Leggetid for natta

BK92

Forelsket i forumet
Når tar deres små kvelden nå for tiden? Vi har gode kveldsrutiner sammen med storesøster i 19-tiden, da er hun god og trøtt men tar ikke helt kvelden da. Det er som om hun tar seg en 4. napplur da bare. Spretter opp igjen etter en liten hvil på puppen, og er våken en times tid. Da er hun trøtt nok til å sovne for kvelden. Så jeg bare lurte litt på om deres også er våkne til 20-21? :)
 
Her sovner hun oftest i 18:30-19-tida. Litt unntak i dag, da jeg prøver å få henne til å sove i sin egen seng (redd hun skal falle ned fra dobbeltsenga). Starter dagen rund 7-7:30 :)
 
Her sovner hun oftest i 18:30-19-tida. Litt unntak i dag, da jeg prøver å få henne til å sove i sin egen seng (redd hun skal falle ned fra dobbeltsenga). Starter dagen rund 7-7:30 :)
Sant, det var det jeg tenkte var mer vanlig leggetid nå :) Vi startet også dagen 07-07.30 men etter stilling av klokka så blir det jo mer 06.00, men det regner jeg med jevner seg ut i løpet av uken. Leggetiden jevner seg nok også ut, i løpet av året kanskje :p

Åssen gikk det med egen seng da? Vi skrudde bena av senga, så dersom hun klatrer ut når jeg sover så er det ikke rare fallet. Jeg har ikke tro på at hun er klar for egen seng men kanskje det faktisk er det hun er.
 
Sant, det var det jeg tenkte var mer vanlig leggetid nå :) Vi startet også dagen 07-07.30 men etter stilling av klokka så blir det jo mer 06.00, men det regner jeg med jevner seg ut i løpet av uken. Leggetiden jevner seg nok også ut, i løpet av året kanskje :p

Åssen gikk det med egen seng da? Vi skrudde bena av senga, så dersom hun klatrer ut når jeg sover så er det ikke rare fallet. Jeg har ikke tro på at hun er klar for egen seng men kanskje det faktisk er det hun er.
Hun sovna! Masse hyling, men sovna ved å holde rundt hånda mi<3 Samsov fra første oppvåkning etter jeg hadde lagt meg da!

Har skrudd av beina her og, gjorde det etter fall nummer 2.

Skader absoiutt ikke å prøve! :D Om det ikke funker er det jo bare å fortsette med samsoving.
 
Sovner fortsatt så sent som 22 her, søvn har ikke blitt noe bedre på lenge, har heller blitt verre :smiley-ashamed004 Mye oppvåkninger på natt nå, har vært oppi 6 for natten to ganger siste uken. Sover ca. 8 timer tilsammen om natten, og opptil 3 timer på dagen. Hadde jo håpet at det skulle bli bedre nå, jeg blir ofte oppe sent siden jeg trenger egentid..
 
Sovner fortsatt så sent som 22 her, søvn har ikke blitt noe bedre på lenge, har heller blitt verre :smiley-ashamed004 Mye oppvåkninger på natt nå, har vært oppi 6 for natten to ganger siste uken. Sover ca. 8 timer tilsammen om natten, og opptil 3 timer på dagen. Hadde jo håpet at det skulle bli bedre nå, jeg blir ofte oppe sent siden jeg trenger egentid..
Vi har netter der det ammes hver andre time, minimum, jeg sjekker ikke klokken men ja. Det er tungt. Det er ingenting annet som hjelper henne med å sovne på natt. De nettene er ikke såå ofte men de merkes. Hun sover tre lurer på 1.5 t hver gang men nå er det blitt en vane å våkne også da, så jeg må vugge vogna på nytt i hvertfall en gang pr. hvil. Jeg vet det går seg til men akkurat denne uken er det litt tungt.
 
Sovner fortsatt så sent som 22 her, søvn har ikke blitt noe bedre på lenge, har heller blitt verre :smiley-ashamed004 Mye oppvåkninger på natt nå, har vært oppi 6 for natten to ganger siste uken. Sover ca. 8 timer tilsammen om natten, og opptil 3 timer på dagen. Hadde jo håpet at det skulle bli bedre nå, jeg blir ofte oppe sent siden jeg trenger egentid..
Vi hadde også en liknende periode, med oppvåkninger hvert 90. minutt, hele natta. Utrolig slitsomt, man blir helt utmatta av så oppstykka og lite søvn. Nå er det plutselig blitt bedre, så dere kan jo håpe på det samme? :Heartred
 
De gangene hun klinker til med 3 eller t.o.m. 4 timer i strekk føler jeg meg så sykt uthvilt :hilarious: Vi ammer jo ennå mye, selv om hun spiser mer fast føde nå. I tillegg så er hun på vei til å øve på å gå, så det er mye som skjer :dead:
 
Er sånn hos oss også. Etter at vi stillte klokka har det vært legging så tidlig som 17.00. Våkner igjen ca kl 19.00, så kl 20, så kl 23 også i 3- tiden. Dagen starter da kl 4 eller 5. Bedre enn for mange her, men fortsatt slitsomt.
 
Er sånn hos oss også. Etter at vi stillte klokka har det vært legging så tidlig som 17.00. Våkner igjen ca kl 19.00, så kl 20, så kl 23 også i 3- tiden. Dagen starter da kl 4 eller 5. Bedre enn for mange her, men fortsatt slitsomt.
Bedre intervaller kanskje, men fryktelig tidlig morgen da :shy: Tar du også ganske tidlig kveld da eller lever du på lite søvn?
 
Vi sliter også med mye oppvåkning og det eneste som funker er pupp. Har vel gjort ham en bjørnetjeneste ved å puppe hver gang han våkner for at vi begge skal sovne fort igjen, i tillegg til at vi samsover. Pappan må tydeligvis bare vente med å få sove i senga vår igjen en stund til.

Men siste to-tre ukene (siden han hadde en runde med fjerde barnesykdom) har vi slitt med mye vræling typisk ved første oppvåkning hvis vi prøver å droppe pupp (synes jo det er litt mye at han skal ha ny runde etter å ha sovna på puppen 45 min før liksom). Ingenting hjelper. Hvis vi er heldige og får ham til å sovne i armene våre, våkner han og vræler når vi prøver å legge ham ned. Det er utmattende, og gjør at vi vegrer oss enda mer til å få snudd nattammingvanen!

Vi prøver å ha gode rutiner. Synes vi er flinke egentlig. Han legger seg i sjutida og våkner rundt seks. Vi er nede i to lengre dupper hvor vi triller lang tue hver gang, stort sett til samme tidspunkt hver dag. Men så kommer kvelden og natta. Straks skal jeg tilbake på jobb. Gruer meg. Mest til stresset ved å "ikke få til".
 
Back
Topp