Leggerutiner når man er på besøk..

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Vil noen komme med tips til en førstegangs mor om hvordan man gjør det med babiens leggerutiner/tider når man er borte på besøk :).

Førstkommende søndag skal vi på pinnekjøtt lag hos mine foreldre, de bor ca en time unna oss. Det pleier å bli ganske sent. Middagen starter kl 18 og vi pleier å legge baby i 20 tiden.

Hvordan gjør man det? Jeg vil jo gjerne fortsette med rutinene som er på god vei til å innarbeides
 
Ikke det at jeg har erfaring - er førstegangs selv (og starter rutinene etter jula, nettopp slik at de ikke skal forstyrres :p Og vi er bare fem uker)

Men tenker at man kan prøve å gjøre det tilnærmet lik hjemme?
Vet ikke hvordan rutinene er, men bading o.l utgår jo selvfølgelig. Men om man bruker å starte rutinene klokken 20:00 - gjør dem tilnærmet lik, gå bort fra middagen, lån et rom, ha det rolig rundt dere. Evt. Ha med vogn som du bruker til seng.

Nå har jeg ikke rutiner, men baby sover fra 19-22 og 24-04/05, deretter 06/07-09/10:00 - Som er gode tider å holde på!
Så i jula vil vi legge baby på eget rom når vi er på besøk i disse tidene - og forsøke å ha oss hjem mellom 22-24 sånn at neste økt på natt foregår i sengen.
 
Dette lurer jeg litt også på, har en baby som er helt ferdig kl. 19, så er redd han kommer til å bli ekstremt overtrøtt om vi strekker det lenger. Samtidig som det er en fin rutine å ha. Tenker kanskje at vi dropper stell, legger han i vogna til å sove rundt 19-20 og er hjemme til 00-01 hvor han bruker å ha neste mating. Og så ta på pysjen da. Jeg er førstegangs selv, så kan ikke si om det funker :p
 
Har ikke testa med denne, men storebroe hadde jeg med vogn til. Fikk mat sånn ca som han pleide og sov der. Null stress å ta med i bilstol og legge i seng da vi kom hjem frem til han var et år eller noe
 
Vår første var ganske fleksibel på det; så tpk med vogn eller babynest, lot han sove der når han var trøtt.
Kan være lurt å ha mef babycall, hvis lille skal være på eget rom;)
 
Vi tar med babynest, dyne, tvangstrøye (swaddler) når vi skal hjem. Så blir det kjente lukter og ting.
 
Back
Topp