Sniker från Mars..Okei da dere. De siste dagene har det virkelig tatt en helt annen vending her. Nattmåltidene redusere til 1-2 iløpet av natten. Men han har jo netter han våkner oftere pga luft i magen, tenner og drømmer. Og det er jo i segselv greit, for det er slik det fungerer....
Men leggetid er blitt noe annet. Det er altså gått fra å sovne ved puppen, til å ikke sovne. Ok.... han blir jo eldre og det endres jo naturligvis. Så jeg begynte for en tid siden å legge han i vugga og la han ligge litt der. Noe som ender med gråt, og selv han får smokken og en stryker over panna og følger de leggerådene som er så ender det alltid med at jeg tar han opp så han kan roe seg....
Da hikster han, svetter og sovner umiddelbart... i armene mine.
(Selv kjenner jeg at sånne skrikekurer for soving, har jeg ikke hjerte til å gjennomføre nå som han er 6 mnd. Føler det er annerledes når de er 1-3 år gml??? )
Tilbake til dette sovetullet som skjer her i gården. Når han fa har sovnet så legger jeg han i vugga ved siden av senga. Og etter 10 min så våkner han opp, prøver å gi smokken, stryker han på kinnet etc.... men han løfter på beina, "slåss" med dyna/teppet og gråter.... så da løfter jeg han opp igjen. Og sånn skjer 3-4 ganger fra kl 19-22....
Noen kvelder så orker jeg ikke å gjøre det så da står vi opp å ser på tv i stua og bare chiller og andre kvelder så er det såååå j***** godt å ha et par timer for seg selv på kvelden.. men jeg har jo ikke det, men synes det er godt han sover og ikke nødvendigvis er våken de timene da.....
På dagen så er det fremdeles litt opp å ned ang soving, han sover bedre om han får ligge i senga mi og det er ikke en vane for å si det sånn....
Er det mulig at han synes det er ubehagelig å ha noe over seg? Dyne, teppe? Hva skal jeg da evt ha over hab on natta? Det er sånn at man bør ha dyne, teppe på når du sover på rommene her.
Hmmm kanskje jeg bør investere i en ovn å ha det litt varmere i rommet da? Så kan han sove i pysjen kun.....
Vet inte om du vet det, men det är mycket som händer med dom små dom här månaderna (6-9mnd) utvecklingstrinn hit och dit.
När min var runt 6,5 så började hon och sova dåligare och vaknade ofta för och se om vi var där. Så när hon vaknade så kunde hon inte somna om själv utan jag tog upp henne och kramade om henne och sjöng lite och la henne ned, och då somnade hon.
Hon fick också tänder runt den tiden så ibland när hon vaknade så var hon riktigt arg och ledsen så då var det pupp som hjälpte. Paracet hjälpte också när hon var lite varm .
Nu har vi nyss varit igenom 2 nätter där hon vaknade nästan varje 30 min, och det var nästan så jag höll på och dö ..och så klart så är det tänder som kom
Alltså det jag vill komma fram till är att det händer så mycket med han mtp utveckling att han behöver dig/er extra mycket nu. Han har ju ingen annan ?
Även om han kanske inte sover längre på dagarna om du ligger bredvid så är det ialf en trygghet och som kanske gör att han sover 5-10 min extra en dag.
När han vaknar på nätterna så kanske du kan prova och bära han lite istället för att se på tvn och stimulera han mer ? Kanske ham somnar
Förstå mig rätt , jag menar bara väl och jag vet vad du går igenom, för min tjej har aldrig sovit igenom natten och hon är 8 mnd.