Leggetid for de små?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Noen som har begynt med rutiner? Mener jeg gjorde det tidlig sist, mens jeg nå legger meg samtidig som frøkna mellom 11-12, alt etter når hun spiser...

Nei, legger henne ikke alene på soverommet enda. Men steller/bader gjerne i 21-tiden og så er hun oppe med oss frem til vi legger oss. Er mye pupping på den tiden uansett.

Nei, legger henne ikke alene på soverommet enda. Men steller/bader gjerne i 21-tiden og så er hun oppe med oss frem til vi legger oss. Er mye pupping på den tiden uansett.

Ja steller tidligere vi også :)
Ja her gir jeg jo mme etter pupp så kveldene er litt annerledes enn da hun bare fikk mm.. Da var det jo mye pupping hele kvelden..
Lurer virkelig på om det er mulig å få opp produksjonen

Vi tar på pysj i 21tiden og så legger jeg ho i senga når jeg skal ta kveldsstellet mitt:) sånn ca 2300.

Vi steller og tar på pysj mellom 21-21.30. Men hun legges i senga når hun sovner. Men kan også sovne i senga på egenhånd. Tenker vi snart prøver med litt mer leggerutiner :)

Her er hun ikke stelt for kvelden enda.. Hun har vært urolig og har bare lukket øynene i armene mine i hele dag, så når hun endelig sovnet i nestet her så fikk hun ligge til neste måltid ;)

Her er hun ikke stelt for kvelden enda.. Hun har vært urolig og har bare lukket øynene i armene mine i hele dag, så når hun endelig sovnet i nestet her så fikk hun ligge til neste måltid ;)
Her ligger hun endelig å sover i armene mine og snart klar for senga (håper jeg) æ. Vært urolig hele kvelden og ikke klart å slå seg til ro med enn max 5 min av gangen. Men nå ser det ut til at hun har tatt natta:)

Egen leggetid pleier mine være klare for rundt tre mnd alder

Jeg skiller bare mellom dag og natt ved å legge ham på mørkt rom om kvelden. Han styrer showet uansett [emoji14]

Jeg skiller bare mellom dag og natt ved å legge ham på mørkt rom om kvelden. Han styrer showet uansett [emoji14]

Sånn er det her også. Noen kvelder sover han godt i sengen sin, andre kvelder er han våken sammen med oss. Ammetidene varierer også dag for dag, og gjør at leggingen varierer. Jeg tenker det er viktigst at vi koser oss sammen, og følger hans rytme enn så lenge. Hittil har han sovet på natten, så det nyter vi:-)

Leste nettopp en fin artikkel om dette med leggerutiner og at man ikke trenger å tenke så mye på klokken rundt dette. Men at stellet og der som foregår før legging er viktig å ha samme rutine på slik at barnet etterhvert vet at det snart er tid for å sove natta. Og at man bør legge babyen før den er trøtt og at det ikke Gjør noe om barna sovner på skulderen eller brystet. Artikkelen hadde fokus på at rutinene skulle være positivt og kos for foreldre og barn. :) er så godt når fagpersoner uttaler seg på den måten :)

Back
Topp