Leggetid for 7-8åring??

iho

Elsker forumet
Min sønn legger seg mellom halv åtte og kvart på åtte når han skal på skolen dagen etter... Han trenger den søvnen han kan få, våkner i syv- halv åttetiden og har et relativt høyt aktivitetsnvå gjennom dagen... Men vurderer å drøye leggetiden litt...
Noen andre med barn i den alderen? Når legger de seg?? [:)][:)]

Lillebror er 8år å legger seg i halv 7 - 7tiden....
og sover til halv 7-7 neste morgen...
I helgene kan han være oppe til senest 10,da er han så trøtt at han går å legger seg..

Lillesøster derimot, kan legge seg 8-9... og i helgene kan hun glatt være oppe hele natta

de er rimelig aktive begge to

Her blir det fra kl 20 -21 kommer litt ann på .. I helgene er han oppe litt lengre[:)]

Magnus blir 8 i september og legger seg mellom 19.30 og 20.00 han sovner da stortsett ganske fort og sover til mellom 06 og 07 og er uthvilt [:)] drøyer ikke det så lenge han trenger det, han er heller lenger oppe i helgene, da er han oppe til ca 21[:)]

Vi har gutter på 7 og 9 år, og de legger seg mellom 19:30 og 20:30. Er dager da de automatisk blir litt senere enn det vi ønsker, men sånn er det jo bare. Er stort sett ikke senere enn 21:00 i helgene. Orker ikke at det skal gli helt ut, og så kommer tidsnok den fasen, da de legger seg samtidig med oss, så jeg nyter stille kvelder så lenge det varer[:D]

Mi på snart 7 legger seg i uke dagene 19.30 el 20.00, i helgene (fredag/lørdag) seinest kl 22.00... søndag må hu i gjenn legge seg til normal tid... [:D][:D][:D]  

Holder meg til den tiden jeg har satt, jeg! Hehe... Han er selvfølgelig lenger oppe i helgene, men vil han skal være skikkelig uthvilt når han skal på skolen! Merker han bruker mye energi der også, og om han er trøtt blir han så fort sur om ettermiddagen! Hehe... 

Er det samme jeg også tenker på. Vet hvor sur eldste blir om han ikke har fått nok søvn, og han trenger å samle den lille konsentrasjonen han har når han er på skolen[8D] Han våkner mellom 6 og 7 da. Sjelden jeg må vekke han for å få han avgårde.

Back
Topp