Leggerutiner

Bkno8936892

Andre møte med forumet
Hei, har en liten pike på snart to uker. De siste dagene når vi har tatt natten bil hun kun sove på brystet og når vi legger henne ned virker der som hun jobber med å holde seg våken ved å lage lyder og bevege armer/beina. Hun er ikke sulten. Hvis vi tar henne opp på brystet igjen sovner hun med en gang.

Hun kan ligge lenge slik og bare bable etc så er ikke lei seg og begynner ikke å skrike.

noen som har forslag til hvordan vi kan snu dette og få henne til å sove!

Den første uken sov hun sammenhengende 4-5 timer i egen seng så dette er noe hun har begynt med de siste dagene

håper noen har tips og triks da det blir lite søvn på mor og far disse dagene ☺️

Ho er jo bare 2 uker stakkar. Verden og livet er helt nytt, det er ikke vanlig at de har "normale" døgnrytmer så tidlig. Lite søvn er en del av pakka. Dette er ikke noe ho gjør for å tvinge seg til å være våken eller for å være vanskelig mot dere. Det er snakk om et helt ferskt menneske som ikke vet hvordan noen verdens ting fungerer enda. Ha tålmodighet, gi ho den nærheten og tryggheten ho søker, så går det seg til! :)

En kan begynne å lage leggerutiner etter rundt 3 mnd, spørs på barnet og dens behov! Hun søker trygghet hos dere, nyt det. Er mange små som sliter med å finne roen på natten pga mageknip, så at hun er våken uten å være urolig må dere heller bare nyte enn å tenke på å få henne til å sove når hun ikke vil. :happy:

Mitt barn er 2 uker i dag, og han er også slik om natten.
Jeg er enig med dem over, vi nyter øyeblikkene sammen og jeg og far bytter på å la han ligge på brystet vårt til han sovner.
Så våkner vi noen timer senere, med han i armene eller på brystet, når han er sulten.
Etter amming igjen legger jeg han i sengen sin, har sengesidekrybbe, og så er det ny runde med å holde han inntil oss dersom han ikke selv sovner i sengen sin. Noen ganger liker han å ligge der for seg selv, han ligger der å ser på uroen over sengen eller ser seg rundt. Virker han fornøyd lar jeg han ligge..så pleier vi å sovne etter hvert.

Jeg blir jo trøtt, men sover noen timer på dagen om jeg får tid eller føler for å gjøre det så det går helt fint.
Denne tiden er så fin, så jeg vil nyte den før den går. Jeg synes disse to ukene har gått skrekkelig (!!!) raskt.

Mi er også slik, her funker det å ligge på siden med henne, da får jeg sove(om enn ikke så godt), hun sover inntil puppen. :) Så prøver jeg å svøpe skuldrene, og pakke dyna rundt kroppen i bedsidecriben for å få henne til å ligge der. Legger også handa mi på brystet hennes for å prøve å roe henne.

:HeartbigredVi hsr hjemmestrikket pledd på han om natta sp det ikke skal bi kaldt å komme ned igjen i senga etter amming, varmeflaske fungerre også. Mn på morgen er han urolig spnn så du beskriver og da får han sove på brystet eller ligger å ammer:happy: Vi nyter så lenger han vil på brystet:Heartred

Frøkna vår på 3 uker sover også helst på brystet eller i armene våre, både dag og natt. Det hender seg at hu finner roen i vognbaggen på natta eller i vugga på dagen, men som regel blir hun veldig urolig når hun blir lagt ned. Kjøpte bedside crib i dag for å prøve det, men den ble ikke godkjent første natta hvertfall :p Så her sover vi ofte på sofaen på natta, da jeg syns det er bedre å sitte/ligge med hu oppå brystet mitt i sofaen enn i senga :)

Vi steller oss for kvelden sammen med storebror, men lille er bare 3 uker, så blir mye armbæring/soving, eller på brystet, han sovner som regel alltid i 22 tiden, og sover i 4 timer ca i sengen sin, før ny runde med mat. Varier hvor han sovner da, det er opp til han :-)
Lite søvn er det i denne perioden, mye nærhet og kjærlighet er hva di små trenger, vanskelig for et lite menneske i en ny verden å tilpasse seg. Ta en dag av gangen. Det går seg til etterhvert :)
Nyt denne fine tiden sammen! ❤️❤️

Back
Topp