Leggetid 3 år

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Når legger din 3-åring seg? Og når står den opp?
Og ikke minst - hva svarer du når ungen sier «jeg får ikke sove» for femte gang etter legging? :hilarious: :hilarious:

Leggetid ca 8, står opp ca 7

"Skjønner det er vanskeleg, men no er det natta"

Rundt 19. I dag ble det tidligere, noen ganger litt senere, men helst rundt 19 da han må opp kl 6. Han har ikke sagt at han ikke får sove. Sovner på noen minutter mens pappaen ligger ved siden av. Har hatt tidenes kamp før han er i senga da. Hver.eneste.dag.

Kl 19, litt avhengig av natten før og aktivitet i barnehagen. Ungen må nok bare ligge i senga til den sovner, partytriks for å være lengre våken funker ikke. Svarer bare med «ok, men da kan du hvile til du sovner».
Må vekkes kl 6.15 hver morgem. På jeg sover han gjerne til kl 7-7.30 :)

Fra 2,5 år har han lagt seg kl 20.00 og stod opp ca 07.30.
Legger seg fremdeles kl 20 som 7 åring, men står nå opp 06.30.

Egentlig aldri sagt så mye, men de få gangene det har hvert et problem, bare sagt at man må ligge i ro og slappe av :hilarious:

Mellom 18 og 19. Begynner å mase om å få legge seg klokka 17. Sover til mellom 6 og 7 et sted.

Ca kl 19, opp igjen 0645. Virker det som han får nok søvn da, også når han sovner sent? :-) I så fall hadde jeg forsøkt å legge senere. Gleder meg til ungene er oppe til ca 20, så vi får mer tid sammen.

18.30 og opp 7.15. Så lenge de kommer i seng til rett tid er det sjelden noe problem ved legging. Er de overtrøtte derimot så kommer det spørsmålet. Da bruker vi å si at de trenger ikke å sove bare ligge å hvile. Da blir det som regel stille.

Legger seg mellom 18:30 og 19. Som regel sovner han ca 19 (+- 10 minutter). Har pleid å sove til 7-7:30, men har hatt endel tidlig morgener (5,halv 6-6, og noen oppvåkninger på natt) siste ukene. Tenker mye virker det som, og plutselig må en av oss være inne hos han til han er så godt som sovna.

Tidlige morgener har vi ikke hatt med han siden han var baby, så er uvant. :hilarious: Og jeg tror han og lillebroren har inngått en avtale om å gi mora mest mulig oppstykka søvn. Våkner styggtidlig annenhver dag, og om den som våkner tidligst sovner igjen går det en times tid så våkner nestemann. :wacky:

Får ikke sove har han sagt noen ganger, stort sett før han har prøvd så da får han til svar at han må lukke øya og prøve først. Eventuelt at han kan ligge og hvile litt først, og som regel kjenner han sa hvor trøtt han er. Han pleier også å nekte for at det er leggetid nå, ved å si "det er ikke mørkt". :hilarious:

Liggetid ca kl 19. står opp ca halv 7. om han sier at han ikke får sove, så svarer jeg ofte at det er helt ok, men at han da må ligge å hvile litt :) da sovner han gjerne innen 5 minutter :hilarious:

Begge mine har lagt seg rundt kl.18:30, og står opp igjen mellom kl.05 og kl.06.
Vi har alltid hatt det helt bekmørkt på rommene deres når de skal sove, og roet ned med lesing i dunkel belysning og prating den siste halvtimen før soving. Sovner de ikke med én gang ligger vi og hviler og er stille.

Blir 3 i desember, legger seg ca kl 19. Meeen turner, leker, herjer og hsr mange unnskyldninger for å ikke legge seg ganske lenge før hun roer seg. Går vi ut av rommet, er hun kjapt ute av sengen og gjør alt annet, når hun omsider roer seg såpass at hun faktisk kan ligge rolig og finne roen er klokken fort bikket 20. Sovner en gang mellom 20.30-21 - alt for sent men legging er en evig kamp for tiden. Våkner somregel mellom 6.30-7, må opp senest kl 7 for å rekke bhg slik jeg rekker jobb

La seg mellom 18:30 og 19. I en periode der vi avsluttet hvilen i barnehagen kunne leggingen også være kl 18. Har alltid våknet mellom 06:30-7.

Legger seg i 19.00 tiden og står opp 06.30- sover gjennom natten :happy: Synger noen sanger i sengen (maks 15 min) , tuller av og til men alt i alt så legger han seg greit :)

Rundt kl 19, våkner stort sett mellom 6-6:30.

Vi legger han kl 20, men han holder leven til ca kl 21. lys våken. Full av piks og tøys. Går vi ut, hopper han ut av senga og finner noe å leke med. Løper gjerne ut i gangen og pikser med brannslukningsapparatet, symaskinen min etc. Legging er et mareritt for tiden :dead: Han står opp mellom 7 og 8.

Legges ca 19. Kan være 18:30 om hun er skikkelig trøtt og 19:30 om vi feks er ute på noe. Sover til mellom 7 og 8. Våkner en sjelden gang før 7 og en sjelden gang sover hun helt til 9.

Hun sier ofte at hun ikke får sove før hun har prøvd. Da pleier jeg å si at hun ikke har prøvd og at det må hun gjøre først. Sovner da innen 5 min. En sjeeeelden gang holder hun leven opp til 30 min.

Mellom 18-19, kommer an på dagen i bhg

Back
Topp