Leggetid i ferien

Vanlig leggetid for han på straks 12 er 21-2130. Nå blir det rundt 22. Og lengre om han har overnattingsbesøk.

Syns det er viktig at vi voksne har litt kveld alene også, og jeg liker å legge meg i 23tiden når jeg skal på jobb.
 
Her sover guttene så utrolig dårlig og våkner ennå tidligere enn vanlig (som somregel er i 6 tiden til vanlig), så ikke sjans for at leggetid forskyves. De er uansett somregel såpass trøtte og slitne i 19 tiden at jeg det ikke poenget med å holde dem lenger oppe bare fordi det er ferie
 
De er 7.5 år og 12 år. Her legges de sent nå. Mellom 22 og 23 en gang. [emoji4]
 
De to minste på to og fire legges til vanlig tid. Eldstemann på seks kan drøyes litt, men ingen av mine sover lenger selv om det blir seint - snarere tvert i mot. De blir sure og uopplagte neste dag, så dermed er det ingen poeng i å holde dem oppe selv om det er ferie. Er vi på besøk eller det skjer noe spesielt, gjør vi selvsagt et unntak, men som regel holder vi oss som sagt noenlunde til leggetid.
 
De legger seg til vanlig tid for dem våkner like tidlig uansett.
 
De har en relativt fast døgnrytme mine også (men med avvik i går pga kjøring hele dagen f. Eks), men den er annerledes i sommerferien enn resten av året. Den er ikke ustabil, bare endret.
 
Back
Topp