Hippimamma
Glad i forumet
Noken som har byrja med leggerutiner? Føler på ein måte at det ikkje er noko poeng å begynne enda då han ikkke har noko fast sovemønster enda...men...eg savner å ha kvelden aleine
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja. Starta når hun var 4 uker fordi det bare var gråt/kaving i stua på kveldstid. Har hatt stor suksess med det. Blir 7 uker i morgen og legger seg rundt 19.30 nå. Orker ikke sitte med henne i armene i sofaen hele kvelden heller når jeg vet at hun sover bedre på soverommet. Sover som regel til 05 før hun våkner for mat.Noken som har byrja med leggerutiner? Føler på ein måte at det ikkje er noko poeng å begynne enda då han ikkke har noko fast sovemønster enda...men...eg savner å ha kvelden aleine
Wow så deiligJa. Starta når hun var 4 uker fordi det bare var gråt/kaving i stua på kveldstid. Har hatt stor suksess med det. Blir 7 uker i morgen og legger seg rundt 19.30 nå. Orker ikke sitte med henne i armene i sofaen hele kvelden heller når jeg vet at hun sover bedre på soverommet. Sover som regel til 05 før hun våkner for mat.
Ja. Anbefaler å teste det ut - går det ikke så er det jo bare å vente enda litt.Wow så deilig![]()
Veldig enig i det, og hadde nok ikke orket mye gråt og stress bare for å få leggerutiner. For vår del ble det gråt og stress av å ha henne ute i stua. Her er det ikke så mye som et knirk når jeg legger henne på rommet, så føler meg veldig heldig akkurat der.Nei ikke begyntDet er så mange trinn med utvikling de skal igjennom nå, så det har jeg friskt i minne fra nr1, at å begynne med rutiner for tidlig skaper bare frustrasjon hos meg når de ikke funker som planlagt.
Lillebror her følger litt i storebrors rutiner, han sovner som regel 1-1.5t etter storebror og da er det natta. Legger han i nesten sin, så har vi sofaen for oss selv selvom lillebror er sammen med oss
Syns bare det er kos. Kvelder for oss selv skal vi ha resten av livet, så jeg bare nyyyyyter disse kveldene med hjertet vårt sammen med oss [emoji173]️
Kastet bort alt for mange kvelder med storebror med uendelig forsøk på å få han til å sove blandt gråt og elendighet. Så nå bare nyter vi rolig baby sammen med oss [emoji170]
Veldig enig i det, og hadde nok ikke orket mye gråt og stress bare for å få leggerutiner. For vår del ble det gråt og stress av å ha henne ute i stua. Her er det ikke så mye som et knirk når jeg legger henne på rommet, så føler meg veldig heldig akkurat der.
Ja de er så forskjellige disse bebisene, jeg har stor tro på å lese signalene babyen gir. Noen trenger mye kos og nærhet, andre ikke. Her må jeg faktisk legge henne våken i senga og gå ut av rommet for at hun skal roe segViktig at man gjør det som funker, om det er å ha babyen hos seg eller for seg selv må man bare finne ut av [emoji4] Storebror sov best når det var helt stille, lillebror sover bedre jo mer støy det er tror jeg [emoji23]
Sånn var Storesøster her! Ikke kosebaby i det hele tatt.. Men lillebror derimot, en skikkelig kosebaby som gjerne sover i fanget!Ja de er så forskjellige disse bebisene, jeg har stor tro på å lese signalene babyen gir. Noen trenger mye kos og nærhet, andre ikke. Her må jeg faktisk legge henne våken i senga og gå ut av rommet for at hun skal roe segKaver og styrer hvis jeg er der. Jeg blir nesten litt lei meg, føler meg overflødig allerede og hun er bare 7 uker gammel
![]()

Vi følger omtrent samme rutine hver dag og legger klokken 23, men jeg legger meg da sammen med henne.
Hun har frem til nå sovet i vår seng og sovnet på puppen hver kveld, og nektet plent å sove i sin egen seng (bedside crib).
Pappaen har vært livredd for å rulle over henne og har knapt sovet, så uken som har vært har vi trent på å sove i egen seng.
De to siste nettene har det gått kjempefint og jeg føler at vi alle sover bedre nå
Hun er som regel veldig trøtt i 20-21 tiden og sover da gjerne litt på stua før vi tar kveldsstell og legger oss, så jeg har tenkt litt på om jeg skal prøve å legge henne litt før etterhvert.
Tenker vi prøver det når hun er blitt ordentlig vant med å sovne i sengen sin.![]()
Hvordan gikk dere frem for å trene på å sove i egen seng? Har en teori om at han hadde sovet bedre der hvis han hadde vent seg til det, men når kvelden kommer er jeg så trøtt og tar enkleste løsning som er at han ligger ved siden av meg![]()