn legges til noe samme tid om vi er hjemme i huset vårt, er vi borte hos andre blir det senere. De står uansett opp lenge får 07 likevel selv om eldste er 11 får ikke noe igjen for sent oppe likevel :p

Back
Topp